zwanger zijn en kerstboom versieren?

Hoi,



Ik heb misschien een hele vreemde vraag, maar ik vraag me af of het kwaad kan om de kerstboom te versieren als je zwanger bent?



Ik krijg altijd helemaal uitslag van die dennennaalden (wie niet?). En toen zat ik daarnaast ook te bedenken dat je beter ook niet in de tuin kan werken ivm oa. gevaar op besmetting van toxoplasmose.

Een kerstboom komt ook uit een tuin en het zou zo kunnen zijn dat daar misschien wel katten rondgelopen hebben.



Nu heb ik bij de supermarkt 2 paar van die s*rbohandschoenen gekocht, omdat ik bedacht heb dat als ik die over elkaar aandoe de kans dat de naalden erdoor heen prikken natuurlijk een stuk kleiner is, maar ja, ik weet het dus niet. Kan op het internet niets over vinden.



Hebben jullie enig idee of het kwaad kan?



(nee hoor, ik ben verder helemaal niet overvoorzichtig :liar: )

Nee hoor dat kan helemaal géén kwaad.

Ik heb daar nooit over nagedacht… Ik zou zeggen, lekker optuigen die boom en anders mooi toekijken hoe een ander het doet.



En Femmie, jij en overbezorgd :mrgreen: He, maar beter zo dan andersom :wink: :-*

kan helemaal geen kwaad, je mag zelfs gewoon in de tuinwerken mits je handschoenen aantrekt, omdat er in je tuin kattestront en andere vieze dingen zitten.

wij zetten dit jaar geen boom maar ik zou er niet aan gedacht hebben :think:



het lijkt me wel goed om niet met de aarde aan de weer te gaan als je een boom met kluit hebt ivm toxoplasmose inderdaad.

en als je uitslag krijgt van de naalden…vooral iemand anders laten optuigen en zelf aanwijzingen geven :angel: :wink:

Ik ben allergisch voor dennenbomen, dus wij hebben een (mooie) nepperd. Hij staat nog niet, maar ik ga hem wel zelf optuigen.



Volgens mij kan je als zwangere prima de boom optuigen. Gewoon goed je handen wassen erna.

ja hoor je kan prima de boom opzetten.

Ben er net achter gekomen waarom ik er ook alweer zo’n hekel aan heb om de boom op te zetten…dat versterkt met hormonen.

Ja het was hier feest :wink: :mrgreen:

Hihi ik ga vanavond aan de gang, die lampjes zijn altijd heel leuk werk :liar:



Thx meiden, jullie hebben mijn onzekerheid een beetje weggenomen, ga lekker aan de gang vanavond :mrgreen:

hier geen kerstboom…heb geen zin om met zo’n dikke buik de boom op en af te tuigen :angel:



heb alleen wat versiersels neergezet…

@kimmetje23 wrote:

hier geen kerstboom…heb geen zin om met zo’n dikke buik de boom op en af te tuigen :angel:


Hier precies zo :oops: :mrgreen: .

Versiersels moet ik nog van zolder halen, maar wanneer.... :think: :lol: .

De boom staat al in de garage, vanavond alle spulletjes van zolder halen :mrgreen:



Ga gewoon de boom versieren, net zoals ik alle andere dingen ook gewoon nog doe. Behalve bij de tuin en (als hubbie een keer weg is) de kattenbak doe ik handschoenen aan. Het enige waar ik op let is dat ik wat vaker mijn handen was :wink:

Wij hebben een nep-boom waar de lichtjes al in zitten. Het toppunt van luiheid, maar hij staat wel snel klaar! :wink:

Ik kwam thuis van mijn werk en mijn man en onze 5-jarige zoon hadden de boom al opgetuigd. Wilde ik eigenlijk zelf doen, maar ze keken allebei zo trots naar me, dat ik er niet om klaagde. De rest van de versieringen heb ik wel zelf gedaan. Hier in de Uk kleden de meeste mensen hun huis aan als Santa’s Grotto. Iets wat ik met veel gusto heb overgenomen!

oops, ik zou het resultaat nog showen hè, maar is er helemaal bij in geschoten :oops:

sorry…