Goedemorgen!!
Nou het onderwerp zegt het eigenlijk al.
Drie jaar geleden heb ik echt een super mooi zoontje gekregen,
maar helaas niet "vanzelf"om het zo te zeggen.
Voordat ik zwanger raakte hebben we eerst een jaar “geprobeerd”
voordat ik eindelijk doorgestuurd werd naar de gyn.
Na het stoppen met de pil ben ik nog 1x ongie geweest en daarna
gewoon totaal niet meer. Ben zwanger geraakt door het slikken van
Clomid.
Nu willen we dolgraag een tweede en zijn we 3 maanden geleden
gestopt met de pil en weer…geen menstruatie.
Huisarts zegt dat we eerst weer een jaar zelf moeten proberen voordt
we doorgestuurd worden naar de Gyn.
Beetje warrig verhaal maar eigenlijk is mijn vraag, zijn er hier mensen
die ook geen menstruatie hebben maar uiteindelijk wel uit zichzelf
zwanger zijn geworden of zijn er tips zodat menstruatie weer op
gang komt?
Wacht echt met smart op jullie reacties.
Liefs Dylan
Ik heb niet helemaal hetzelfde (gehad) maar toch mijn verhaal:
Toen ik stopte met de pil (dec '02) ben ik precies een jaar niet ongesteld geweest. Toen ik de eerste keer weer ongesteld werd, zijn we voor een kindje gegaan. Maarja, toen liet de menstruatie weer 5 maanden op zich wachten, en toen ineens 3x in dezelfde maand (mei '04) :shock: . Toen nog een keer of 2 in de zomerperiode, en eind nov '04 voor de laatste keer: in Januari '05 had ik een positieve test in handen!
Dus ik werd wel ongesteld, maar zo onregelmatig als het maar kan… Toch ben ik nu zwanger van de derde :inlove: Ben trouwens nooit meer aan de pil begonnen, en mijn menstruatie is wel beter gegaan. (dit keer 3 keer ongesteld geweest voor ik een positieve test in handen had, en was toen wél regelmatig: blijkbaar kon ik niet tegen al die hormonen van de pil?)
Ik ben trouwens ook naar de huisarts geweest omdat ik het lang vond duren voor ik ongesteld werd, die eerste keer dus. Maar hij deed er niks aan… Pas na een jaar ‘proberen’ spreek je van verminderd vruchtbaar, dus daarvoor wilde hij niks doen…
Ik ken iemand die maar 2 eisprongen per jaar had en dus ook maar 2 keer ongi per jaar werd. (ondertussen heeft ze 3 wolken van kinderen!). Wie weet is er iets dergelijks bij jou aan de hand? Je werd dan gewoon niet ongi, omdat je bij je eerste eisprong zwanger werd.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd van je huisarts om je pas na een jaar te gaan doorverwijzen. Je hebt immers een geschiedenis waar het ook niet zo vlot ging. Kun je geen contact opnemen met de afdeling gyn?
Sterkte!
Ik heb ook geen of bijna nooit een ongi en heb een mooie dochter dmv puregon spuiten(daarvoor clomid enzo, maar dit deed niks)
Hier is het zo dat ik gewoon meteen terug naar de gyn kan als we een 2e wens hebben. Sterker nog, ik ben na een half jaar al geweest om te vragen hoe en wat. Toen moest ik wel een nieuwe verwijzing hebben van de ha, maar das alleen zodat de verzekering het goed keurt. Inmiddels heb ik nu weer een volgende afspraak staan en geen verwijzing nodig.
Vind t vreemd dat je via een gyn zwanger bent geraakt en dan nu eerst maar weer een jaar moet proberen. Ik zou zelf de gyn eens bellen, vragen wat die zeggen en dan bij de ha op je strepen gaan staan. Als je namelijk geen ongi hebt valt er leuk te proberen, maar als je al clomid hebt gebruikt is er waarcshijnlijk een medische reden voor. Het kan zijn dat je lijf weer gewoon doet na een bevalling, maar tegen mij zeiden ze dat ik altijd hormonen nodig zou hebben.
Succes!!
Bedankt voor jullie reacties, ik heb idd vanmiddag geprobeerd
de Gyn te bellen. Helaas is deze met vakantie en pas eind
januari weer te bereiken. :?
Getver alles lijkt zolang te duren als je graag wilt.
Heb wel voor woensdag nogmaals een afspraak gemaakt
bij de ha omdat ik het er toch niet bij laat.
De assistente van mijn gyn zei trouwens wel dat het niet ongewoon
is dat een ha wat langer wacht voordatje weer op nieuw wordt
doorgestuurd.
Dit (volgens haar) omdat een lichaam zo veranders na een zwangerschap
dat het nu wel “vanzelf” zou kunnen lukken.
Liefs!