Zwanger worden van een TWEEDE (deel 11)

Dus het kan in totaal 12 dagen duren???

Een hele dikke :hug: meid

Morgen allemaal,



Ikaa, balen zeg!! Nieuwe ronde nieuwe kansen :?

Poezie, wat voor een tabletten precies, welk situatie zit je in?

Bigsby, gek toch eigenlijk hoe het kan gaan…zo je je maar, niets te zeggen over een menselijk lichaam.



Hier een xtra dagje gehad met Sem…normaal breng ik hem maandag avond naar oma, en dan haalt mijn ex hem daar dinsdag altijd op. Nu moest mijn moeder onverwacht naar Groningen vandaag. De vrouw van mijn broer wordt vandaag ingeleid :smiley: spannend!!

Dus ik breng Sem zometeen direct naar mijn ex, voordat ik naar mijn werk ga.



Heb nog steeds allerlei dingetjes in en rondom mijn lijf. Mijn hoop op een zwangerschap is inmiddels omgeslagen in realisme dat het gewoon symptomen zijn van een pilloos lijf :?



Fijne dag allemaal

voor jou ook weer spannend paula

hoop met je mee op een zwangerschap



ik ben vorigeweek woensdag naar de fertiliteitpoli geweest en zijn weer de boel aan het opstarten

ik heb van mezelf geen natuurlijke cyclus dus heb nu provera gekregen om menstruatie op te wekken

ik heb steeds doorbraak bloedingen maar dat is geen echte menstruatie

als de menstruatie is gestart moet ik op dag 5 beginnen met clomid deze laat de eicellen goed groeien en bevorderd een eisprong



het ligt er een beetje aan hoe het gaat verlopen maar bij de vorige keer ben ik na 3 rondes zwanger geworden met clomid en pregnyl (pregnyl in de laatste ronde)



dus we gaan het weer zien



verkoudheid is over het hoogtepunt heen … heb vannacht heerlijk geslapen

voel me ook een stuk minder vol en moe dus dat is alweer heel wat

tygo hoorde ik beneden spelen

dus die was ook alweer vroeg op… die stond onderaan de trap… mamaaaa komhom ! puzzel is af! :lol:

tygo is zo ontzetten wild van puzzelen… hij staat er mee op en gaat ermee naar bed

Spannend dus Poeizie.



Ik heb gister met de fertilitiearts gesproken omdat ik zo’n regelmatige cyclus heb dat ik constant op dezelfde dagen uitkomen. Op maandag ongesteld, op zondag mijn ei…

Zo kan ik natuurlijk nooit aan de IUI beginnen (omdat ze niet insemineren op zondag) dus mag ik volgende week woendag, donderdag en vrijdag langkomen voor FM. NOu gaan ze mijn cylcus volgen om te kijken of ik dan zaterdag toch geinsemineerd kan worden (als ze groot genoeg zijn) Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat :mrgreen:

spannend bigsby… wel goed dat ze ook op zaterdag insemineren

hier is in het weekend alles dicht

vind ik trouwens wel raar want heel de zorg is 24 uurs bedrijf toch?

nouja ik duim voor je dat je dan zaterdags geinsemineerd kan worden :dance:



hier nog steeds niets

vanmorgen laatste tablet ingenomen… hoop dat het nu toch snel gaat komen hoor.

als het over 10 dgn nog niet is geweest moet ik weer bellen voor een afspraak en dan krijg ik een echo

maar goed positief blijven denken he



ik voel me vandaag weer minder in mijn vel… heb vandaag toetsen maar ben een beetje down… mijn linker oor zit dicht waardoor ik me dus beetje duizelig voel… druk toch op mijn evenwichtsorgaan blijkbaar

hopelijk na de pauze dat ik me beter voel en ik de toetsen kan maken

anders ga ik voor de herkansing

bigsby :pray: :pray: :pray:



poeizie :hug: :hug: :hug:

Hey meiden,



graag wil ik met jullie meeschrijven! Ik heb heerlijke dochter van 8 maanden, dus miss is het wat vroeg maar toch kriebelt het alweer!



Echt heel intensief zijn we er niet mee bezig, maar we gebruiken geen anti-conceptie en klussen gewoon geregeld. En toch hoop ik dat het snel raak is haha. Gister heb ik goed m’n eisprong gevoeld en avond ervoor nog geklust dus wie weet… Van m’n dochter was ik heel snel zwanger (2e ronde) maar dat geeft natuurlijk geen garanties! Vind het wel weer super spannend allemaal!



Liefs Apie

@Apie wrote:

Hey meiden,



graag wil ik met jullie meeschrijven! Ik heb heerlijke dochter van 8 maanden, dus miss is het wat vroeg maar toch kriebelt het alweer!



Echt heel intensief zijn we er niet mee bezig, maar we gebruiken geen anti-conceptie en klussen gewoon geregeld. En toch hoop ik dat het snel raak is haha. Gister heb ik goed m’n eisprong gevoeld en avond ervoor nog geklust dus wie weet… Van m’n dochter was ik heel snel zwanger (2e ronde) maar dat geeft natuurlijk geen garanties! Vind het wel weer super spannend allemaal!



Liefs Apie




Welkom :thumbup: :smiley:

welkom apie… op naar een snelle 2de zwangerschap



ik wilde ook in eerste instantie alweer optijd weer een 2de maar toen kwam een studie op mijn pad en heb ik de boel in de ijskast moeten zetten

nu eindelijk zijn we weer volop bezig



hier niet zomaar zwanger… ben net als met tygo weer via de fertiliteit aan de slag om weer zwanger te worden

vorige keer met 3 rondes clomid waarvan de laatste ook met pregnyl



ik hoop op december … maar we zien het wel hoe het gaat lopen

Apie welkom :smiley:



Voor alle meiden die het kunnen gebruiken een dikke knuf :hug:



Zwanger worden van de tweede ging hier ook niet zonder slag of stoot.

Helaas 2 miskramen en ik heb tussen deze miskramen in ook nog eens een licht positieve test gehad. Toen ben ik 2 dagen overtijd geweest en alsnog ongesteld geworden, vroege mk dus.

Anderhalf jaar na het stoppen met de pil ben ik van Harry zwanger geworden, afgelopen februari dus en nu hoef ik nog maar 9 weekjes.

Ivm verhoogde suikerwaardes helaas door de gyn overgenomen maar alles voor Harry toch :mrgreen:

nou meid wees blij dat je onder strenge controle staat hoor

heb bij een meid van de puf club anders meegemaakt

daar is telaat achter gekomen dat ze zw.suiker had en is het beebje te groot geworden en kwam knel te zitten in de baarmoeder en is overleden

echt verschrikkelijk …

ik wist het niet want op het moment dat het nieuws aankwam bij de pufclub lag ik te bevallen en hebben ze er mij maar niet lastig mee gevallen

maar zijn het achteraf vergeten toch te melden en heb het toen gehoord toen ik met tygo voor het eerst naar het cb ging .

ze kwam toen de lift uit en toen vertelde ze het… ohhh ik ben echt geschrokken



dus lekker onder curatele hoor… geniet ervan

en nog even en dan heb je harry in je armen

In eerste instantie baalde ik echt als een stekker hoor dat ik overgenomen werd door de gyn maar nu de internist me de risico’s heeft uitgelegd heb ik er vrede mee. Tot nu toe groeit Harry zeer gemiddeld :thumbup:

Maar wat een vreselijk verhaal zeg :cry:

@ Marieke, nou heerlijk dat je weer zwanger bent! Tis een jongetje dus?



@ Poeizie, meid, ik hoop voor jou ook op een positieve test! Wat balen als het niet loopt zoals je wilt he… Ik mag dan wel heel snel zwanger zijn geworden, maar ik besef maar al te goed dat zwanger worden echt niet vanzelfsprekend is…

En wat een verschrikkelijk verhaal van je mede pufclubber!! Daar kom je volgens mij echt nooit meer overheen…

pff wat een verhaal, is maar goed dat ze je dat toen niet verteld hebben Poezie



Welkom Apie, hopelijk raak je snel zwanger.

En idd de eerste keer snel zwanger zijn geeft geen garantie voor de toekomst.

Wij zijn weer begonnen toen Luca 11 maanden was, wij zijn dus nu al 1 jaar en 9 maanden bezig voor nr 2 :cry:



Marieke, alleen maar goed dat je onder strenge controle staat, en gelukkig duurt het niet lang meer voordat je Harry eindelijk ziet :inlove:

@ Bigsby, pfff dat duurt idd al heel erg lang dan! En hoe snel was je zwanger van Luca? Zit je nu in de medische molen of blijven jullie het nog zelf poberen?

@Apie wrote:

@ Bigsby, pfff dat duurt idd al heel erg lang dan! En hoe snel was je zwanger van Luca? Zit je nu in de medische molen of blijven jullie het nog zelf poberen?




Van Luca was ik met 3 maanden zwanger, we gaan nu IUI proberen.

Wij waren voor Damian na 21 maanden zwanger.

Nu zijn we 16 maanden bezig.

Ik wil na onze vakantie weer naar de huisarts, dit duurt me te lang :?

zooo wat heb jij een engelen gedult zeg chelleke … echt diep respect daarvoor

ik zag het al aankomen dat ik weer in de zelfde sh*t terrecht zou komen en wist toen ik voor het eerst zwanger wilde worden dat we hulp nodig zouden hebben omdat ik mijn leven lang al van die rot bloedingen had

dus had er echt geen trek in zo lang te wachten

vond het al lang dat ik 6 mnd moest afwachten van mijn huisarts toen

en ben nu zo blij dat ik meteen weer terrecht kon toen ik belde

ze zeiden ook meteen van we gaan weer beginnen met clomid enzo want afwachten gaat het hem toch niet worden



tis ergens wel hard … maar wel realistisch

ben me er nu meer van bewust als 4 jaar geleden … toen lied ik het gewoon maar gebeuren…

maar dat het nog maals werd bevestigd dat ik toch echt onder behandeling moest om zwanger te kunnen raken was dan toch wel weer ergens een klap terwijl ik het wel al jaren weet

raar he

Achja we komen er wel :wink:

Ik mocht na een jaar proberen weer terug komen ondanks mijn medische achtergrond :roll:

Nu wou ik na een jaar ook weer aankloppen maar kwamen die operaties er even tussendoor.

Maar nu ben ik het echt zat en wil ik weten waarom het weer zo lang duurt. :shifty:

Trouwens niet raar hoor :hug: :hug: