even een vraagje
mijn man en ik dubben al een tijdje over het feit wel of geen derde kindje proberen te krijgen
maar wanneer we dat in onze omgeving kenbaar maken krijgen we alleen maar negatieve opmerkingen zoals
nee joh je hebt er toch al twee
of jullie willen zeker voor een jongen gaan (hebben dus twee meiden)
of je hebt toch maar twee handen
nee joh de maatschappij is ingesteld op twee kinderen
maar vooraf gaand aan deze opmerkingen komt steevast en de derde al onderweg??? dus wanneer we dan kenbaar maken dat we twijfelen of daarover aan het nadenken zijn wordt het gelijkertijd uit ons hoofd gepraat :think:
mijn vraag graag heeeeeeeeel veeeeeel positieve opmerkingen over een derde :mrgreen:
en lopen mensen die of twijfelen over een derde of zwanger zijn van een derde hier ook tegenaan???
wil je even zeggen dat als jullie een derde kindje zouden willen dat jullie er dan gewoon voor moeten gaan.
snap niet dat mensen daar negatief over hoeven te doen.
het is dan nog altijd jullie keuze en niet die van hun.
YOU GO GIRL
Nou wij gaan ook voor een derde, en eerst zat ik met precies het zelfde als jij. Ik wilde sowieso geen reacties uitlokken dus zette ik mijn gevoel maar op zij En nu, denk ik van WIJ bepalen lekker zelf over wel of geen derde en daar heeft NIEMAND wat over te vertellen
Dus meid doe wat je niet laten kunt en go for it Twijfel is doen
Ik ben nu zwanger van de derde…
Hier ook veel getwijfeld…zelfs een pauze gehad dat we het er niet meer over hadden…Maar steeds kwam dat gevoel weer terug…het gevoel van ik wil het zo graag!
En nu het zover is ben ik zo blij! Alles valt op zijn plaats…
de beren die we vooraf zagen op de weg…die zijn er niet meer…
In mijn hoofd is rust…het klopt gewoon…
En de omgeving…tja ik krijg een hoop nutteloze opmerkingen…maar dat is de kortzichtigheid van die mensen…
Luister naar jezelf…naar je partner…wat willen jullie?
En wik en weeg voor jezelf af wat de beren op de weg zijn…hoe groot zijn die beren? Is er geen oplossing voor?
Maar vooral ga af op je gevoel…
Succes!
hey
ik moet eigenlijk bianca volledig bijtreden, ik heb er net dezelfde mening over. Ik ben ook zwanger van de derde en de reacties zijn niet altijd even positief maar dat is dan van mensen die geen drie kinderen hebben.
Ah ik trek er mij niks van aan, mensen in mijn omgeving die drie of meer kinderen hebben die zijn wel heel positief naar ons toe.
Zo zie je maar. Je moet er echt voor gaan als je het haalbaar vindt binnen je gezinnetje. Wij hebben ook een tijdje getwijfeld, alhoewel we zeker wisten dat we er nog eentje wilden(ik las op de verlostafel en toen zoonlief eruit was zei ik tegen mijn man dit is zeker niet de laatste keer en hij gaf me gelijk). Ik weet zelfs niet of dit de laatste zwangerschap zal zijn want we hebben altijd van in den beginne gezegd vier! Maar eerst afwachten wat het geeft met drie! Dus ik zou zeggen volg je hart en go for it! :thumbup:
Bonnié; Hier ook één zwanger van de derde.
En ja hoor; de derde meid :mrgreen: .
Nu moesten we ons al voor die tijd verdedigen dat we dat niet voor een jongen gingen en nu moeten we ons weer verdedigen over het feit dat we onwijs blij zijn met deze derde dame.
Ik moet alleen maar horen hoe zielig het voor mijn man is met drie
meiden straks :evil: .
(heb vorig jaar oktober een MA gehad na ruim 3 maanden en dan nog durven ze zo te reageren…)
Mijn man is juist koning te rijk met deze drie.
Moet je eens kijken hoe ze reageren als hij thuis komt, zo reageren ze bij mij niet hoor.
En alsof dat voetbalveld zalig makend is, hij zit liever te wachten in een warme balletschool :mrgreen: .
Bij de eerste vonden mensen mij te jong en vroegen ze of het gepland was en nu bij de derde, omdat “het niet binnen het standaard plaatje past” vragen ze dat ook weer :evil:
Het is voor andere mensen nooit goed.
Maar het belangrijkste is dat jij je er happy bij voelt.
Ik kan er zo van genieten; dat vooruitzicht strakjes; die hele tafel vol…heerlijk.
Ook ik zou er wel vier willen (hou niet van oneven getallen :mrgreen:), maar manlief is zes jaar ouder en ziet dat niet zitten.
En je moet toch met z’n tweeen zijn he??
ik vind dat jij en je man zelf de keuze moeten maken en wat anderen daar van vinden : zal jou een zorg zijn.
ik heb een jongen en een meisje zullen de mensen ook wel gaan denken wat wil je nog meer… ja een derde kindje :mrgreen:
als jullie t zelf zeker weten moet je ervoor gaan.
afgelopen vrijdag heb ik positief getest en wij zijn zo blij :inlove:
de familie etc weet t nog niet we willen t nog ff voor onszelf houden en wat zij denken kan me gestolen worden ik hoop wel dat ze enthousiast reageren :shifty: :mrgreen:
succes :-*
Wij hebben ook een tijdje getwijfeld over wel of geen derde, en hebben uiteindelijk de beslissing genomen er voor te gaan. Een kinderwens is denk ik iets heel persoonlijks, of het nu om de 1e of de 15e gaat, daar heeft verder niemand iets van te vinden, alleen jij en je hub, al zou je een 15e willen! In onze omgeving vind iedereen het super, maar ik kan me voorstellen dat dit soort reacties niet leuk zijn, je had toch anders gehoopt. Laat ze maar vinden, ik denk dat er toch altijd bij iedere beslissing die je in je leven neemt hoe klein of groot ook, er wel mensen zijn die het anders zouden doen of er anders over denken… Het is jou leventje en jou gezin en dat is het allerbelangrijkste!
Ik zou ook graag een derde willen, maar mijn gynaecoloog heeft het me afgeraden. Ik heb nl. twee keer zwangerschapsvergifitiging gehad, waarvan de laatste keer behoorlijk heftig (pre-eclampsie). Ik maak antistoffen aan tegen mijn eigen placenta, wat er voor zorgt dat mijn lichaam de vrucht zo snel mogelijk wil kwijtraken. Dat heeft er voor gezorgd dat ik me 2 zwangerschappen lang heel beroerd heb gevoeld. Met de zwangerschap van Sander raakte ik met 37 weken in het ziekenhuis, met de zwangerschap van Anna met 35 weken. Ik ben bang dat ik bij een volgende zwangerschap met 33 weken in het ziekenhuis beland met het HELLP-syndroom. Een derde kindje zit er dus niet in. Nu wil mijn man ook geen derde, dus dat scheelt, maar er zal bij mij altijd iets blijven knagen vrees ik. Ik baal ervan dat mijn lichaam de beslissing voor mij heeft genomen…
Voor degenen die een derde kindje willen krijgen: go for it, er is niets mooiers dan een kind.