Zwanger worden van een derde, deel 3

Ik had de online gebruiksaanwijzing gelezen en die zei 4 uur niet plassen (geen ochtendurine gebruiken) en niet te veel drinken.

Ach je kan het toch proberen??

Dat zijn fijne berichten Jeanette!

Kim, 4 uur niet plassen red ik ook echt niet…Hier ook 1 aan de SB…

Ik ga volgende maand weer beginnen met tempen…

Claudje, misschien moet je je eisprong nog hebben? Of je bent onbewust opgewonden? :mrgreen: hè flauw…

Ik heb het ook weleens gehad dat ik tot vlak voor mijn nod slijm verloor…heel vreemd idd…Ik vraag me ook weleens af of dat regeltje van het slijm wel zo betrouwbaar is…niet bij mijn lichaam volgens mij…

Nou het eind van de vakantie is nu echt in zicht…Ruben en Esmee hebben zich prima vermaakt,…Ik kan alleen geen lego en playmobil meer zien…haha

Hoera ja, de vakantie is bijna voorbij!!!

Erg he? Ga je voor een 3e ben je blijd at de oudste weer naar school mag.

Mevrouw heeft op dit moment gewoon een probleem met zichzelf vermaken, zodat er andere kinderen in de buurt zijn, is er niks aan de hand.

Voor de rest is het een poepie hoor.

Ze begint maandag ook op een andere school, ze is gelukkig nu enthousiast, dat is wel anders geweest.

Was ook een grote beslissing.

Op zich doet ze het geweldig (december 6 geworden en doet het al prima in groep), maar de school waar ze op zat was een aflopende zaak en het was een openbare school en dat viel ons toch tegen.

Niet dat wij van de vrome mensen zijn of zo (integendeel :wink: ), maar we wilde toch dat ze wat meer mee kreeg dan dit.

Maar goed, spannend dus ook voor mij, ben niet zo’n held in nieuwe dingen.

Ook zonder Sonja zou die 4 uur niet plassen al een probleem zijn.

Ik begreep dat met die persona je gewoon 's morgens kan testen bij het opstaan, maar dat apparaat is zo duur.

En Kimmetje ik geloof uit jouw verhaal, dat Sonja belangrijker is dan die testen.

Ik heb deze maand voor het eerst getempt (voor deze spruit dan) en voilá, ik hoop dat het bij jullie ook geluk brengt.

Ben nu met een boxkleed bezig voor een vriendin, zat ik de afgelopen twee weken snikkend te doen van; waaahhaaa, zit ik hier dat ding voor iemand anders te maken, terwijl ik zelf anders ook bijna had moeten bevallen en nu denk ik; ha ha die van mij wordt straks veeeeeeeeeeeeel mooier!!!

Jeanette, zelf een boxkleed maken? Wat leuk! Ik wou dat ik wat meer crea was…Dat zijn nou echt leuke dingen om te bewaren…

Ik heb voor Esmee toen een kleed gehaakt… :roll: …Nu ligt er een gehaakt kleed in de kast…Ik weet niet eens waarvoor ik hem moet gebruiken…haha misschien straks in haar poppenwagentje…

Wat spannend dat je dochter naar een nieuwe school gaat!

Ik ben ook echt blij als alles weer normaal is hier…haha…

Ruben zit nu met Johan voor ice age…net begonnen…dus wanneer Ruben op bed komt is ie al lang over zijn bedtijd heen (19.00)…hopelijk mogen we morgen allemaal wat langer slapen… :mrgreen:

HIhihi Bian, hier is de bedtijd ook al bijna 2 uur voorbij. Rich is met Thom naar de middelbare school hier 2 minuten vandaag, daar doen ze vanavond sterrenkijken. Dat vindt Thom prachtig natuurlijk!!

Hier is Thom al de hele week naar school geweest, de vakantie viel hier een week eerder.

Jeanette, dat is nog eens goed nieuws!!! :thumbup: Hoe voel je je??

Ik verlies nog steeds veel slijm. :eh: Achja…nog een weekje en dan weten we het. :wink:

Een raar iets eigenlijk, het vrouwelijk lichaam… :think:

En Bian, hoe lang heeft Ruben geslapen?? Thom slaapt nu nog. :shock:

Ik moet eerlijk zeggen dat dit kleed mijn eerste projectje is hoor, maar tot nu toe gaat het goed.

Heb in november een workshop gedaan, er is toch wat blijven hangen :wink:

Het is ook wel een kraamkadootje, wel helemaal naar haar smaak.

Wil staks ook de naam + geb datum erop borduren, maar ook dat heb ik nog nooit gedaan, dus ben benieuwd…

Onze spruiten waren al om 7.15 uur wakker, had ze om 21.00uur erin gegooid, maar het hielp niks ver…

Oh ja, Claudje; ik voel me nu nog goed hoor!

Klinkt heel stom, maar ik hoop dat ik gauw ontzettend misselijk ben.

Hoe misselijker hoe beter de kleine zit!

Was vorige keer van de ene op de andere dag niet meer misselijk, dat voorspelde niet veel goeds.

Hoe is ie bij jou??

Zou toch leuk zijn als één van jullie (liefst allemaal) je ook bij de nov.mama’s kan aansluiten?

Ik ga heeeeel hard duimen :pray: :pray:

Claudje, idd het lichaam is een raar ding… :roll:

Ik dacht ook weleens…die symptomen kloppen helemaal niet bij de duur van mijn cyclus…

Hier was Ruben er om 8.00 weer…Ik had toch echt wat langer gehoopt…aangezien het Johan zijn beurt was om uit te slapen ben ik er maar uit gegaan…Esmee was vlot daarna ook weer van de partij… :mrgreen: la la la hoorde ik over de babyfoon…

Tegen een uur of 10 naar mijn ouders gegaan voor een kop koffie…Ik was om 12.00 thuis…En wat dachten jullie? Ja hoor Johan lag gewoon nog te slapen… :shock:

Toen ik vroeg of hij deze dag over wilde slaan kwam hij er dan eindelijk uit… :roll:

Meneer was de hele dag loom natuurlijk…

Al met al een rustig dagje…kids lagen er om 18.45 weer in…Ben benieuwd of Ruben morgen uit zijn bedje kan komen…

Jeanette, fijn dat je je goed voelt!

meiden even een vraagje,

ik heb gisteren getemd (jaja jaenette ik heb het maar geprobeerd :mrgreen: baad het niet schaad het niet toch)

de temp was 36.7 en nu??? moet ik nu elke dag tempen en wachten tot hij omhoog gaat???

en als hij omhoog gaat heb ik dan een eisprong??? en moet ik dan klussen

moet ik elke avond op de zelfde tijd tempen??

nou i moet weer naar de kids kom vanmiddag nog wel weer ff spieken hier :wink:

groetjes kim

Het beste is om elke dag op hetzelfde tijdstip te tempen en (helaas) rectaal (ik had er niet de wekker voor gezet, en heb een nieuwe termometer gekocht en het onder de tong gedaan, maar merkte dat dat niet zo heel er zuiver is).

Je kan via baybrabbel een temperatuurkaart downlouden (staat ook uitleg), daar kruis je het dan elke dag in aan.

Dag 1 is de eerst echte dag van je menstruatie, dus begin je pas na 18.00uur, volgende dag als dag 1 rekenen.

Dus dit is eigenlijk dag zoveel voor jou, want je was een week geleden eigenlijk al ongi toch?

Nou en 12 tot 24 uur na je eisprong gaat je temp omhoog, dus dan zie je dat de volgende dag, hij blijft zo hoog tot je ongesteld wordt.

Dan heeft klussen geen zin meer (nou ja wat dat betreft dan :wink: ), want je ei is ongev 12 uur houdbaar.

Dus dan weet je de maand erop wanneer je moet klussen nl 1 ot 2 dagen uur voor je eisprong, want kikkervisjes blijven 48 tot 72 uur leven…

Dus het duurt wel wat langer voordat je het weet, maar ik wist nu iig dat we in principe op de goede dag hadden geklust en ook wanneer ik kon testen (14 dgn na eisprong).

En stel dat je weer na de gyn moet (we duimen van niet), dan kan je hem deze lijsten alvast laten zien…

Maar je kan er nu iig iets mee,beter dan lukraak schieten zeg maar :wink: . Nadeel is dat je het achteraf pas weet, na 3 maanden heb je een goede dag te pakken.

Succes!!!

Heb 26 maart de eerste echo!!!

Waaaaah spannend!!!

Schat je moet trouwens s morgens tempen.

Gelijk als je opstaat/wakker wordt…

aah okey, dus het is wel achteraf als je temp omhoog gaat, nou ja moet maar ff zien dan (ik was idd al een week geleden ongie :wink: klus deze weken wel om de dag voor de zekerheid, heb trouwns die ovu testen nog niet besteld :oops:

ennuh ooeeehhh gaaf he die echo’s :inlove: :inlove:

Kimmetje; je kan toch iig vanaf nu tempen,misschien zie je volgende keer toch overeenkomsten???Kan nooit kwaad toch?

Bian25; Kreeg je na de echo bij ongev 7 weken nog een echo rond 12/13 weken???

ja doe ik ook jeanette :wink: baad het niet schaad het niet :mrgreen: :mrgreen:

ja het is wat minder om zo’n ding in je x te hebben, maar ja voor een goed doel maar he :silenced:

hoe is het met iedereen???

Hello!!!

Hier alles goed.

Nog geen klachten, wat moeier, maar ook druk…

Gisteren vertelde een vriendin dat ik nu al straalde en de vorige keer er wat matter uit zag, misschien een goed teken.

Terwijl ik de vorige keer echt giga blij was en nu ook wel, maar toch een stuk behoudener.

Maar ze zei dat als ze niet al had geweten dat ik zwanger was, dat ze het al gezien had…

En bij jullie???

Iemand nog nieuws??

Ga je nog door met tempen Kimmetje???

ja ik heb gisteren ook weer getemd zit nu 3 dagen op 36.7C

fijn dat je er zo goed uit ziet voor de buitenwereld

meiden sorry hoor dat ik zo weingi langs kom maar ik dacht als ik er nu een tijdje niet bezig ben dan gaat de wens misschien voorbij maar dat is nog niet gelukt jammer genoeg. De wens blijft, de angst ook

Ik kom er niks verder mee.

Heb ook nog niet bij kunnen lezen maar zal nu weer wat vaker langs komen