Zwanger worden van een derde, deel 3

ja danja ik geef je wel een beetje gelijk…

ik denk ook dat je je zelf voor de gek houd, als je op die manier denkt

al zal dat voor jou misschien ook wel een manier van verwerken, of oplossingen zijn…

en bianca, ook die beren ken ik hier ook wel

en de ene keer (het vaakst) kan ik overal wel een oplossing voor vinden, en de andere keer val ik al over het 1e struikel blok heen :mrgreen:

maar ja ik zie het wel… we kunnen toch niet in de toekomst kijken, en misschien zijn we allemaal wel zulke goede 3 kinder mama’s :mrgreen: en zitten we over een aantal jaar met elkaar te typen zwanger van de 4e :silenced: :silenced: :silenced: :mrgreen:

@kimmetje23 wrote:

al zal dat voor jou misschien ook wel een manier van verwerken, of oplossingen zijn…

Het is gebleken dat als mensen steeds maar de dingen voor zich uitschuiven er zelfs depressief van kunnen worden… Ligt niet aan mij hoor :wink:

Als je geen deadline hebt(om het zo maar even te noemen) dan ben je ook niet verplicht om erover na te denken, maar dan kom je nooit tot een oplossing, toch? En blijft de twijfel bestaan. Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is, is het ook zeker niet, maar dan weet je voor jezelf wel waar je aan toe bent.

ja dat kan wel kloppen ja :wink:

Wijze woorden Danja! :-*

Kim, :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :stuck_out_tongue:

:-* :-*

Danja bedankt, je geeft me weer even een andere kijk op het gehaal en misschien heb je ook wel gelijk ook. Ik kan alleen niet beslissen, ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. En tja verkeerde keuzes zijn er al genoeg gemaakt en dat maakt het alleen maar moelijker. Maar op deze manier geeft het ook onrust inderdaad :frowning: :frowning:

Een verkeerde keuze maken bestaat niet. De keuze die je maakt is goed op dat moment, een paar jaar later heb je er achteraf misschien wel spijt van, maar op het moment zelf is het de juiste. Daar mag je dus nooit spijt van krijgen, andere tijd, ander moment, andere keuze…

ja spijt komt altijd later pas, maar bekijk het misschien ook eens aan de andere kant…als je het niet doet krijg je misschien wel spijt dat je het niet hebt gedaan

ja ja ze hebben ons het leven niet makkelijk gemaakt en we leren van jongs af aan al om keuzes te moeten maken in het leven soms makkelijk maar soms ook hele moeilijke

dikke :hug: van mij

@kimmetje23 wrote:

ja spijt komt altijd later pas, maar bekijk het misschien ook eens aan de andere kant…als je het niet doet krijg je misschien wel spijt dat je het niet hebt gedaan

Dat zeg ik dus; op het moment dat je die keuze maakt is die goed(welke keuze dat dan ook is), dan kun je er bijna geen spijt van krijgen later, want dan is de situatie compleet anders waarin het wel zou kunnen en toen niet…

En als je het nu tegen wil en dank wel doet, heb je later misschien spijt dat je het toch hebt gedaan, omdat blijkt dat het achteraf toch niet gaat…

Ik kom er nu even niet helemaal goed uit mijn woorden sorry…

Ik begrijp jullie wel hoor lieve meiden. Ik heb alleen minder leuke ervaringen dus ben wel extra bang spijt te krijgen met welke beslissing het ook wordt…ok met het beslissen van ik wil er wel voor gaan :? :? :?

Misschien is het praten met je ha of zo een oplossing voor je? Al geeft het een beetje rust om de onrust weg te krijgen.

ja dat denk ik ook danja

ik denk dat je ook met andere problemen zit, en dat die niet vanzelf weg gaan, en het is absoluut geen schande hoor om met een professional te praten over je gevoelens

misschien kan hij of zij jou juist helpenb de dingen wat meer op een rijtje te zetten

ik hoopdat je er thuis wel samen over kan praten, dat schaalt al een hele boel :hug: :hug: :hug:

Toen ik de diagnose van depressief kreeg, zijn wij samen met een maatschappelijk werkster gaan praten. Ik vond niet dat ik depressief was, maar ik wilde wel dat label; al was dat alleen maar een reden(voor Henri) om te gaan leren praten met elkaar, en daar schaam ik me voor geen meter voor.

Het helpt zoveel mensen, dus het is geen gek idee. :hug: :hug:

ach er is gewoon veel gebeurd en dat heeft tijd nodig om te verwerken denk ik. Maar maandag ga ik naar de ha misschien kan ik het eens aankaarten al verwacht ik niet echt iets want beslissingen nemen moet je toch zelf en kan geen ander voor je doen al zou ik dat in deze wel het liefste hebben :oops:

ja dat zal idd de makkelijkste weg zijn, helaas kan dat niet…hoop dat je bij de ha een beetje duidelijkheid kan krijgen

:hug: :hug: :hug:

Beslissingen maken moet je zelf doen, maar verwerken kan hulp krijgen een hoop schelen en dan is een beslissing maken ook een stuk makkelijker

De huisarts heeft niet heel erg veel kunnen doen. Moet zeggen dat in mijn familie en vrienden net wat kleintjes bij zijn gekomen en het dan wel heel erg gaat kriebelen hoor :shock:

he jammer meid,

ja ik ken dat kriebelen, van zwangere bekenden :inlove:

maar zit nu zelf heeeeeeeeeel erg in twijvel, ik heb vanochtend een test gedaan en ik zag heeeeeeeeeeeeel vaaaaag een streepje :silenced: heb wel 2 dagen te vroeg getest

ik ga vrijdag nog maar een keer testen, en hopen dat ik niet alsnog ongie ga worden :pray: :pray:

Spannend joh…duimen dan maar :pray: