Zwanger worden op latere leeftijd - Mag gesloten worden

Dit forum kent een zeer uitgebreide onderdelen methode en je hebt bijna van alles wel wat… Het enige wat ik wel jammer vind is een gedeelte voor 35+ ers en zwanger willen worden. Maar goed dat kan de pret niet drukken, dus nu even een topic :slight_smile:



Aangezien ik toch 35 ben en in augustus alweer 36 wordt, ben ik nu toch anders met het zwanger willen worden om aan het gaan.



Je kansen verkleinen, je risico’s vergroten en dus lijkt het me nu des te meer belangrijker om hier rekening mee te houden.



Op internet is er best wel wat informatie te vinden. Het enige wat ik echter mis is dat op internet er vaak gesproken wordt dat mensen “te laat” bedenken dat ze toch nog een kindje willen. Het gaat dus vaak om Eerste zwangerschappen. Je ziet af en toe best schokkende cijfers wat het een en ander er niet leuker op maakt. Echter allemaal cijfers over zwangerschappen boven de 35+ of 40+ (vaak cijfers over 40+ terwijl men spreekt vanaf 35+, maar dan vaak zonder gerichte cijfers)



Wat ik echter niet kan vinden is hoe dat dan zit als je boven je 35e niet pas aan kinderen begint, maar je dus al kinderen gehad hebt en er gewoon op latere leeftijd nog een wil.



Kijk cijfers zijn gebaseerd op onderzoek. Maar onder de 30 zijn er ook al risico’s en dat basis risico zit er boven de 35 toch ook nog bij, er komt alleen nog wat extra’s bij.



Ik weet echter al dat ik zwanger kan worden, ik heb vaak een redelijk regelmatige cyclus, mijn man kan kindjes maken. Het bewijs is er. Hoe zit het dan nog met al die cijfers. Ja dan is het risico hoger, maar ja van een aantal zaken weet ik ook al dat die niet op mij van toepassing zijn.



Of zit ik mezelf gewoon gek te maken?

Er is een topic voor 30+'ers

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=98712



En ook in dit hoekje ‘zwanger worden’ (even naar beneden scrollen) is een topic voor 40+'ers.



Dus niet specifiek voor 35+

Maar misschien kan je toch je informatie vinden in 1 van deze topics?

Dat je al een keer zwanger bent geweest, is gunstig voor je kansen nu maar toch kan het moeilijker zijn omzwanger te worden. Je vruchtbaarheid kan minder worden als je ouder bent.

En de kans op afwijkingen wordt inderdaad groter.

Overigens heb ik nooit ergens gelezen dat de statistieken alleen eerste zwangerschappen betreffen. Alleen denken meer mensen tegenwoordig, ach het komt wel. En komen er dan pas achter, dat het niet zo eenvoudig is.

Maar goed niet alle statistieken gelden voor alle mensen he

:wink: Er zijn hier genoeg meiden die laat moeder zijn geworden.

En misschien kun je het 40 plus topic weer nieuw leven inblazen!

Dan plaats ik mijn bericht daar en mag dit topic gesloten worden :slight_smile: