Ik ben eigelijk opzoek naar ervaringen enz.
Hoelang moet je ongeveer wachten?
Wat is een slimme wachttijd?
Aangezien ik weer een KS zou moeten, heb je van de 2e meer last?
Of minder? Of even veel?
Waarschijnlijk bestaat deze topic al, kon hem alleen niet vinden…
En zijn er misschien meer meiden die erover denken, of al bezig zijn na hun KS?
Groetjes
Andrea
Hoi Andrea, ik was 7 maanden na de keizersnee weer zwanger, en negen maanden daarna ben ik vaginaal bevallen van de tweede. Heb eigenlijk nooit meer iets van het litteken of wat dan ook gemerkt…
Hoe lang te wachten… soms hoor je een jaar, soms zes maanden. Ik meen me te herinneren dat het niet slim is om binnen het jaar weer te bevallen. Je kunt ook misschien met de vk bellen die je begeleid heeft tijdens je vorige zwangerschap, als je up to date info wilt; die wil je vast wel helpen.
Succes er mee!
Groetjes,
LaBruja
Ik heb inmiddels een 3x een ks gehad. Na de eerste mocht ik na 3 maanden weer zwanger raken dit vanwege het overlijden van onze zoon. Na een half jaar ben ik zwanger geraakt. Na mijn 2e zoon ook ks mocht ik zeker 1,5 jaar niet zwanger raken, na een jaar en 2 maanden ben ik zwanger geraakt nu zelfde advies niet binnen het 1,5 zwanger raken.
Waarom moet je bij de 2e weer een ks? Ik mocht na de eerste en tweede gewoon bevallen maar vanwege geen weeën en ontsluiting werd het een ks.
Ik had van de eerste keer ks meer last dan van de 2e en 3e keer was veel sneller mobiel
hey Andrea,
ik ben maandag bij de gyn geweest en heb zen fiat gekregen om terug zwanger te worden.
Natuurlijk is het hier in België anders en loop je altijd bij de gyn maar misschien kan jij ook wel een controle echo krijgen om te zien of alles goed genezen is…
Hij zei ook:we zeggen een jaar,maar waarom? dat evrschilt echt van vrouw tot vrouw… :roll:
Goedemorgen meiden…
Ik ben echt een beetje sloom…
Open een topic, en daarna vergeet ik hem :oops:
Goed…Bedankt voor de reacties.
Je leest idd hel veel verschillende antwoorden.
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe de operatie zelf is verlopen?!?!
Bij mij is het allemaal heel snel en soepel gegaan, buiten het feit dat Dean er niet uit wou :lol:
Ik zou weer een KS moeten omdat weeën mij geen ontsluiting geven.
Na 14 uur (weeënzee) had ik maar 3 cm.
Waarvan 1 cm ik al ruim een maand mee liep :o
Toch vind ik het wel spannend…
De laatste x had ik het niet echt door dat ik een KS kreeg.
En nu zou het helemaal bewust gaan!! :roll:
Patatje, het kriebelt bij jou dus ook weer?
Wij denken eraan om te wachten tot Dean 1 is, dan weer te beginnen.
Ik heb voor morgen een afspraak bij de HA staan.
Daar wil ik een doorverwijzing krijgen naar de gyn.
Dit om idd controlle (echo) te krijgen of alles goed zit!
Dikke kus
Andrea
Hoi Andrea
Ik heb 2 zoons en ze zijn beiden via een KS gekomen.
De 1e keer na een weeën-ellende van ruim 36 uur en de 2e was een geplande KS.
Ik heb bij de nacontrole van onze 2e zoon aan de gyn gevraagd hoe lang we moesten wachten als we evt. een 3e zouden willen.
Hij gaf toen aan dat het raadzaam is om in ieder geval een jaar te wachten met zwanger worden. Dit heeft dan puur te maken met de genezing, de rekbaarheid van de baarmoeder en met de fitheid van de moeder na een 2e (toch wel grote) buikoperatie.
Wij willen eigenlijk wel heel graag een 3e kindje, dus zijn inmiddels alweer “begonnen”
Ik vond de 2e KS wel vreemder,aangezien het gepland was. Ik maakte me er drukker over,omdat de 1e volledig in een roes aan me voorbij ging.
1e begon bij mij als normale bevalling maar werd een ks omdat m’n zoon een sterrenkijker was. Van die ks had ik veel napijn en naweeen.
Ik mocht van m’n gyn het eerste jaar niet zwanger worden.
Ik werd zwanger van nr 2 toen m’n nr 1 ruim 2 jaar was. Had een heel voorspoedige zwangerschap en geen last van m’n litteken. Ik moest wel toch weer proberen vaginaal te bevallen (wilde ik niet, ik had er geen vertrouwen in, kind werd ook groot ingeschat). Dit werd uiteindelijk toch een ks. Ks ging heel goed en ook daarna had ik eigenlijk nergens last van, nauwelijks napijn, geen naweeen en ik was ook vrij snel weer mobiel. Een eventuele nr 3 wordt zeker een geplande ks. (maar wij houden het zeer waarschijnlijk bij 2).
Treffertjes, vreemd op zich. Bij mij kwamen er geen weeën en toch zou ik een 2e keer weer “gewoon” moeten proberen te bevallen.
Ik heb uiteindelijk 3 keer een ks gehad.
Je lijf de tijd geven te herstellen is helemaal niet verkeerd, het litteken is vaak na lange tijd nog kwetsbaar, het is een echte operatie, en een zwangerschap vraagt veel van je lijf.
Bij ons werd ongeveer een jaar aangeraden.
Oh ja,Lydia,jij hebt 3 keer een KS gehad.
Wij willen wel graag een 3e kindje,maar ik ben er in het begin wel onzeker over geweest. Maar als ik dan naar jouw kanjers kijk,ben ik overtuigd dat het goed moet komen
Om je vraag te beantwoorden, er werd mij geadviseerd om minimaal een jaar te wachten met zwanger worden.
Wat betreft het nogmaals een keizersnede krijgen, elke bevalling is toch anders zou je denken :think:
@Jacqueline wrote:
Oh ja,Lydia,jij hebt 3 keer een KS gehad.
Wij willen wel graag een 3e kindje,maar ik ben er in het begin wel onzeker over geweest. Maar als ik dan naar jouw kanjers kijk,ben ik overtuigd dat het goed moet komen
Ja, maar ik weet niet of ik het mensen zou aanraden. Bedoel ik niet om je aan het twijfelen te brengen maar de laatste zwangerschap was voor mij wel de druppel hoor.
Dat was natuurlijk wel zwangerschap nr. 10 ofzo, en ik weet niet hoeveel een lijf kan hebben, in mijn geval ben ik vreselijk blij dat dit nu achter mij ligt en ik 3 gezonde kindjes heb en zelf ook nog vrolijk rond kan huppelen.
Zwangerschap nr.10?
Maar wat heb je anders ervaren bij de 3e zwangerschap dan? En hoe was de KS en de dagen erna?
Ik heb ook een keizersnee gehad en de kans is aanwezig dat een volgende bevalling ook een keizersnee gaat worden. En mij was verteld dat ik het beste in elk geval 6 maanden kon wachten alvorens weer zwanger te worden. Maar nu was ik vorige week op nacontrole bi de gyn en die vertelde dat dat onzin was en dat het ook geen probleem zou zijn als ik nu al zwanger zou worden… :roll:
Zo,dat is al heel snel.
Ik merk toch wel veel verschillen in adviezen van gyn’s. Vreemd eigenlijk :think:
Onze oudste is geboren met een ks omdat ze in stuit lag en niet meer groeide.
Er is mij toen niets verteld over weer zwanger worden.
Ik was na 9 maanden weer zwanger en daar heeft ook niemand iets over gezegd toen.
Onze middelste is toen gewoon geboren.
En onze jongste is met een spoedks geboren omdat haar harttonen tijdens de geboorte wegvielen.
Toen is mij wel verteld dat omdat ik al 2 keer een ks had gehad, een evt volgend kindje alleen ter wereld mag komen via een geplande ks.
Dit ivm het litteken dat toch veel zwakke plekken heeft door de twee ks en omdat er tijdens een natuurlijke bevalling veel druk op de bm komt te staan.
Nou komen er hier geen kindjes meer, daar was ik al uit Dus het maakt mij niet uit.
Lara is geboren dmv een ks. Ons is toen verteld/geadviseerd een jaar te wachten met weer zwanger worden.
Toen Lara 2 was ben ik ‘gewoon’ bevallen van Nina. Omdat dat een zware bevalling was, zou een eventuele 3de ook geboren worden dmv een ks.
Emma is idd zo ter wereld gekomen. Moet zeggen dat het de beste ervaring van allemaal was, maar heb nu wel meer last van mijn buik. En dan nog niet eens zo zeer van de wond,maar meer het gebied tot aan mijn navel. Of dit nou komt omdat het een 2de ks, dat weet ik niet.
na de eerste ks is mij geadviseerd een half jaar te wachten. dit is wel langer geweest maar de 2de ks is mij veel beter bevallen dan de eerste. je kan er echt niets van zeggen, net als iedere “gewone” bevalling anders is, is iedere ks volgens mij ook anders.
Hier ook 2x een ks. De eerste was een spoedsectio en hierbij zijn wat complicaties opgetreden waardoor een 2e niet meer vaginaal zou mogen. Dit omdat het risico van scheuren van het litteken veel groter zou zijn (in mijn geval, dus niet sowieso na een ks!). Er is ons toen ook op het hart gedrukt om echt een jaar te wachten met zwanger worden. En na 15 maanden was ik weer zwanger en is alles littekentechnisch goed gegaan met de geplande ks :thumbup: Wel was mijn bm rondom het litteken heel erg dun, maar dat had ook altijd al zo kunnen zijn zei de gyn. dat weet je normaal gesproken ook niet, maar mede hierdoor was hij heel blij dat we er een geplande sectio van gemaakt hebben destijds :thumbup: Een 3e zou hier dus ook met een geplande sectio moeten.
Mijn dochter kwam met een spoedks. De vk zei dat ik een half jaar moest wachten. De gyn zei dat ik niet hoefde te wachten maar dat het vitaminegehalte in mijn lijf pas een jaar na de bevalling weer op het niveau van voor de zwangerschap zou zitten, maar dat geldt voor iedere vrouw. Het herstellen van de eerste ks ging prima toch heb ik ruim een jaar gewacht. Wilde mijn lichaam tijd geven om bij te komen van de zwangerschap en bevalling, toen ik er fysiek klaar voor was moest ik nog even mijn angst voor weer een miskraam en weer een molazwangerschap heen komen. Uiteindelijk toch de stap durven nemen en 1,5 jaar na de geboorte van mijn dochter was ik weer zwanger. Deze endigde niet in een ks maar de ontsluiting duurde erg lang.