Zwanger worden na een MA of MK deel 2

Dat is helemaal niet erg. Dat is belangsteling dat is erg fijn Kantje.

Maar wat het betekent is dat ik 9 keer per dag moet meten d.m.v. een vingerprik. 5x per dag spuiten met insuline. Maar dat is het ergste niet. Ik vinf het ergste dat het niet helpt. Superstreng dieet enorme zelfcontrole maar de waarden blijven te hoog. Voor een pomp kom ik niet aanmerking daarvoor heb ik te kort diabetes. En ik vind ook dat het een communicatieprobleem tussen de verpleegkundige en mij is maar daarvoor heb ik nu dinsdag een afspraak. Ik ga maar eens assertiever worden.

Hoe is het nu met jullie dan.

Ik ga nu gauw een dubbeltje op z,n kant kijken!!!

Tot later!!!

@Bente wrote:

:oops: Thanks Bianca!! :inlove:

o ik zie je banner :hug:

gelukkig niet zo lange cylus ik weet niet wanneer ik weer een eitje krijg :pray:

en misschien worden we wel samen juli mama :dance:

@Getty wrote:

Dat is helemaal niet erg. Dat is belangsteling dat is erg fijn Kantje.

Maar wat het betekent is dat ik 9 keer per dag moet meten d.m.v. een vingerprik. 5x per dag spuiten met insuline. Maar dat is het ergste niet. Ik vinf het ergste dat het niet helpt. Superstreng dieet enorme zelfcontrole maar de waarden blijven te hoog. Voor een pomp kom ik niet aanmerking daarvoor heb ik te kort diabetes. En ik vind ook dat het een communicatieprobleem tussen de verpleegkundige en mij is maar daarvoor heb ik nu dinsdag een afspraak. Ik ga maar eens assertiever worden.

Hoe is het nu met jullie dan.

Ik ga nu gauw een dubbeltje op z,n kant kijken!!!

Tot later!!!

een dikke :hug: voor jou :-*

Dank je Bianca.

Het is nog steeds spannend. Want nu verlies ik toch wel helder bloed. Maar goed nu wacht ik mijn controle van a.s. vrijdag af. Want ik maak me de kop zelf gek. En zul je zen dat het vrijdag gewoon weer goed is. Maar Moe wordt je ervan.

We zoeken nu voldoende afleiding.

Getty

Hi Bianca!

Helaas ongesteld geworden ja! :frowning:

Maar ben er net achter dat ik mijn cyclus jarenlang verkeerd heb berekend, deze is nog korter dan ik al dacht!!

Dus dat word deze maand eerder flink aan de klus! :wink:

Het zou mooi zijn als we samen juli mama’s zouden worden!

Ik ben zelf ook een juli kindje!

Wanneer verwacht jij je NOD? Of is het een beetje een raadsel of de cyclus zicht oppakt en wanneer?

@Bente wrote:

Hi Bianca!

Maar ben er net achter dat ik mijn cyclus jarenlang verkeerd heb berekend, deze is nog korter dan ik al dacht!!

Wanneer verwacht jij je NOD? Of is het een beetje een raadsel of de cyclus zicht oppakt en wanneer?

dat laatste ja is echt een raadsel ik verlies nog steeds bloed maar er is misschien wel al een eitje aan het rijpen maar of het dan slim is om zwanger te worden denk het niet want dan kan het mss niet innestelen :think:

hoop 13 okt meer te weten door kijkoperatie en moet in nov positieve test hebben dan ben je in juli uitgerekend

en jij zelf een juli kindje ik heb er 1 :inlove: en die zijn leuk :wink:

@Getty wrote:

Dank je Bianca.

Het is nog steeds spannend. Want nu verlies ik toch wel helder bloed. Maar goed nu wacht ik mijn controle van a.s. vrijdag af. Want ik maak me de kop zelf gek. En zul je zen dat het vrijdag gewoon weer goed is. Maar Moe wordt je ervan.

Getty

ik duim heel hard met je mee maar begrijp dat je na een MK of MA heel bang bent zal ik de volgende keer ook zijn al zou ik geen bloed verliezen.

:hug: ik ben ook geboren en mijn moeder verloor ook bloed :-*

komt goed!!

@bianca&? wrote:

@Bente wrote:
Hi Bianca!

dat laatste ja is echt een raadsel ik verlies nog steeds bloed maar er is misschien wel al een eitje aan het rijpen maar of het dan slim is om zwanger te worden denk het niet want dan kan het mss niet innestelen :think:

hoop 13 okt meer te weten door kijkoperatie en moet in nov positieve test hebben dan ben je in juli uitgerekend

en jij zelf een juli kindje ik heb er 1 :inlove: en die zijn leuk :wink:

Bianca, misschien een tip, ik deed een week of 2 na mijn miskraam een zwangerschapstest, zo wist ik dan of het HCG al uit mijn lijf was. Dan kon ik me een paar weken later niet meer vergissen.

Denk dat het nu wel tot 3 of 4 weken in je lijf aanwezig kan zijn.

@Getty wrote:

Dank je Bianca.

Getty

Klinkt toch wel spannend Getty! Dat het maar snel vrijdag mag worden.

@kantjeboord wrote:

[

Klinkt toch wel spannend Getty! Dat het maar snel vrijdag mag worden.

Ja inderdaad. Maar snap je t. Ik bedoel nu al zolang (het lijkt heel lang) in spanning gezeten en telkens toch positief nieuws. Ik neem vrijdag wel mijn moeder mee. Hub kan niet mee en ik wil er niet alleen heen in het geval we wel slecht nieuws hebben.

Het gaat zeker een lange week worden.

Hoe is het nu bij jullie dan?

Groetjes Getty

Op het moment wel redelijk rustig, je kunt er toch weinig aan veranderen. Kijk uit naar woensdag.

@kantjeboord wrote:

Op het moment wel redelijk rustig, je kunt er toch weinig aan veranderen. Kijk uit naar woensdag.

Ik heb even iets gemist denk ik wat staat jou woensdag te wachten dan?

En ja je kunt er ook weinig aan veranderen het is voor jullie helemaal afwachten hoe het ontwikkelt he.

Nou sterkte hoor!!!

Getty

@Getty wrote:

@kantjeboord wrote:

Ik heb even iets gemist denk ik wat staat jou woensdag te wachten dan?

En ja je kunt er ook weinig aan veranderen het is voor jullie helemaal afwachten hoe het ontwikkelt he.

Nou sterkte hoor!!!

Getty

Woensdag weer een echo met de kindercardioloog en de klinisch geneticus erbij. Daarbij hopen we ook wat bloeduitslagen te krijgen.

spannende dag vandaag paula mijn duimen draaien voor jullie superkindje :inlove:

en bedankt voor de tip ik doe wel f een test binnenkort :-*

en zal 13 okt zien hoe me baarmoeder eruit ziet

maar waar zitten precies je eileiders? kunnen ze die zien??

sorry dom :oops:

Kantje, hoe is het gegaan vandaag??? :-*

@bianca&? wrote:

spannende dag vandaag paula mijn duimen draaien voor jullie superkindje :inlove:

en bedankt voor de tip ik doe wel f een test binnenkort :-*

en zal 13 okt zien hoe me baarmoeder eruit ziet

maar waar zitten precies je eileiders? kunnen ze die zien??

sorry dom :oops:

Op een echo kunnen ze je eileiders idd goed zien, weet alleen niet of ze die kunnen zien met dat cameraatje waar ze bij jou mee naar binnen gaan, denk zomaar van niet, want dan zouden ze ook eerst je hele eileider door moeten.

Hallo allemaal,

Vandaag dus weer naar het AMC geweest, best opzienbarend nieuws gehad!

De kindercardioloog heeft naar het hartje gekeken, er zit idd een gaatje in het hart, maar niet in de buurt van de kleppen en ook niet iets om je druk om te maken, de verwachting is dat het misschien nog wel vanzelf hersteld. Het gaatje was nu ook al kleiner dan de vorige keer. Ook de vaten die op het hart zijn aangesloten zijn nagekeken, ook goedgekeurd, dus wat haar betreft hoeven we ons geen zorgen te maken over het hartje! :dance:

Dan het neusbotje, dat was tot de 13e week niet te zien, vorige week met 14 weken konden we het niet zien omdat het kindje de handjes voor het gezicht hield. En vandaag konden we dan eindelijk kijken: Tadaaa! Keurig neusbotje! (Kan tot de 15e week aangelegd worden) :dance:

De handjes: die blijven nog wel afwijkingen vertonen. Het linkerhandje moet je je voorstellen dat je je vingers bij elkaar houdt, flink spant zodat ze wat naar achteren staan en dan je duim in een hoek van 90 graden er op. Het lijkt of daar een vlies tussen zit. Wel zien we de vingers en duim bewegen. Kindje duimt zelfs! :inlove: Rechterhandje lijkt ook wel wat afwijkingen te vertonen. Maar iets minder erg dan de linker kant. Dit kan horen bij een syndroom, daar gaan ze dus nog DNA onderzoek naar doen. Omdat er niet genoeg weefsel overgebleven was is er nu een vruchtwaterpunctie gedaan. :shifty: Toen bleek dat er wat bloed in het vruchtwater zit. Komt waarschijnlijk doordat ik 3 keer een bloeding heb gehad in de zwangerschap, dan kan er zeg maar wat bloed van mijn diffunderen door de vliezen naar het vruchtwater. Kan voor het kindje geen kwaad, maar de gynaecologe zei wel gelijk dat dit ook de witte plekken op de darmen kon verklaren. Dus we hoefden ons niet meer zo’n zorgen te maken dat het misschien CF is! :dance:

Het bloed van mij zou misschien wel de test iets kunnen beïnvloeden omdat er nu dus DNA van het kind en DNA van mij in het vruchtwater zit. Nou ja, daar hopen we maar het beste van. :pray:

Verder uitslagen gehad over mogelijke virussen waarmee ik in aanraking geweest zou kunnen zijn, allemaal negatief! :dance:

Verder is er nog een klein navelbreukje.

We hebben dus een hoop dingen van ons lijstje kunnen schrappen vandaag! Er staan dus nog op: Handjes, hartje en navelbreukje.

Nu is het wachten op de DNA uitslag, ze hopen eind volgende week al wat te kunnen zeggen. En eind deze week de MPLA uitslag.

Ben toch wel erg trots op ons wonderkindje! :inlove:

Wat een geweldig goed nieuws meid! Je bent terecht trots op jullie wonderkindje, maar vergeet ook niet ontzettend trots op jezelf te zijn he! Je slaat je hier toch wel weer “gewoon” doorheen!

:-* :-* :-*

:inlove: :inlove: :inlove: Paula, wat ontzettend fijn!!! :thumbup: :thumbup: :dance: :dance: Zo zie je maar, dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en dat gebeden worden verhoord. :mrgreen:

:inlove: :inlove:

Ik ben echt super blij voor jullie!!

Paula, jeetje wat een bijzonder bericht!!! Ben zo onwijs blij voor jullie.

:-* Gismo