zwanger worden na een conisatie operatie

Hallo kan iemand uit ervaring vertellen hoe het is om zwanger te worden na een conisatie oparatie.

en hoe de zwangerschap dan verloopt.

hoi ,

ik ze dat je je net hebt aangemeld op het forum en dit je 1e post is?

Ms wil je je wel voorstellen in het voorstelforum gedeelte van KoK ?

Kun je meer vertellen over hetgeen je schrijft?

Niet iederéén zal het snappen en niet er naar googlen willen ,

ms wat uitgebreider je vraag stellen met meer info ?

succes :thumbup:

Voor de rest heb je hier wat info

http://www.olvg.nl/medische_afdelingen/gynaecologie/folders/conisatie

@bianca81 wrote:

hoi ,

ik ze dat je je net hebt aangemeld op het forum en dit je 1e post is?

Ms wil je je wel voorstellen in het voorstelforum gedeelte van KoK ?

Kun je meer vertellen over hetgeen je schrijft?

Niet iederéén zal het snappen en niet er naar googlen willen ,

ms wat uitgebreider je vraag stellen met meer info ?

succes :thumbup:

Ze vraagt toch om ervaringen van andere mensen?

Niet dat mensen die niet weten waar het over gaat wel of niet willen googelen. Dat maakt topicstarter niet uit.

Ik vind je post een beetje onbeleefd eigenlijk.

Waarom zou ze zich eerst moeten voorstellen of uitleggen wat het is?

Sorry sappie, hier geen ervaring, hoop dat iemand kan je helpen. :hug:

Volgens mij heb ik het netjes geschreven madre hoor ,

met de vraag of ze meer er over wilt vertellen , ook meer uit interesse …

niks onbeleefds aan hoor :roll:

en anders als dat werkelijk zo is zal de topicstarter het zelf ook kunnen aangeven ,

ik geloof dat mellie je wel het een en ander over kan zeggen. vlg mij heeft zij een conisatie gehad en is daarna zwanger geworden

Ik heb een lisexcisie gehad en kan gewoon zwanger worden als het moet.

Bianca, ik persoonlijk vind je ook niet uitnodigend overkomen. Ik ben hier ook ooit binnenkomen wandelen, ook zonder voorstellen etc etc. Had het niet leuk evonden als ik gelijk zo werd aangesproken. Ik kan mij voorstellen dat ts geen behoefte heeft om tekst en uitleg aan jou te vragen

@Jennifer77 wrote:

ik geloof dat mellie je wel het een en ander over kan zeggen. vlg mij heeft zij een conisatie gehad en is daarna zwanger geworden

Ik heb een lisexcisie gehad en kan gewoon zwanger worden als het moet.

Bianca, ik persoonlijk vind je ook niet uitnodigend overkomen. Ik ben hier ook ooit binnenkomen wandelen, ook zonder voorstellen etc etc. Had het niet leuk evonden als ik gelijk zo werd aangesproken. Ik kan mij voorstellen dat ts geen behoefte heeft om tekst en uitleg aan jou te vragen

Nee, bij mij was het ook een Lisexcisie, ik begreep juist dat conisaties bijna niet meer uitgevoerd werden…

Ik hoop dat je nog de info vind die je hebben wil sappie123 :hug:

Nou als zei dat ook zo vind overkomen, dan naar haar een excuus , ik vraag het echt netjes en netjes bedoeld ook, ik ben helemaal van mijzelf niet brutaal oid en vraag netjes ms wil je je ook voorstellen met het idee dat die mogelijkheid er is…

gewoon een vraag…excuus alst verkeerd overkomt hoor !

BIj deze cooreectie voor de dames onder ons bij wie mijn reactie verkeerd overkomt !

Welkom Sappie op het forum KoK …

fijn dat je hier binnenkomt .

Zelf ben ik niet bekdn met hetgeen je om vraagt. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen !

Sappie bij deze mijn excuus als ik niet welkomend over ben gekomen, hopelijk heeft je dit niet afgeschrikt .

Heel veel succes en goeds

Liefs Bianca.

Goedemorgen Sappie

Dank je wel :thumbup:

:-* suc6

das lief en attent van je bianca :thumbup:

mel…conisatie gebeurd vlg mij nog wel, althans bij ons nog wel. Als mijn uitslag nu slecht is, waar ik nu 4 weken op moet wachten, dan krijg ik ook een conisatie :? :? :? auwaaa

Oh ja, ok, in dat geval snap ik het wel.

Dan zal het wel zo zijn dat men niet meteen voor conisatie kiest.

Weet wel dat dáár je baarmoedermond zwakker van word en vroeggeboorte ten gevolg kan hebben bij een zwangerschap.

Maar ik ga weer heel hard duimen voor je meis op een goede uitslag :-*

Hai Sappie,

Ik kan je misschien wel iets vertellen. Ik heb in maart 2008 een conistaie gehad. Ik had pap 4 en na een colposcopie en biopsie ook nog CIN 3. Geen goed teken dus. De onrustige cellen zaten ook nog eens erg diep (vandaar de conisatie ipv lis). Bij de conisatie is er veel weefsel weggehaald en heb ik zeg maar nog een halve baarmoederhals over. Gelukkig waren de snijvlakken na de operatie ‘schoon’ en hebben ze dus al het slechte weefsel weggehaald. Sinds de operatie ben ik onder controle bij de gynaecoloog en heb ik elke 3 maanden een uitstrijkje gehad. Elke keer pap 1!

In feb dit jaar gaf de gyn ‘groen licht’ om zwanegr te mogen worden (duurt soms een tijd omdat de baarmoederhals moet herstellen om sterk genoeg te zijn voor het gewicht van een baby). In ronde 3 was ik al zwanger!!! :inlove:

Ik ben nu 16 weken en ik voel me heel goed. Wel heb ik om de 4 weken een echo (meestal inwendig zodat ze de baarmoederhals kunnen bekijken). Ze houden me gewoon goed in de gaten, heel geruststellend vind ik). Ik ga ook in het zkh bevallen. Ik heb een verhoogde kans op vroeggeboorte maar ze houden me dusdanig in de gaten dat ik me nog niet al te druk maak. Ze kunnen ook een ring of bandje plaatsen om het gewicht op te vangen. Ook behoort bedrust tot de opties ( :frowning: )

Kortom: zwanger worden na conisatie hoeft geen probleem zijn. ik ben het voorbeeld!

Liefs

@Mcmac wrote:

Hai Sappie,

Ik kan je misschien wel iets vertellen. Ik heb in maart 2008 een conistaie gehad. Ik had pap 4 en na een colposcopie en biopsie ook nog CIN 3. Geen goed teken dus. De onrustige cellen zaten ook nog eens erg diep (vandaar de conisatie ipv lis). Bij de conisatie is er veel weefsel weggehaald en heb ik zeg maar nog een halve baarmoederhals over. Gelukkig waren de snijvlakken na de operatie ‘schoon’ en hebben ze dus al het slechte weefsel weggehaald. Sinds de operatie ben ik onder controle bij de gynaecoloog en heb ik elke 3 maanden een uitstrijkje gehad. Elke keer pap 1!

In feb dit jaar gaf de gyn ‘groen licht’ om zwanegr te mogen worden (duurt soms een tijd omdat de baarmoederhals moet herstellen om sterk genoeg te zijn voor het gewicht van een baby). In ronde 3 was ik al zwanger!!! :inlove:

Ik ben nu 16 weken en ik voel me heel goed. Wel heb ik om de 4 weken een echo (meestal inwendig zodat ze de baarmoederhals kunnen bekijken). Ze houden me gewoon goed in de gaten, heel geruststellend vind ik). Ik ga ook in het zkh bevallen. Ik heb een verhoogde kans op vroeggeboorte maar ze houden me dusdanig in de gaten dat ik me nog niet al te druk maak. Ze kunnen ook een ring of bandje plaatsen om het gewicht op te vangen. Ook behoort bedrust tot de opties ( :frowning: )

Kortom: zwanger worden na conisatie hoeft geen probleem zijn. ik ben het voorbeeld!

Liefs

Joh, heb je eerst nog een bioptie laten doen?

Hier ook pap4 en bij de colposcopie meteen een lisexcisie en na onderzoek bleek het ook Cin III echter de controle uitstrijk wees uit dat alles weggehaald was.

Maar zwanger worden na een conisatie is het probleem ook niet he, zwanger blijven naarmate de baby groter en zwaarder word, dát is soms het probleem :wink:

Hoi!

ik had pap3, en bij mij is het met een laserbehandeling verwijderd.

Dit doen ze naar wat ik begreep maar op 2 plaatsen in Nederland, maar je hoeft er hooguit 8 weken voor op de wachtlijst.

Bij mij zat het niet alleen onderaan, maar liep het aan de zijkant omhoog door.

Dus zou er een heel schuin stuk weggesneden moeten worden.

Nu is het slechte gebied met laser weggebrand onder volledige narcose, en daarna is er gezond weefsel voor terug gekomen.

na een half jaar opnieuw een uitstrijkje gehad, waar pap 1 uit kwam!!

We mogen nu zwanger gaan proberen te worden!

Als er erg veel weggesneden wordt, heb je kans dat het sperma niet makkelijk de goede kant opgestuurd word, en dus iets moeilijker zwanger kunt worden, maar zie het als een tuitje van een ballon, als het te zwaar opgeblazen word tijdens een zwangerschap, kan het makkelijker tot een vroeggeboorte leiden, tenzij de zo’n ring of zo eromheen zetten idd.

Wij gaan nu serieus proberen zwanger te worden van ons tweede kindje, ná een laserbehandeling, dus ik ben benieuwd of het even makkelijk gaat als de gynaecoloog beweert…

:pray: