Zwanger worden na de prikpil

Ik ben nieuw hier, heb al wat getikt in de voorstel topic :slight_smile:

Ik wilde weten of er hier mensen zijn die net als ik jaren lang de prikpil hebben gebruikt en de ervaringen omtrent zwanger worden hierna.

Ik weet nog niet of ik het meteen wil gaan proberen of dat ik mijn eerste ongesteldheid afwacht, dat wil ook even met de huisarts overleggen. Maar ik was wel benieuwd hoe de ervaringen van anderen hiermee zijn.

hoihoi,

mijn ervaring met de prikpil was niet zo goed, het gebruik was erg handig enzo nooit geen problemen maar toen ik ermee stopte ging het niet zo best. mijn cyclus kwam na een jaar nog niet op gang zoals het hoorde (cycli van 14 tot 75 dagen, niet erg normaal dus).

ik stond toen onder toezicht van een arts en toen die bij mij na 12 maanden een cyste vond op mijn eierstokken ben ik een paar maanden terug aan de pil gemoeten (de gewone). dit zou mijn lichaam ook ten goede komen omdat het echt terug moest “leren” hoe het moest menstrueren. ik ben dan 5 maanden terug aan de pil gegaan. nu is de cyste weg en en mijn cyclus regelmatig :wink:

mijn ervaring na het stoppen van de prikpil was dus niet zo best mijn lichaam was helemaal de kluts kwijt :think:

hopelijk gaat het bij jou beter, iig veel succes nog!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel aantal dingen gehoord in mijn omgeving.

een vriendin had de prikpil en wou er mee stoppen (Ook kinderwens)

Ze werd na 11 maanden ongesteld en daarna was het nog huilen met de pet op met haar cyclus. Nu na 2,5 jaar is ze nog niet zwanger en nog steeds bezig om d’r cyclus op orde te krijgen.

Ik hoop dat het bij jou een stuk beter gaat!

Dokters moeten mensen wat vaker wijzen op de gevolgen van de prikpil wat betreft zwanger worden vind ik:think: Ik hoor best vaak dat de prikpil eigenlijk heel slecht is, dat het lang duurt voordat je cyclus op gang komt en soms zelfs onvruchtbaarheid. Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet :think: Misschien een idee om een of ander te googelen?

@ Bellenblaasje:

Dat is wel een heel vervelende ervaring inderdaad wat jammer :frowning:

Was je al lang aan de prikpil? Ik heb geen idee of dat misschien ook nog uitmaakt?

@ Mutsie:

Ik heb inderdaad ook van mijn huisarts vernomen dat het heel lang kan duren. Het is heel wisselend schijnt het. Je kan ook wel snel zwanger worden.

Ik ben nog niet zo lang aan de prikpil, hopelijk scheelt dat :slight_smile: