zwanger worden met overgewicht, wie weet daar meer van?

hoi

Wij zijn al een tijdje bezig om een kindje te krijgen maar die wens is helaas nog niet in vervulling gegaan. Nu heb ik een groot probleem ik heb overgewicht en het wil er bij mij niet zo af als dat ik zou willen. Nu zijn we al onder controle in het ziekenhuis daar zeggen ze, dat we wel in aanmerking komen voor I.U.I maar niet voor IVF heeft iemand daar ook ervaring mee? de eerste I.U.I is helaas mislukt, maar goed nog een paar te gaan. Ik hoor graag of iemand hier ook mee zit.

groetjes Poohpooh.

Hoi Poohpooh,



Wij zijn nog met IUI bezig, we mogen 9x en we zijn nu met de 7e poging bezig. Daarna gaat het waarschijnlijk IVF worden.



Vooral met IVF/ICSI hanteren ze toch wel een bepaalde norm met betrekking tot je gewicht. Ik geloof dat je BMI niet boven de 30 mag zijn? Maar die norm zal niet overal hetzelfde zijn. Nog voordat wij met IUI begonnen, heb ik zelf besloten om af te gaan vallen. Vooral omdat ik een hele lange en onregelmatige cyclus had en de hormonen (Clomid) ook echt niet aansloegen, zelfs niet met de allerhoogste dosis. Ik ben toen in een halfjaar tijd 22 kg afgevallen (het zwanger worden stond op dat moment ook stil vanwege cystes op de eierstokken, ik mocht toen ook geen Clomid meer gebruiken) en toen is mijn cyclus vanzelf weer op gang gekomen en sloegen de hormonen wel aan! Maar ik wist ook dat er met IVF/ICSI vaak eisen aan je gewicht gesteld worden en ik wilde echt niet dat als wij daarmee zouden moeten beginnen, dat ik dan eerst naar huis gestuurd zou worden van: Kom maar weer terug als je afgevallen bent, eerder mag je niet beginnen. Dus dat wilde ik voor zijn!



Ik woog eerst 102 kg bij een lengte van 1.74, mijn BMI was toen 32. Nu weeg ik ongeveer 85 kg en is mijn BMI 27, dus nu zit ik mooi binnen de norm. Maar ik wil proberen om nog minimaal 5 kg af te vallen. Voor mij was het zwanger worden een hele goede stok achter de deur en daardoor is het me gelukt om zoveel af te vallen. Misschien dat jij dat ook zo kan zien? En anders kun je misschien de hulp van een diëtiste inschakelen? Ik weet natuurlijk niet waarom je overgewicht hebt en hoeveel, misschien heb je wel meer professionele hulp nodig? Of je kunt het natuurlijk zelf proberen door je voeding aan te passen en veel te bewegen (trust me… ik weet dat het gigantisch moeilijk en zwaar is, ookal klink ik nu misschien wat gemakkelijk!)



Wij hebben ook een topic (hihhi… heb je mij weer) dat het Afvalkluppie heet. Ik hou de lijst daar van bij. Op dit topic schrijven meiden mee die om verschillende redenen moeten afvallen, vaak ook vanwege het zwanger worden. Wekelijks geven we ons gewicht door en of we afgevallen zijn en hoeveel. Maar je hoeft daar niet perse aan mee te doen, je mag ook gewoon meekletsen voor de gezelligheid en als je eens een steuntje in de rug nodig hebt! Dus je bent ook daar van harte welkom!



Succes met alles!



Groetjes,

Jippie

Ik heb geen verstand van alle medische dinge om zwanger te worden.

Maar ik heb wel erg veel overgewicht.

En tegen mij werd ook gezegt dat ik waarschijnlijk niet snel zwanger zou worden (ach je kent de verhalen denk ik wel, goed bedoeld door iedereen, maar toch erg vervelend).



Maar ik ben gewoon gestopt met de pil en had voor mezelf de termijn gesteld als er na een jaar nog niets is gebeurt dan ga ik aan de bel trekken ofzo.

En na negen maanden was ik gewoon zwanger geworden en heb ik een hele gewone fijne zwangerschap gehad.

Mijn bloeddruk werd wel vaker in de gaten gehouden vanwege mijn overgewicht maar ik heb daar tot week 38 geen last van gehad.



In week 38 ging mijn bloeddruk stijgen en hield ik erg veel vocht vast. Ze hebben mij toen wel als voorzorg i.v.m. mijn overgewicht ingeleid.



Dus als je gewoon regelmatig menstueerd kan je gewoon op de ‘normale’ weg zwanger raken. Ondanks erg veel overgewicht. Ik denk ook vaak dat ik er in het begin te veel mee bezig was en toen ik dat eigenlijk had losgelaten was het zover.

Natuurlijk kun je op de gewone manier zwanger worden als je overgewicht hebt en een redelijk normale cyclus! :thumbup:

Helemaal geen probleem, hoor! Ik zie zo vaak zwangere vrouwen met een hoop overgewicht.



Maar omdat Poohpooh al bezig is met IUI, ben ik ervan uitgegaan dat er iets meer aan de hand is dan alleen overgewicht. Omdat ze niet met IUI gaan starten als je “alleen maar” te zwaar bent. Er is dan vaak wel iets meer aan de hand zoals een slechte cyclus, dat je al heeeel erg lang bezig bent om zwanger te worden, slechte zaadkwaliteit, of iets anders. Dus vandaar mijn antwoord wat betreft afvallen en IVF/ICSI! :wink: Maar natuurlijk kunnen zwaardere vrouwen ook gewoon zwanger worden!



Groetjes,

Jippie

Hoi bedankt allemaal voor jullie reactie. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Maar om nog even op Jippie haar verhaal terug te komen. Er is niks met ons aan de hand. Heb allerlei onderzoeken gehad, waaruit blijkt dat alles goed is, Mijn man is ook oke. zaad is al een paar keer onderzocht dus daar is ook niks mis mee. Ze gooien het bij ons gewoon op mijn overgewicht wat er dus niet af wil. Heb ook een maagbandje overwogen maar dat hoorde ik ook nare verhalen van. Ik ben bij een afval clubje en ben in 3 weken tijd 5 kilo afgevallen dus het begin is er. Maar doordat we zo lang aan het proberen waren, wouden ze toch beginnen met I.U.I vandaar. en heeeeeel lang is al bijna 8 jaar. En dat bewegen komt wel goed. ga 2 keer in de week naar fitness en 1 keer zwemmen en verder heb ik een lopend beroep dus daar ligt het niet aan.

We houden moed en ooit moet het toch een keer lukken of niet dan. Vooral omdat alles goed is bij ons alle 2. Mijn oma zal wel zeggen we steken nog maar weer eens een kaarsje aan, misschien helpt dat hahahaah

gr. Poohpooh en sterkte voor allemaal.

Hoi Poohpooh,



Inderdaad, dat bedoelde ik ook: mensen die al erg lang bezig zijn met zwanger worden, waarbij het nog niet gelukt is, mogen ook met IUI beginnen. Ook als er verder niks aan de hand lijkt te zijn. Ik bedoelde meer te zeggen dat overgewicht alleen niet een reden is om met IUI te beginnen, dat doen ze vaak niet. Dan zijn er vaak meer redenen, en die zijn er dus bij jullie, want jullie zijn al heeeeel erg lang bezig met zwanger worden. Snap je wat ik bedoel? :wink:



Maar om even op jouw verhaal terug te komen, wel heel erg balen dat je maar niet zwanger wordt! :cry: En jullie zijn al 8 jaar bezig? Dat is wel ontzettend lang! Mag ik vragen waarom jullie dan niet eerder met IUI begonnen zijn, of wilden jullie dat zelf niet? En willen jullie dan ook nog verder de mm in, als dat nodig is met IVF/ICSI beginnen? Als IUI niet lukt, kom je daar toch ook voor in aanmerking? Ook als er verder niks aan de hand lijkt te zijn. Misschien dat je op dit moment daar niet voor in aanmerking komt, en dat er dan eisen aan je gewicht gesteld gaan worden. Maar dat is ook wel een beetje begrijpelijk, want met minder overgewicht heb je toch meer kans op slagen met zo’n behandeling en zijn er ook minder risico’s op complicaties bij zowel het kindje en de moeder.



Maar in elk geval erg goed dat je al 5 kg bent afgevallen in 3 weken! :thumbup: Zet 'em op, meid! Uiteindelijk moet het inderdaad gaan lukken, de moed nog niet opgeven! Dat kindje zal er komen, hoor! Ik hoop echt dat de volgende IUI wel gaat lukken! Succes & sterkte met alles!



Groetjes,

Jippie

hoi Jippie

Ja 8 jaar is lang. Maar goed je stopt met de pil dan een jaar later ben je nog niet zwanger. Ga je naar HA, die zegt ga maar tempraturen, paar maand verder. En dan afspraak ziekenhuis duurde ook lang en zo ben je al 2 jaar kwijt. Allerlei onderzoeken, blijk ik geen eisprong te hebben. aan de clomid en tegelijker tijd aan de metformine (voor suikerziekte) dat heb ik niet maar ze waren bang dat mijn bloedsuikers te veel schommelden, en toen het verhaal val eerst maar af. Kom over een half jaar maar weer en zo ga je maar verder. En nu heb ik een keurig cyclus en een eisprong dus eigenlijk pas sinds een half jaar is dus de ‘oorzaak’ bekend. En als je daar dan van uit gaat valt het best mee. Maar goed al met al ben je al 7 jaar verder.

maar goed dat kindje komt er volgens mij, en niet alleen ik denk zo. Ben bij een paranormale genezer geweest en die zegt het ook. maar het heeft tijd nodig zegt die, dus rustig afwachten op de 2de I.U.I.

Ben vandaag weer goed ongesteld geworden dus over 10 dagen maar weer een fm. en dan zien we wel.

blijven hopen en er in blijven geloven (al valt dat niet altijd mee)

doei groetjes Poohpooh

pooh, ik heb 7 jr mm en 1.5 jaar mm gehad, in totaal 12 jaar kinderwens…en zie nu… :inlove:



geef de moed niet op! :-* :-*

Ik heb heel veel bewondering voor je, Poohpooh!

Ik hoop dat je kinderwens snel in vervulling mag gaan! :-*



Groetjes,

Jippie

ik dacht dat ik al lang moest wachten met mijn 6 jaar en 5 maanden(helaas 2 mk’s)

maar er zijn er hier die er al langer overdoen.petje af.



pooh,



ik heb ook overgewicht en moet verplicht afvallen.

in het begin ging dat dus helemaal niet en daarna als een speer,dus ik dacht wou dat gaat goed, nou niet dus want ik bleek diabetes te hebben, maar ook een trage schildklier( waarschijnlijk de redenen van mijn 2 mk’s).

nu ik goed gereguleert ben met mijn diabetes en medicatie slik voor mijn schildklier gaat het veel beter.

ik ben nu 19,3 kilo afgevallen(heb er wel een lange tijd over gedaan hoor 2 jaar nu) en moet nog 5,7 kilo om hulp te krijgen van uit het zkh met hormoontabletten om mijn kans van zwangerschap te vergroten, daar bij mij er geen regelmatige eisprong is.

maar daar ik al 2 x zwanger ben geweest op een zwaarder gewicht kan je dus best zwanger worden met overgewicht hoor(ik had alleen de pech van het chronische ziek te zijn).

mischien een idee om ook je schildklier na te laten kijken???dat is nl een grootte oorzaak bij velen die niet afvallen zelfs als ze niets eten.



ik wens je heel veel sterkte en succes toe.



groetjes annie

Hoi hoi,ik had ook last van overgewicht en ben 2 jaar bezig geweest met zwangerworden.Na 2 jaar helemaal onder de loep genomen in het ziekenhuis was er met mij niks aan de hand.Door mijn overgewicht bleef alleen mijn eisprong weg.Ik kreeg dus chlomidetabletten om normaal elke maand een eispong te krijgen.Ik zat net 2 maanden aan de tabletten toen ik zwanger bleek te zijn.Mijn zoontje is nu 3 mei 1 jaar geworden.We willen graag een 2e en als we eraan beginnen dan schrijft mijn huisarts gelijk de talbletten voor zodat ik niet weer naar het ziekenhuis moet.Dus ik hoop dat het bij jou ook wil lukken.Begin niet gelijk aan ivf maar aan de tabletten.Vraag het eens na.Groejtes esther,mama van Senna.