zwanger worden met cyste

Ik zou graag willen weten wie er zwanger is geworden met een cyste op een van de eierstokken? Heb je de cyste laten zitten of verwijderen?

Wat voor soort cyste is het? Ik had endometriose cystes. Met bloed gevuld dus.

Ik was toen zwanger maar dat is ene mk geworden. Dat had niets met de cystes te maken. Daarna is me wel aangeraden eerst de cystes weg te laten halen voor ik weer zwanger werd. Als de cystes groter worden kunnen ze knappen of aan je eierstok gaan hangen en dat is heel pijnlijk. Als het dan groter als 6 cm word halen ze het liever weg. Ook als je zwanger ben.

Maar ik ging voor safe en heb alles in augustus weg laten halen. En daarna ben ik weer zwanger geworden.

Ze gaan bij mijn tweede ongi dag kijken wat voor soort cyste het is. De cyste is nu 5cm.

Ik kan ook zwanger worden, want links is ok, maarja de kansen zijn kleiner.

Het is erg hoopvol dat jij zwanger bent geworden ondanks cyste. Hoe hebben ze het dan weggehaald? Doen ze dat gelijk bij tweede echo? Hoe lang was je bezig om zwanger te raken?

En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoi Ivory,

De cyste is met een kijkoperatie weggehaald. Ik heb 2 dagen in het ZH gelegen. Ik heb een sneetje in m’n navel gehad en 2 boven het schaambeen. Dus 3 sneetjes. Daat zie je nu niets meer van. Heel mooi weggewerkt. Ze hebben de cyste helemaal ‘weggepeld’. Er was bij mij nog kans dat de cyste samen met de eierstok weggehaald moest worden. In dat geval zou het een gewone operatie worden maar dat zouden ze tijdens de operatie pas bepalen. Ik wist toen ik wakker werd pas wat er precies weg gehaald was en niet. Ik was blij dat het bij de cyste is gebleven.

Ik was de eerste keer (met cyste) zwanger in de 1e maand. Ik had bij 6 weken een echo en toen was de cyste 4 cm. Die heeft er volgens de gyn al gezeten toen ik zwanger werd.

De 2e keer (nu dus) dat ik zwanger werd was het ook de 1e maand raak. Een maand na de oepratie kreeg ik een echo en zei de gyn dat ik gewoon weer zwanger mocht worden. Toen heb ik 1 maand gewacht zodat ik iets meer van m’n cyclus wist en daarna was het gelijk raak.

Ik ben blij dat ik gekozen heb voor eerst weghalen want hij was na de MK ook erg gegroeid en stel dat ik na de MK gelijk zwanger was dan had hij er tijdens de zwangerschap uit gemoeten. En dat lijkt me wel eng.

Ik ben na de operatie 1 week thuis geweest. Het is me allemaal erg meegevallen.

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

X Danielle

dank je…ik hoop natuurlijk dat het een cyste is die vanzelf weg gaat, want ik ben verschrikkelijk bang voor operatie etc…

Ik moet nog wachten voor een tweede echo.

Ik hoop dat hij weg gaat. Dat ook ook gebeuren hoor. Weet je wel al wat voor cyste het is? Met bloed/talg of met vocht gevuld bedoel ik? Of konden ze dat niet zien.