Hai,
Ikzelf heb MS. Ik ben begin dit jaar gestart met afbouwen van alle medicatie; dit gaat wonderwel goed.
Gisteren voor het eerst (na prikpil) weer ongesteld geworden, dus nu gaat het spannend worden!
Ik zit regelmatig in een rolstoel en heb een scootmobiel. Kan gelukkig nog wel wat lopen, fietsen gaat beter.
Ik vroeg mij af of er meer (aanstaande) moeder in hetzelfde schuitje zitten en hoop dan ook ervaringen uit te kunnen wisselen.
Iedereen die tips heeft; welkom!
:vlinder:
Echt niemand???
Ik heb zelf geen handicap of ziekte, maar heb 2 zwaar gehandicapte broers. Wat betreft erfelijkheid, kunnen ze ons niks vertellen.
De kans op een gehandicapt kindje is dus groot aanwezig bij ons… ondanks dat hebben we een maand geleden besloten er toch voor te gaan.
Mijn verhaal staat bij de junistoppers deel 1.
Sterkte!
mijn moeder heeft ms… maar das niet dezelfde leeftijd, dus kan je helaas niet helpen
hallo…
ik heb geen ms, en zit ook niet in een rolstoel.
maar ik ben wel chronisch ziek.
en slik hele zware medicijnen!
mijn man en ik zijn vanaf vorig jaar november al bezig in het groningen ziekenhuis.
ik mocht zo niet zwanger worden, eerst moest alle medicatie aangepast worden.
half april heb ik goedkeuring gekregen van de arts.
ik slik hele zware medicijnen, en dacht dat ik nooit zwanger kon worden.
of dat het allemaal heel langs zou duren.
toen we goedkeuring hebben gehad, hebben we gelijk maar een poging gedaan.
en wat denk je, gelijk raak.
ik ben nu 10 weken en 1 dag zwanger.
ik sta heel streng onder controle in het groningen ziekenhuis.
het voordeel is wel, dat ik om de 3 weken een echo krijgt.
ik zou nooit borstvoeding kunnen geven, omdat er te veel medicatie in de voeding zit.
ik vind het allemaal heel spannend, maar de zwangerschap gaat heel goed momenteel.
ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen…
veel liefs mij