zwanger worden met 1 eileider

Hallo allemaal

Een paar jaar terug heb ik ook op dit forum gezeten omdat de kinderwens bij mij toen erg hoog zat , bij mij partner van toen niet.

Inmiddels ben ik gescheiden… al een tijd en heb ik inmiddels een nieuwe vriend weer.

En nog steeds ligt de kinderwens bij mij erg hoog… en ja bij mijn nieuwe partner ook… dus helemaal super!!

Nu samen erover gehad op welk tijdsbestek we er wel of niet voor gaan, kan je altijd moeilijk in tijdsbestek zeggen natuurlijk en de vraag hoe lang duurt het voordat ik zwanger zal zijn.

zoals de titel al zegt heb ik inmiddels nog maar 1 eileider, mijn vraag is dan ook wie heeft er ervaring mee met 1 eieider en toch zwanger geraakt , heeft dat lang geduurt?

Ik ben inmiddels 33 heb van mij zelf 2 jongens, mijn vriend heeft van zich zelf 2 meiden. en wie weet dus nu nog in de toekomst 1 van ons samen mocht dat lukken de wens zit hoog dus wie weet.

ik hoop jullie reacties te lezen

Groetjes An

Graag wil ik even reageren omdat niemand anders dit nog heeft gedaan. Ik heb geen ervaring met het zwanger worden met maar 1 eileider. Zelf heb ik 1 eileider die niet helemaal goed is en misschien operatief verwijdert moet worden, dus zelf ben ik ook erg benieuwd naar reacties.

Van mijn gyn en vk(toendertijd) heb ik gehoord dat je lichaam na 2 jaar het gemis van de éne eileider absoluut al weer opgepakt moet hebben. Dus ik weet niet hoelang het geleden is dat je eileider verwijdert is, maar er is dus bijna evenveel kans als iemand met maar 1 eileider.

Het is puur het idee denk ik… van het hebben van maar 1 eileider…

Liefs, en heel veel succes! Fijn dat je nu een partner hebt die dezelfde ideeën heeft als jou. :inlove:

Wat leuk dat je reageerd, er word idd weinig op gereageerd maar er zullen er misschien nog wel niet zoveel zijn die dit hebben ( gelukkig maar!!)

Bij mij is het al een 5 of 6 jaar terug dat ik de linkereileider kwijt ben. mijn eisprong is erg normaal ik slik al jaren geen pil meer omdat dat juis mijn cyclus nog meer in de war bracht door juis1 dag in de maand niet te vloeien en de rest wel, nu slik ik al jaren geen pil meer en heb een cyclus van 28 soms 29 dagen.

Ik kan ook al bij deze zeggen dat we sinds vorige week alle voorbehoedsmiddelen hebben laten staan :smiley: :smiley: :smiley: :thumbup:

Dus een spannende tijd al ga ik er wel van uit dat het dus langer kan gaan duren voordat ik zwanger zou kunnen zijn

Liefs An

hey hoi ik heb je verhaal nog niet eens gelezen maar zag je naam ihihi ik dacht ji hebt lang niet geschreven hiero…

ik ga even lezen wat je typte, laterz liefs bianca

Zo gelezen… ik kan je dus niet helpen een antwoord te geven :oops: sorry , was gewoon aagje naar e verhaal… ook een hele omslag zeg in jou leven, scheiding , 1 eileider minder nieuwe vriend en dan een hoge kinderwens…

deels voor mij wel herkenbaar , scheiding nieuwe vriend kinderwens… maar das geen antwoord op je…

meis wil je wel succes wensen ik hoop dat het hebben van een eileider minder weinig verschil maakt en je snel resultaat hebt tot succes van zwanger zijn

groetjes bianca :-*

Hoii Bianca

wat leuk dat je het nog herkend ik heb idd lang niet meer geschreven klopt helemaal…

toen ik er een paar jaar terug op zat had ik ook nog maar 1 eileider… dus dat is al wel een tijdje zo… was alleen idd wel benieuwd of er hier meiden/vrouwen warem die er ervaring mee hadden…

Hoe staat het momenteel bij jou ? wil het bij jou al vorderen? of heb je inmiddels al een kindje

ik hoor het wel

Liefs Anneke

hoi hoi

ik denk dat je mijn laatste reactie niet gelezen hebt ? haha net na elkaar gepost nl.

Ik heb nog geen kindje, pas no altijd op mijn nichtje net als destijds …

Mijn nieuwe vriend ( zie bericht boven , ook ik ben gescheiden) heeft ook een zoontje van bijna 4 jaar …

Zelf heb ik momenteel lang en veel in zkh gelopen, eertijds al met mijn ex… iui traject enzo gehad… nu met mijn nieuwe vriend, niet zo zeer om de kinderwens,maar omdat ik endometriosepatient ben.

In de toekomst wil ik ook met mijn nieuwe vriend een kindje van ons samen hebben , als dit mogelijk is en ons word gegunt… mijn kinderwens is er niet anders op geworden nl.

:-* :hug:

@annekep wrote:

Wat leuk dat je reageerd, er word idd weinig op gereageerd maar er zullen er misschien nog wel niet zoveel zijn die dit hebben ( gelukkig maar!!)

Bij mij is het al een 5 of 6 jaar terug dat ik de linkereileider kwijt ben. mijn eisprong is erg normaal ik slik al jaren geen pil meer omdat dat juis mijn cyclus nog meer in de war bracht door juis1 dag in de maand niet te vloeien en de rest wel, nu slik ik al jaren geen pil meer en heb een cyclus van 28 soms 29 dagen.

Ik kan ook al bij deze zeggen dat we sinds vorige week alle voorbehoedsmiddelen hebben laten staan :smiley: :smiley: :smiley: :thumbup:

Dus een spannende tijd al ga ik er wel van uit dat het dus langer kan gaan duren voordat ik zwanger zou kunnen zijn

Liefs An

Haaai !!!

5 of 6 jaar, en al jaren een super mooie cyclus :dance: , dat is toch helemaal prima dan!! Aangezien je de pil niet slikt en wel elke maand ongesteld wordt, heb je dus ook elke maand een eisprong!! Hoeft niets langer te duren dus :inlove:

Heeeeel veel succes, en klus ze!! :roll:

Bloom dank je wel … zoals je het zegt zo is het wel maar toch het zal dan wel idd tussen de oren zitten…

Maar qua cyclus loop ik idd wel netjes. en idd de eisprong heb ik ook altijd 14 dagen na mijn NOD (ik voel hem namelijk erggg goed de eisprong) wil niet zeggen dat ie natuurlijk stipt op dat tijdstip is maar goed het komt er in de buurt

ik blijf jullie hier volgen op het forum

leuk om hier weer te kunnen posten

Liefs An

@annekep wrote:

ik blijf jullie hier volgen op het forum

leuk om hier weer te kunnen posten

Liefs An

Je bent welkom !!!

:-*

Ik heb 1 eileider en ben binnen 6 mnd zwanger geraakt :slight_smile:

Ik heb wel 2 eileiders, maar bij één is er geconstateerd dat deze geen doorgang heeft. Dus heb ik ook maar 1 werkende eileider.

Ik heb ondertussen een dochtertje van 1 jaar. Ik heb er 2 jaar over gedaan, maar heb ook 2 miskramen daarvoor gehad. In principe was ik na 4 maanden al zwanger.

Dus dat gaat echt wel lukken :smiley: :thumbup:

Kom niet zo vaak op dit topic langs maar nu dus toevallig wel.

Ik heb ook nog maar 1 eileider (en nog een ‘zieke eierstok’, maar da’s weer een ander verhaal).

Er gaan 2 verhalen de ronde. Het ene verhaal is dat je andere eileider de functie van de verdwenen eileider over zou nemen na een jaar. Ik geloof hier niet in en de meeste gyns ook niet. (mijn vorige gyn is nu met pensioen en vertelde dat hij 1x in zijn carriere had meegemaakt dat iemand zwanger werd via links en rechts een eisprong had gehad…).

Verder heb je onwillekeurige eisprongen, dat betekent dus bijv. 2x links en 1x rechts of 3x rechts en dan weer es links. Dus niet om en om.

Dat betekent dus dat het langer zou kunnen duren omdat een eisprong aan je ‘vekeerde’, kant dus geen kans heeft.

Heel veel suc6 en zwangerschap is nog steeds mogelijk!!

Ik heb ook nog maar een eileider (linkerkant verwijderd i.v.m. buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Ik weet niet of ik gewoon geluk heb gehad of niet maar ik ben toen we het na een maand weer gingen proberen meteen weer zwanger geraakt! Dus niet bij voorbaat in de put gaan zitten! Als je overgebleven eileider goed functioneert hoeft er niets aan de hand te zijn! Wul je heel veel succes wensen! :smiley:

Oja, ik ben notabene 35 dus ook de jongste niet meer.

Hejj hoi

Wat kan je dat goed doen om dit allemaal te lezen… er is dus toch nog beetje hoop … als ik dit zo lees , maar mijn gevoel gaat er zo tegen in.

nou ja ik weet wel dat we het niet eerst dan een jaar zouden proberen mede omdat ik weet wat er aan de hand zou kunnen zijn we hebben beiden wel gezegd dat we dan na een half jaar al naar de huis arts gaan… ontpillen hoef ik niet dus dat kan geen reden zijn dat het misschien langer zou duren… niet dat we dan gelijk al met iets willen starten maar wil wel graag een onderzoek bij mezelf in hoeverre het er voor staat in mijn buik dan.

maar goed eerst leuk en fijn deze ronde’s door… volop gestart , en nee niet bewust van nu moet het wat de eisprong komt er aan… al weet ik zelf wel wanneer mijn eisprong precies is… ik kan hem zelf extreem voelen…

Dus ook voor hier spannende tijden breken aan

Liefs An

mede door mijn een eileider liepen we al meteen toen onze wens er was bij de gyn (werdt meteen door de huisarts doorgestuurd)

Wij moesten eerst gaan kijken of er een eispong was (tempen of ovutesten) uiteindelijk hebben we besloten om er toch 1 a 1 1/2 jaar voor uit te trekken zonder tussen komst van wat de ook.

De gyn respecteerde onze wens en binnen een half jaar ben ik toch nog op een natuurlijke manier zwanger geworden :slight_smile:

Dus laat de hoop niet varen hoor!

Hoi Dragon

Ik weet van mijzelf dmv al tempen enz dat ik wel een goede eisprong heb een cyclus van zo 28 a 29 dagen… en is ook extreem goed voelbaar sommige maanden zelf te vergaan van de pijn zo voelbaar … maar goed er zit niks raars waarom het zo pijn doet dus daarom hoefde ik me geen zorgen te maken.

Dus een goede eisprong heb ik zeer zeker. en zonder iets ook maar ook erg normaal.

Dus nu maar afwachten idd of het ook gaat lukken ja of nee…

ik vind het idd heel heel spannend en wil me er eigenlijk niet zoveel op vast pinnen maar stiekum…

Voordat ik dit allemaal heb gehad dus voordat ik kinderen kreeg was ik heel snel altijd zwanger… ik hoefde de ene maand de pil maar te laten staan en de andere maand was ik dan ook zwanger dat is met beide zwangerschappen zo geweest maar goed inmiddels 13 en 11 jaar verder en al weer veel meer gebeurd in mijn lichaam natuulijk dus dat beeld heb ik wel laten varen…

Maar we blijven hopen en we zullen zien hoe het gaat komen

Iedereen succes en hou jullie op de hoogte

Liefs An