Zwanger worden bij kans op promotie

Ik heb van de week te horen gekregen dat ik als ik het wil een collega kan gaan vervangen op mijn groep die straks weg gaat. Hij heeft een hogere functie als mij en ik zou daarvoor dan intern opgeleid gaan worden.

Ik vind dit zo moeilijk aangezien we nu bezig zijn om zwanger te worden.

Aan de ene kant vind ik wachten met zwanger worden ook wat ver gaan aangezien het ook wel een jaar kan duren en ik dan al klaar ben. Aan de andere kant… Nou ja enzovoort.

Wat vinden jullie hiervan? Of zit iemand ook in zo’n situatie?

Ik zou voor beide gaan en het wel zien dat het een of ander zich aandient.

Ik wilde altijd wachten tot ik helemaal klaar was met allerlei dingen die ik in mijn hoofd had. Werk, eigen huis, klussen en er kwam steeds wat bij. Uiteindelijk zijn we er voor gegaan en hebben we er 4 jaar op moeten wachten.

Op het werk kreeg ik nu ook een kans om een opleiding te gaan doen en dan eventueel een andere functie. Dit gaf ik al jaren aan maar was geen geld. Nu kwam die kans en toevallig wist ik net dat ik zwanger was, in overleg met leidinggevende hebben we het een jaar uitgesteld.

Er is altijd wel een oplossing.

Bedankt voor je reactie. Eigenlijk heb je ook wel gelijk, er komt vast wel weer een oplossing mocht het beide tegelijk komen…

Gewoon verder gaan hoor!!

Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie.

Als mijn zwangerschap goed gaat, ben ik 12 weken als mijn contract verlengd wordt.

Dus op die dag zeg ik ook dat ik zwanger ben… En op dat moment kunnen ze dus zeggen: DOEI DOEI!!

Dat is het nadeel van half/jaarcontracten…

Gewoon het risico durven nemen!? Succes ermee!!! :-*

Ik zou er inderdaad ook voor gaan…je weet nooit hoelang het gaat duren. En die functie kan je toch ook uitvoeren als je zwanger bent!!

@maris Ik heb gelukkig een contract voor onbepaalde tijd :slight_smile: Daar hoef ik mij dus geen zorgen over te maken.

Voor jou is het dus nog wel even spannend of je kan blijven of niet??

@Ellen Nou daar zit dus een deel van het probleem. Ik werk op een woonvorm waar ook agressie voorkomt en als ik nou zwanger word moet ik van de groep af voor mijn veiligheid en moet ik mijn interne opleiding stopzetten…

@Norma: dan zou ik er gewoon voor gaan!!!

Bij mij is er een kans dat ze mij om mijn zwangerschap er uit zetten.

Verder weet ik dat ze heel blij met me zijn, dus ik heb totaal geen idee hoe het uit pakt.

Mocht ik eruit gegooid worden, ga ik ook niets nieuws zoeken tot na de zwangerschap…

Dan gewoon even rustig aan doen.

Maar ik hoop uiteraard dat ik mag blijven, want ik heb het ontzettend goed naar mijn zin! :mrgreen:

Maris je hoeft het helemaal nog niet te zeggen als je 12 wkn bent, je mag daarmee wachten tot 3 maanden voor de bevaldatum :wink:

ja maar ik denk dat ze dan wel zien dat er iets is :lol:

Mijn buik begint nu al rare vormen aan te nemen (uitpuilende darmen :lol:)

@maris dan hoop ik voor je dat ze zo sociaal zijn om je te laten blijven!!