zwanger worden als je de mirena hebt

Hoi Kelly, Ik heb zelf ook de mirena spiraal gebruikt en mij werd verteld dat hij gewoon 5 jaar lang betrouwbaar is. Maar daar werd wel bij gezegd dat als je steeds meer bloedverlies krijgt, dat kan wijzen op verminderde betrouwbaarheid en de gyneacoloog raadde me aan om hem dan eerder te laten verwijderen. Ik zou even met de huisarts overleggen voor de zekerheid, die kan je waarschijnlijk het beste antwoord geven op je vraag.

Succes! :slight_smile:

@Jose wrote:

Hoi Kelly, Ik heb zelf ook de mirena spiraal gebruikt en mij werd verteld dat hij gewoon 5 jaar lang betrouwbaar is. Maar daar werd wel bij gezegd dat als je steeds meer bloedverlies krijgt, dat kan wijzen op verminderde betrouwbaarheid en de gyneacoloog raadde me aan om hem dan eerder te laten verwijderen. Ik zou even met de huisarts overleggen voor de zekerheid, die kan je waarschijnlijk het beste antwoord geven op je vraag.

Succes! :slight_smile:

Dank je voor het advies. Ik zal eens kontakt opnemen met de huisarts of iemand anders.,

Mijn huisarts vertelde dat hij gewoon 5 jaar kon blijven zitten alleen dat ik weer de klachten kon krijgen zoals buikpijn en bloedverlies.

Iemand nog een idee erover?

Thanx

Volgens mij neemt de hoeveelheid hormonen af naar t eind toe… dus nu zit ie ruim 4,5 jr (van de 5)… als je twijfelt zou ik dus zeker contact opnemen met HA…