Zwanger willen worden en mex.griep

Wij zijn alweer een jaartje bezig voor een 2e kindje, helaas, het vlot niet zoals bij de meeste (?) vrouwen.

Maar dat is niet echt het probleem.

Ik werk zelf in een zorginstelling waar straks, als de mex,griep echt gaat beginnen (als dat gebeurd?) toch wel aanwezig gaat zijn.

Ik denk er nu hard over om maar even een paar maandjes te wachten met zwanger worden, omdat ik de combi gewoon een beetje spannend vind.

Hoe gaan andere meiden hiermee om? Ik ben er gewoon wel nieuwsgierig naar, je hoort veel pril zwangere vrouwen “klagen” over de griep en dan denk ik, je wist toch al een poos dat eraan kwam, dus dan nu niet ineens roepen hoe eng/spannend je het vind :wink:

Annette

Hoi Anette,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij…

Ik ben van beroep leerkracht in het basisonderwijs. De 16e deze maand moet ik weer beginnen met werken.

Op dit moment zit ik in de tweede ronde voor ons eerste kindje. Als ik net een dag aan het werk ben geweest zou ik kunnen testen.

Ik heb daarnaast astma (eigenlijk geen ast van maar als ik verkouden ben of griep heb slaat het wel op mijn longen).

Voordat bekent werd dat er in augustus een piek zal zijn heb ik al lopen klussen. Als het deze maand niet raak is denk ik er ook over om mijn kinderwens even op te schuiven tot wanneer er een vaccin beschikbaar is…

Ik werk in groep 4 (dan zijn de kinderen 7 jaar) op een “zwarte” school met veel taalachterstanden (99 % andere herkomst). Het is dus heel moielik om ouders goed voor te lichten en de ervaring is nu al dat kinderen die ziek zijn gewoon naar school gestuurd worden. Dit zal met de mexicaanse griep iet anders zijn… ik hou mijn hart dan ook vast en maak me daar best zorgen over.

Aan de andere kant heb ik juist weer gelezen dat de mexicaanse griep veel milder is dan de wintergriep die hier elk jaar rondwaait. De enige pest is dat er dan 1 op 10 besmet raakt en dat er nu verwacht wordt dat het er 1 op de 3 zijn…