zwanger, wat te doen?

ik heb 5 sterren verzekering… hub hier 2… dus onze kleine meid staat bij mij op… zodat ze meer verzekerd is!

hoihoi



ik zou zeker een begrafenis verzekering nemen of je moet zelf heel goed in sparen zijn en zo iets achterlaten. de levensverzekering is leuk maar die zullen je nabestanden ook nodig hebben. En een begravenis is duur.



Als je een nieuwe kinderkamer wil. Dus uit de winkel zeg maar dan moet je die optijd bestellen er zit vaak een levertijd op.



je hebt het boek zwangerschap voor dummy’s daar heb ik bij de eerste veel aangehad.



groetjes

marlies

Wat een goede tips allemaal, daar heb ik echt wat aan (als het eenmaal zover is). dat boek zal ik ook eens opzoeken.

Wij zijn niet van plan te trouwen, maar willen een partnerregistratie, we hebben wel zo’n samenlevingsovereenkomst. Ik vindt het trouwens wel gek dat je het kind al moet erkennen als het nog niet eens geboren is. Ik bedoel, vanaf welke maand doe je dat, stel dat ik in de vierde maand een miskraam krijgt… :think:

Erkennen van het vruchtje kan je best nog even mee wachten hoor…hoeft echt niet meteen de eerste weken.

Wel een andere tip, dat je vriend het vruchtje erkent,maakt hem niet meteen ouder MET gezag! Het gezag moet je later alsnog aanvragen bij het kantongerecht…hoe dat werkt weet ik niet helemaal,maar is volgens niet heel lastig…



Ik ken stellen die dit niet wisten…dan kan je nog best voor verrassingen komen te staan…(voorbeeld: iemand die op het laatst met HELPP kwam te liggen…vriend had nog geen gezag…STEL zij had komen te overlijden tijdens de bevalling bijvoorbeeld, het ging slecht met haar, dan had hij niet automatisch gezag over zijn eigen kind). Daar moet je niet aan denken natuurlijk zo vlak na de bevalling…

Uiteraard is het allemaal goedgekomen…op het laatste moment heeft hij het gezag nog aan kunnen vragen en uiteraard is het met de moeder ook allemaal goed gekomen…

Gezag regelen is heel makkelijk, moet je een formulier invullen ( is te downloaden begeep ik van hub ) en deze moet je beiden ondertekenen. Uittreksels erbij en dan opsturen en gaat via de rechtbank en dan krijg je op een gegeven moment een brief terug dat het geregeld is.



Een kind erkennen is wel belangrijk, je moet er niet aan denken, maar wat als er met jou wat gebeurd als je zwanger bent en je kindje is niets mis mee…? Je hebt dan als vader GEEN ouderlijk gezag nog hoor, maar door het echten krijg je wel degelijk meer mogenlijkheden. Bij erkenning kan je er ook voor kiezen wiens achternaam het kind krijgt, dat van jou of van je partner.

gezag kan je pas na de geboorte regelen… Moeten gegevens van het kind op en tja daar moet het voor geboren zijn…



http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51537



Je hebt dus een geboorteakte nodig van het kind…



grts patricia

owja, dat is idd zo… erkennen kan tijdens de zwangerschap en gezag is pas als het kind geboren is, dat is waar. volgens mij moet er ook een uittreksel van geboorte van het kind bij, maar weet dat niet meer zeker… :think:

@babylover wrote:

gezag kan je pas na de geboorte regelen… Moeten gegevens van het kind op en tja daar moet het voor geboren zijn…



http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51537



Je hebt dus een geboorteakte nodig van het kind…



grts patricia




Logisch…als je het maar niet vergeet…kan nogal belangrijk zijn…

Ik mis hier eigenlijk nog het regelen van testament. Waar gaat je kindje naar toe als de ouders komen te overlijden?

En ik heb een proefberekening gemaakt voor de begrafenisverzekering vorige week en volgens mij is kindje tot 18 jaar gewoon gratis meeverzekerd…

Vriend heeft een lijstje gemaakt met dingen die hij moet gaan regelen na de bevalling, zoals die verzekeringen. Is toch vervelend als je het vergeet.

Zo’n lijst is inderdaad wel handig ja, daar was ik ook naar op zoek, maar zo kan het ook. Van dat gezag aanvragen had ik ook nog nooit gehoord, wel dat trouwen makkelijker is wb regelzaken, maar ja ik hoef niet perse te trouwen en mijn vriend ook niet. Vraag me af wat voordeliger en makkelijker is trouwen og gerigistreerd partnerschap…

Wij zijn niet getrouwd en geen geregistreerd partnerschap. Hoeveel moeite is het om tijdens de zwangerschap kindje te erkennen en na de bevalling het gezag te regelen?

Trouwen kost ook 2x moeite (ondertrouw en trouwdag).

Enige verschillen zijn de kosten, trouwen en partnerregistratie kosten geld, en dat je voor een 2e kindje na trouwen/partnerregistratie niets meer hoeft te regelen en bij samenlevingscontract moet je weer erkennen en gezag aanvragen.

!@romi heb het met begrafenis nog nooit gehoord dat ze gratis me everzekerd zijn aangezien je dit betaald voor de toekomst en hoe jonger je bent hoe lager de premi



trouwen is btw… niet altijd kwa kosten duurder mijn vriendin is gratis getrouwd… alleen mocht het ongedaan gemaakt moeten worden is het omslachtiger en duurder

@miranda433 wrote:

!@romi heb het met begrafenis nog nooit gehoord dat ze gratis me everzekerd zijn aangezien je dit betaald voor de toekomst en hoe jonger je bent hoe lager de premi



trouwen is btw… niet altijd kwa kosten duurder mijn vriendin is gratis getrouwd… alleen mocht het ongedaan gemaakt moeten worden is het omslachtiger en duurder


Heb de berekening nog eens opnieuw gedaan en idd moet je iets meer als 1 euro per maand betalen voor kindje. Kwam denk ik omdat ik geboortedatum in toekomst had gekozen…



En gratis trouwen zou niet mijn voorkeur hebben, maar idd dat kan natuurlijk ook nog.

jaa idd het bedrag wat erbij komt… hangt ook af voor watvoor bedrag je verzekerd… hier staan beide kids op 10.000 per half jaar kost me dat per kind 47 euro



gratis trouwens zou ook niet mijn voorkeur hebben maar als je voor makkelijkheid kiest:-)

Oh ik dacht dat geregistreerd partnerschap verplicht was met een kindje. Waarom bestaat dat dan eigenlijk als je ook gewoon kunt erkennen… :eh:

@bienbab wrote:

Oh ik dacht dat geregistreerd partnerschap verplicht was met een kindje. Waarom bestaat dat dan eigenlijk als je ook gewoon kunt erkennen… :eh:




Geregistreerd partnerschap is destijds voordat het homohuwelijk ingesteld kon worden ingevoerd als een soort tussenoplossing om ook hun de gelegenheid te geven eea te kunnen regelen, het is op een paar hele kleine puntjes na helemaal vergelijkbaar met een huwelijk, het heet alleen anders (mn kinderen was destijds 1 van die kleine puntjes die erbuiten vielen, is wel wat aangepast maar je moet binnen een geregistreerd partnerschap nog steeds erkennen, dan heb je wel gelijk ook als vader ouderlijk gezag, bij een huwelijk hoeft dat allemaal niet)



Als je niet getrouwd bent ben je er met alleen erkennen niet, dan moet je ook nog gezamelijk gezag aanvragen (kost niks geloof ik, alleen wat papierwinkel) Anders krijgt de moeder het volledige ouderlijk gezag, op zich niet zo erg, maar als moeders wat overkomt dan ka pa nog zo hard erkend hebben, gezag over z’n kids gaat dan niet automatisch naar hem maar naar haar familie :? Zowiezo ook handig om een samenlevingscontract (en testament) op te stellen om wat dingetjes te regelen.



Wij zijn getrouwd dus hoeven dat allemaal niet, maar kortgeleden voor iemand anders die zat te twijfelen wat te doen het eea uitgezocht.

onze dochter is trouwens wel tot haar 18e gratis meeverzekerd op mijn vriend overlijdensverzekering. Daarna niet meer en zal ze haar eigen verzekering moeten afsluiten…

Wel fijn om dit allemaal te weten, volgens mij weten heel veel mensen dit niet en denken ze dat trouwen of een geregistreerd partnerschap gemakkelkijker is en hoort. (Gezien de verhalen uit mijn omgeving). Maar als ik het allemaal zo lees, is het gewoon even een boel papierwerk, maar hoeft het helemaal niet zoveel te kosten. Gerigstreerd partnerschap is nl ook wel duur geloof ik.

En die overlijdens/begrafenisverzekering is idd ook wel slim. Ben erg blij met alle tips! :stuck_out_tongue:

@bienbab wrote:

Wel fijn om dit allemaal te weten, volgens mij weten heel veel mensen dit niet en denken ze dat trouwen of een geregistreerd partnerschap gemakkelkijker is en hoort. (Gezien de verhalen uit mijn omgeving). Maar als ik het allemaal zo lees, is het gewoon even een boel papierwerk, maar hoeft het helemaal niet zoveel te kosten. Gerigstreerd partnerschap is nl ook wel duur geloof ik.

En die overlijdens/begrafenisverzekering is idd ook wel slim. Ben erg blij met alle tips! :stuck_out_tongue:




geregistreerd partnerschap is volgens mij even duur als trouwen.



Met trouwen heb je trouwens wel alles in 1x geregeld zowel mbt kind als erfrecht, dan hoef je niks extra’s meer te doen, gewoon na de geboorte het kind aangeven en tis klaar :mrgreen:

@mlk1982 wrote:

owja, dat is idd zo… erkennen kan tijdens de zwangerschap en gezag is pas als het kind geboren is, dat is waar. volgens mij moet er ook een uittreksel van geboorte van het kind bij, maar weet dat niet meer zeker… :think:


Klopt die krijg je bij aangeven van je kind.



Wat wij hebben gedaan is gezag aangevraagd, met een brief er bij dat we alle papieren ook weer terug willen. (dus uitreksels) en dat kregen we gezamelijk met de brief van goedkeuring!