zwanger? wat anders? graag advies over wat ik nu moet doen

Hallo,



Ik hoop dat ik het verhaal duidelijk kan vertellen.



Ik slik de pil (microgynon), altijd netjes in genomen,geen problemen mee. Afgelopen maand ben ik alleen op dag 25 de pil vergeten. Ik zag het pas de volgende dag. Ik heb op dag 25 2 pillen ingenomen en heb de volgende 2 dagen de laatste 2 pillen ingenomen. Nu las ik alleen later pas in de bijsluiter dat ik of had moeten doorslikken (doorgaan met 2e strip) of een stopweek in had moeten lassen. Omdat ik al 2 dagen geen pil meer had in genomen was de eerste optie geen optie meer.



Ik heb dus maar een stopweek in gelast van 7 dagen (heb de 7 dagen geteld vanaf de dag dat ik de pil was vergeten) en ben toen weer begonnen. Ik heb dus maar 3 dagen geen pil geslikt.



Nu is het zo dat ik al een week last heb dat ik was duizelig ben en soms een erg klein beetje misselijk. Ook heb ik nu sinds een dag of 6 een enorme opgezette buik. Ik lijk wel 4 maand zwanger. De buik is hard en doet onderin zeer (lijkt wel wat op een komende menstruatie). Ook mijn onderug doet pijn, ik enorm vergeetachtig en ook heel erg moe.



Deze symtomen kunnen bij een zwangerschap horen(weet dat ik niet zwnager kan zijn van die vergeten pil, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren), dus ik heb maar een test gedaan. Maar ik teste op dag 3 na de nod negatief. Ook vandaag (5 dagen na nod) was de test negatief.

Het is ook zo dat we 3 weken geleden verhuisd zijn, dus daar kan ik ook zo moe van zijn. Maar die andere dingen dan?



Het is goed als ik niet zwanger zou zijn (als zou ik het ergens ook wel leuk vinden), maar ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Door de negatieve testen denk ik dat ik niet zwanger ben, maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ik de pil zou doorslikken terwijl ik wel zwanger zou zijn. En ik heb wel veel kwaaljes. Vooral die buik. Die is enorm opgezet en doet zeer.



Ondertussen ben ik wel weer begonnen met het slikken van de volgende pilstrip. Maar moet ik hier nu mee doorgaan (de testen waren toch negatief) of toch stoppen? En hebben jullie verder nog adviezen en tips?



Alvast bedankt voor de antwoorden.



Veel groetjes

Yvonne

Heb je geen last van je darmen? Dat zou iig de last van je buik kunnen verklaren.

Anders kun je altijd even naar de huisarts gaan of bellen voor advies.

Hej,



Bedankt voor het antwoord.



Het zou misschien kunnnen.



Ik heb wel eens vaker last van de darmen. En dan is de buik ook opgezet. Maar als ik dan in bad ga of of bed ga liggen, dan komt al die lucht er wel uit en heb ik meteen geen last meer van de buik. Ook het masseren van de buik helpt dan.



Maar al deze dingen helpen nu niet. Het is en voelt toch een beetje anders. Maar wat het dan wel is???



Ik ga volgende week ook wel de huisarts bellen, maar ik was benieuwd wat ik nu zou moeten doen. Zouden jullie doorgaan met de pil of toch stoppen? Hebben jullie nog anders adviezen?



Veel groetjes

Yvonne

ik zou doorgaan met de pil, testen zijn tegenwoordig erg nauwkeurig… anders gewoon ff telefonisch contact met huisarts en hun vragen wat te doen…

Je had gewoon je normale stopweek moeten volgen, dus 7 dagen tellen vanaf de laatste dag dat je de laatste pil had ingenomen. De bedoeling van een stopweek is dat je echt een week lang geen pil inneemt. In die week heb je dan een bloeding.

Je hebt waarschijnlijk nu geen bloeding gehad? Ik denk dat dit de oorzaak is van je opgezette buik e.d.

Gewoon verder gaan met deze strip en dan aan het eind een goede stopweek houden.



Groetjes Saskia

enne hoe is het nu?

Hej,



Bedankt voor de antwoorden.



Ik ben gewoon door gegaan met de pil. Ook omdat ik nog eens een test heb gedaan en deze ook negatief was.



Wel blijf ik allerlei kwaaltjes houden. Opgezette buik, last van lichte pijn in onderbuik (menstruatie achtige pijn), af en toen wat misselijk (maar ja, mijn dochter is ziek, dus ik zou nu ook een klein beetje ziek kunnen zijn),onzettend vergeetachtig en moe. Ook heb ik wat pijn in mij borsten.



Ik ben bang dat het komt doordat ik afgelopen pilstrip geen menstruatie heb gehad en nu ben doorgegaan met de pil. Ook kan het komen omdat ik het wel heel erg leuk zou vinden als ik zwanger zou zijn.



Ik wacht dus nog even af