Zwanger via ICSI en nu?

Hoi allemaal,



Gister heb ik via de telefoon te horen gekregen dat de icsi procedure gelukt is en dat ik nu zwanger ben… Ik natuurlijk hartstikken blij! Na 5 jaar er alles aan gedaan te hebben is het nu eindelijk zo ver!!



Maar ja, wat nu… Ik heb op 6 oktober 2008 de punctie gehad (zeer pijnlijke ervaring) en op 9 oktober de terugplaatsing! 21 oktober dus een telefoontje van het Vu dat ik zwanger ben en op 5 november a.s. moet langskomen voor de eerste echo.



Mijn probleem is dat ik me eigenlijk helemaal niet zwanger voel. Ik heb juist heel veel last van mijn onderrug en regelmatig steken in mijn buik alsof ik ieder moment kan gaan menstrueren. Weet iemand hier of dit wel eens vaker voorkomt of ben ik de enige met deze verschijnselen? Ik word er zo zenuwachtig van.



Ook weet ik dus niet in de hoeveelste week ik van de zwangerschap nu zit. Moet ik rekenen vanaf 6 oktober of juist vanaf 9 oktober of toch weer vanaf mijn eerste menstruatiedag van mijn laatste menstruatie, die in september was? Het is zo verwarrend allemaal.



Kan iemand mij hiermee helpen??



Dank jullie wel alvast!!

Super gefeliciteerd!! :thumbup:

Tja euhm zwanger zijn is al verwarrend, en alles wat je voelt ‘hoort daarbij’.

Ik ben nu iets van 5 keer zwanger geweest via IVF en iedere keer voelde ik me anders. :wall:

Dus alle mogelijke kwaaltjes, geen kwaaltjes het kan allemaal.

En voor wat betreft het berekenen, je neemt de 9e okt (bevruchting) gaat dan nog 14 dagen terug, dat neem je als ‘fictieve’ eerste dag van je laatste menstruatie en zo kun je je uitgerekende datum berekenen. :thumbup:



Enneuh heeeel erg veel plezier hoop ik vooral voor je bij de eerste echo! :mrgreen:

Van harte gefeliciteerd!

Het is harstikke normaal dat het lijkt alsof je ongesteld gaat worden.

Dat voelen veel vrouwen die pas zwanger zijn

Berekening idd zoals Rhi al beschreef. Zwanger zijn heeft vele vage klachten. Hoort er allemaal bij, en heb je ze niet hoort dat er ook weer bij. Hoezo vage zin haha.



Waarschijnlijk heb je nu dus de eerste echo in het zkh, en ,ag je daarna kiezen of je onder behandeling van het zkh wilt blijven of dat je naar de vk gaat voor de controles. Als je onder behandeling komt van de vk mag je gewoon thuis bevallen.

Dank jullie wel!! Ik ben helemaal gerust gesteld!!! :vlinder:



Ik dacht alleen dat de optie thuis bevallen er niet in zou zitten als je via ICSI zwanger bent geworden… Dus dat is ook een mooie meevaller!!! :smiley:



En ik hoop idd dat ik na de echo naar vk kan. Ik woon nl. in Haarlem en moet nu iedere keer naar Amsterdam… Zeer vervelend, vooral omdat ik vaak rond de spits daarheen moet. Maar goed je hebt het er toch voor over!!

nee hoor, als alles volgens het boekje verloopt mag je idd lekker thuis bevallen



die menstruatie klachten had ik idd ook, bij alle 3 dus heel herkenbaar!

Gefeliciteerd!!! :inlove:



Ik had ook zo’n ongesteldheidsbuikpijn dat ik al tegen mijn man riep dat hij heus geen tsten meer hoefde te halen, ik werd toch ongesteld. NOT! Gelukkig heeft hij toch maar gehaald, en vettere plussen heb ik nog nooit gezien.



Geniet er van, meis!



Groetjes,

Femke

Hier nu ook, twee keer die buikpijn gehad, twee keer van geschrokken en twee keer alles in orde :inlove:



Gefeliciteerd! :dance:

Gefeliciteerd Vera!! Kan me voorstellen dat je hartstikke blij bent! Ik wens je een fijne, zorgeloze zwangerschap toe en een mooie heerlijk standaard bevalling (zonder rare dingen dus)!

:thumbup:

Gefelicicteerd! Had ook steken in rug en onderbuik, heb daardoor pas 5 dagen na NOD getest want geloofde er helemaal niks van. En toen zat ik nog met mijn mond vol tanden naar de test te kijken…

Ik heb voor mezelf besloten om morgen ook maar een thuistest te doen. Het is dan een week na NOD, dan weet ik meteen of ik ook echt nog wel zwanger ben… Ik kan het namelijk nog steeds niet geloven :shock:

Morgen laat ik het jullie wel weten…

tuuuurlijk ben je harstikke zwanger :inlove:

heb er nu ook last van meid,

Maak je maar geen zorgen, die test is hartstikke positief



xx

Jullie hebben helemaal gelijk! Binnen een seconde zei was de test al positief!! :inlove: Wat een opluchting pfff

ik heb een vraagje.

ik ben laura en heb er heel lang over gedaan om zwanger te raken.

gelukkig gelukt na 6.5 en verschillende behandeling gedaan.

nu heb ik een site gemaakt voor mama’s die dat ook mee hebben gemaakt. en nu lekker kunnen genieten.

mijn site is http://www.mamaswondertje.hyves.nl

groetjes laura :vlinder: