Hallo,
Ik ben pas 4 of 5 weken zwanger van ons tweede kindje. Dinsdag had ik een positieve zwangerschapstest, en hij gaf ook aan hoe veel weken het was vanaf de bevruchting. (de nieuwe clearblue test??). Hij gaf 2-3 weken sinds de brvruchting aan, dus dan zou ik 4 tot 5 weken zwanger moeten zijn nu dacht ik zo.
Het rare is alleen, dat ik nu echt een heel stuk dikker ben dan bij de eerste met deze zwangerschapsduur. Ik kan het nu nooit tot 12 weken geheim houden, je kunt het namelijk nu al wel zien.
Mijn vraag is alleen, hoe kan het dat ik nu al zo veel dikker ben? Zou ik langer zwanger zijn? of zou ik een tweeling krijgen? Of is het heel normaal?
Graag wat reacties!!
is normaal. Bij een 2e groei je vaak sneller. Had ik ook
Gefeliciteerd
Het is idd normaal. Bij een 2e kindje zie je het al sneller.
Bij mij vroegen ze met 8 weken al hoeveel maanden ik was.
is normaal… je lichaam herkent het en werkt dus meer mee in het uitdeien :mrgreen:
hier bij de erste met 9 wk uit de kleren gegroeit bij de 2e al met 6 wk :shifty: :mrgreen:
Had het ook deze x hoor, echt heel snel dat ik m’n broeken niet meer dicht kreeg. Heeft het niet iets te maken met dat 't al eens opgerekt is daarbinnen en nu makkelijker naar voren gaat?
Ik was bij de tweede ook sneller dikker dan bij de eerste. En nu bij de derde gaat het helemaal hard. Maar meer hoog dan laag; ik krijg mijn broeken nog wel dicht
Dit probleem heb ik dus ook :oops:
Was ook al bang dat er 2 in zitten nu, haha.
Ik draag nu dus ook zwangerschapsbroeken, en kan het eigenlijk niet meer verbergen (wat erg jammer is).
Wij hebben dinsdag de eerste echo, dan weten we meer (of alles goed is). Als mensen het dan weten vind ik niet zo erg, maar nu liever nog niet.
Ik schaamde me zelfs al een beetje voor me buik, omdat het echt al dikker is (lijk wel 15 weken of zo geloof ik :shock: :oops: ).
Maar ja het is gewoon een wondertje he :inlove:
haha heel normaal en vooral savonds lijk ik wel al 20 weken voor mijn gevoel :shock:
maar het is toch ook wel leuk als mensen het zien bij de 1e zagen ze het bij 17 weken nog steeds niet en als ik het zei zeiden ze ben je zwanger o pas net nee al 17 weken ik voelde het al schoppen en mensen zagen het niet.
@bianca&? wrote:
haha heel normaal en vooral savonds lijk ik wel al 20 weken voor mijn gevoel :shock:
maar het is toch ook wel leuk als mensen het zien bij de 1e zagen ze het bij 17 weken nog steeds niet en als ik het zei zeiden ze ben je zwanger o pas net nee al 17 weken ik voelde het al schoppen en mensen zagen het niet.
Ik was bij Levi ook rond de 9 weken met zwangerschapskleding!
Nu dan met de 6 weken al :oops:
Kan me voorstellen dat dat ook niet echt heel erg leuk is nee, als mensen dan zoiets weer aan je vragen.
Ben je er juist zo enorm trots op :inlove:
Leuk, al die reacties.
Ik zie dat er ook aardig wat mensen zijn die (net als ik) hun kinderen dicht op elkaar krijgen. Dat doet me goed Ik vind het leuk dat de kinderen straks maar anderhalf jaar schelen. Hopelijk worden ze ook heel close met elkaar.
@WoLa wrote:
Ik was bij de tweede ook sneller dikker dan bij de eerste. En nu bij de derde gaat het helemaal hard. Maar meer hoog dan laag; ik krijg mijn broeken nog wel dicht
Dat heb ik ook!!!
Mijn bovenbuik is ineens heel dik, net of alles daar naar toe geschoven wordt om plaats te maken voor beneden.
Ben nu zwanger van een tweeling, nu 10 weken maar ik lijk al wel 6 maanden zwanger :?
Is normaal, hoor! Bij de eerste zwangerschap zag je het bij mij pas met 16 weken. Met de 2e zwangerschap al met 6 weken. Toen ik 10 weken was, leek ik wel 20 weken en was het nog moeilijk te verbergen! Heeft verder niks met een tweeling te maken of dat je verder zou zijn.
Maar als ik nu al een stuk dikker ben dan bij de eerste, vraag ik me af hoe dik ik zal zijn bij 20 of 30 weken zwangerschap. Dan zal ik wel een enorme buik krijgen??
Bij mij zag je het de tweede keer wel sneller maar ik ben niet giga mega ‘BUIK’ geworden op het eind hoor. Voor mijn gevoel zelfs niet meer dan de eerste keer. Denk dat ik tussen de 20 en 30 weken gewoon wat minder hard groeide of zo. :think:
Ja ik had dat ook zelfs voor mn positieve test paste ik mn spijkerbroeken niet meer dicht, ik had met 5 weken ook al een buik en die groeide de afgelopen weken flink door :shock:
hoi
bij onze eerste zag je eigenlijk pas echt wat rond de 18 wkn, en toen moest ik ook pas zwangerschapskleding gaan dragen.
bij nummer twee, met 12 wkn en
bij nummer drie kon ik met 8 wkn niet meer in mijn gewone kleding!
vond het bij danique (oiudste) helemaal niet leuk dat ik geen buik had, en dat mensen gewoon niet zagen dat ik zwanger was, bij noelle was ik erg trots op mijn snel groeiende buik, en bij ghislaine had ik zoiets van ja maar ik wil eigenlijk niks vertellen tot de 12 wkn!
tja en dat kon ik dus wel vergeten, kon er met 8 wkn echt niet meer onderuit!
lekker genieten hoor van je dikke buikkie!!!
liefs helen
@Greetje14 wrote:
@WoLa wrote:Ik was bij de tweede ook sneller dikker dan bij de eerste. En nu bij de derde gaat het helemaal hard. Maar meer hoog dan laag; ik krijg mijn broeken nog wel dicht
Dat heb ik ook!!!
Mijn bovenbuik is ineens heel dik, net of alles daar naar toe geschoven wordt om plaats te maken voor beneden.
Ben nu zwanger van een tweeling, nu 10 weken maar ik lijk al wel 6 maanden zwanger :?
dubbel gefeliciteerd !!
Eh…ik moet de 10weken echo nog, dus ik weet nog niet of het er 1 of 2 zijn. Had jij er buiten het sneller dik worden een idee van?
Jij ook gefeliciteerd :dance: :dance: :dance:
Nee hoor wij zagen het pas met de echo dat er 2 vruchtzakjes waren en 2 weken later 2 kindjes met 2 kloppende hartjes :dance: :dance:
Ik kreeg eerder een echo vanwege medische toestanden enz.
Morgenmiddag heb ik mijn termijnecho dan ben ik 11 weken zwanger.
het is wel heel bijzonder hoor!!
Ik groei ook vele malen sneller, nu met mijn tweede zwangerschap!