Zwanger van de derde of meer !!

Hallo meiden,



Ik weet nu zins een weekje dat ik zwanger ben van de derde. Toen mijn dochter een half jaar was wou ik eigenlijk meteen wel weer een derde. Maar begon te twijfelen en wist het niet zeker meer kan dat financieel wel en hoe zou dat met de kids gaan en waar maken we een plaatsje voor het derde kindje in huis. Ik werd er al moe van als ik eraan dacht en had zoiets van ik schuif het wel op een langer termijn of het lot bepaalt anders. En dat deed het dus toen mijn dochter 10 maanden was ben ik zwanger geraakt. Ik schrok wel eventjes omdat ik het toch een beetje aan de kant had geschoven en er helemaal niet mee bezig was. Maar ben toch wel heel gelukkig!!! Ik wil graag met andere mama’s praten die net als mij zwanger zijn van een derde, vierde …kindje. En of een beetje het zelfde gevoel delen.



Groejes Zasje

Gefeliciterd met je zwangerschap! Natuurlijk is het altijd weer leuk…misschien weer even wennen, maar ook zo speciaal dat het weer kan, dat er zo’n klein mensje in je groeit.

En volgens mij blijft het altijd een beetje kriebelen, bij moeders (althans, bij mij). Mijn man zeht altijd op de eerste verjaardag van 1 van de kinderen: en, het begint al weer te kriebelen zeker? :wink:

Ik ben nu 24 weken zwanger van mijn 4e kindje en ben er heel blij mee.

Ik merk wel dat ik steeds bezorgder wordt, heb jij dat ook?

Bij de eerste is alles nog zo spannend, bij de tweede ben je het al een beetje gewend, bij de derde denk je: als alles maar goed is, en bij de 4e ervaar ik dat nog sterker.

Succes met je zwangerschap!!

Ja inderdaad de zorgen of het allemaal goed gaat word steeds spannender.



Wauw de vierde van harte gefeliciteerd !!



Ben nu ook al echt aan het bedenken waar ik alles moet stallen de ruimte word zo beperkt heb jij dat ook ??



Dus komende maanden grote schoonmaak houden maar weer. Het scheeld wel in de rommel des te meer kinderen des te meer gooi ik weg (of zet ik op marktplaats).

Voel je je goed?



Ja, de ruimte wordt hier ook wat beperkter. Dus nu gaan er straks 2 op 1 slaapkamer. De oudste blijft op zolder slapen, en de 2e en 3e gaan nu bij elkaar. Zo’n peuterbedje neemt niet veel plaats in. Ik vind het wel een uitdaging om er weer wat leuks van te maken, van zo’n kamertje. Ik heb 3 meiden! Dus de 4e moet echte en jongenskamertje krijgen…ik moet nu allemaal andere spullen hebben!



Ik hou idd. ook weleens grote schoonmaak. Toch gooi ik niet zo heel veel weg. Het is ook een kwestie van goed (slim) weten op te bergen. En op de kinderkamers kan ik eigenlijk ook niet zo heel veel speelgoed kwijt.

En straks komen er weer treinbanen en auto’s… :smiley:

Ja het gaat super dus ik denk dat ik een jongetje krijg.



Bij de tweede zwangerschap van mijn dochter ben ik tot week 24 kotsmisselijk geweest. Echt vreselijk ben nog nooit zo beroerd geweest en ook voor zo,n lange tijd.



Leuk dus je weet al dat je een jongetje krijgt ? Dan heb je al vast een 20 weken echo gehad. Hoe ver ben je nu ?



Gaat de zwangerschap goed ??



Ja jongetjes zijn ook wel heel anders stuk makkelijker dan een meid :smiley:



Weet nog niet zo goed wat ik doe ligt er even aan wat ik krijg al maakt het niet zo veel uit of jongens of meisjes bijelkaar slapen op die leeftijd. Ik ben helaas wel wat beperkte met onze ruimte want wij hebben geen mogelijk heid voor een slaapkamer op zolder. Vanwege het luchtsysteem en de wasmachine en droger die boven staan.

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap.



Ik ben inmiddels in verwachting van mijn zesde kindje. In het gezin wordt het straks de vijfde, omdat ons laatste kindje vlak na de bevalling is overleden.



Ik heb er nooit bij stilgestaan of we het financieel zouden gaan redden, ik zag het allemaal wel, en het bleek ook allemaal prima te verlopen. Je past je erg snel aan, aan de situatie en wij zijn mensen met weinig eisen.

Wel weet ik voor mijzelf nu zeker dat ik hierna geen kindje meer wil. Ben het vaak zwanger zijn zat, en er is geen ruimte meer in huis.



Overigens was ik bij mijn laatste zoontje ook ruim 20 weken misselijk, en bij mijn zoontje daarvoor, hooguit 3 weken van de zwangerschap. Het zegt dus niet zoveel denk ik :wink:

Wij maken ons ook wel zorgen hoor, of het financieel gaat lukken. Zeker in deze tijd.

Kiki, hoe ervaarde jij dat? Je schreef dat het allemaal toch wel prima verliep, heb je nog tips?

Mijn ervaring is ook dat het wel goedkomt, dat hebben we al 3x gezien, maar mijn man denkt daar toch wel anders over. Hij maakt zich wel zorgen, hij is nl. de kostwinner bij ons, en straks hebben we weer een mondje te voeden.

Heb je nog tips? Hoe kwam het dat het uiteindelijk toch wel goedkwam? Misschien een beetje persoonlijk, maar het komt soms best wel op me af.



Gefeliciteerd met je 6e zwangerschap! Ik hoop voor je dat alles goed mag gaan!

Het gaat heel geleidelijk. Als ik kijk hoe we acht jaar geleden leefden t.o.v. nu. Toen kocht ik altijd merkkleding voor de kinderen, nu nog wel, maar ik wacht echt tot de uitverkoop of kijk op marktplaats. Verder shop ik ook bij de Hema, Bristol en scapino voor leuke kleding. Alleen schoenen koop ik nog duur, ik kan gewoon niet slagen bij bijv. scapino… de kinderen hebben heel erg smalle voetjes.



Acht jaar geleden dronken we meer fris, aten meer chips en lekkere koeken, haalden nog wel eens wat bij de afhaal. Goedkoper leven blijkt niet alleen financieel aantrekkelijk, het is ook veel gezonder :smiley:



Ik koop alles vers, huismerk ipv merk (hoewel ik mijn grenzen heb, merk cruesli, hagelslag, chips is bijv. écht lekkerder).

Met vier kinderen en een man geef ik nu ongeveer 120 euro per week uit aan huishoudgeld. Dat zal straks meer worden door luiers, maar voorlopig geef ik toch borstvoeding, dus veel duurder wordt het in het begin niet.



We hebben weinig luxe nodig, ik heb geen afwasmachine, we gaan niet op vakantie, we hebben maar één auto en die rijdt op gas. We zijn erg zuinig met electriciteit en water.



Een mondje extra voeden klinkt heel letterlijk, maar wat kost een kind nou werkelijk? Borstvoeding is gratis en de eerste jaren eten ze niet zoveel. Kleding kun je misschien wel doorschuiven van de oudsten, tegenwoordig vind je heel veel op marktplaats aan spullen en speelgoed.



En dure dingen als dagjes uit… we hadden de eerste jaren een abbo op de dierentuin. Dan ga je steeds naar hetzelfde, maar kleine kinderen vinden dat juist super. Nu hebben we een museumjaarkaart. Eén keer per jaar gaan we met een enorme kortingskaart naar een pretpark (dat kan zijn met airmiles, of andere kortingskaart, als je goed oplet kom je ze tegen, we zijn dit jaar bijv. met 8 personen voor 30 euro totaal naar slagharen geweest).



Nee, ik maak me geen geldzorgen. Ik vind het wel jammer dat ik niet meer álle kinderen op een club kan doen, maar de oudste twee hebben jarenlang op toneelles en gym gezeten. Nu is het de beurt aan de jongste twee, maar de oudsten gunnen het de jongsten ook. Dat is ook leerzaam… dat ze niet alle luxe krijgen die ze willen.

hier ook zwanger van de derde

en zeer onverwacht , ben 42 en wij hadden de hoop wat opgegeven, ik zou dan maar aan de pil gaan in juni om dat hoofdstuk af te sluiten en wat rust te creeeren en ineens was ik toch zwanger…

we zijn er heel blij mee…is wel even omschakelen geweest haha, want jongste is acht en oudste zestien…en ik was al helemaal gewend aan t rustigere leven , s nachts lekker doorslapen, kinderen die vrij zelfstandig zijn …etc etc…maar ga er weer helemaal voor hoor. verheug me er nu ook weer erg op



zorgen …ach niet over geld, kom je over de hond kom je over zn steert zeggen ze hier

maar meer dat ik me erg bewust ben van wat er allemaal mis kan gaan met een kindje en een zwangerschap…dat had ik bij de tweede al meer dan bij de derde…maar nu nog veel sterker, het onkwetsbare gevoel is wat weg…ik realiseer me gewoon meer hoe bijzonder het is. en ook dt t echt niet vanzelfsprekend is allemaal



maar hierna stoppen we haha, kan ook haast niet anders denk ik…dan ben ik zo n beetje 43 :smiley: