Zwanger van de 2e, orgineel vertellen aan (schoon)ouders

Wij zijn in verwachting van ons 2e kindje, het duurt nog even voor dat we het willen gaan vertellen aan onze familie maar ik ben vast na aan het denken hoe we het gaan vertellen.

We willen eigenlijk geen shirt met Stoer ik word grote broer, omdat je dat al heel veel ziet.

Maar iets anders, of andere tekst op een shirt, alles is welkom.

Bij onze vorige zwangerschap hebben we al slofjes gegeven, dus dat valt voor deze ronde ook af.

Toen ik zwanger bleek van ons 3e wonder, heb ik mijn vriend ingelicht door op een kaartje een rijstkorreltje te plakken.

Daaronder had ik geschreven;

Al ben ik nu nog maar zó klein

Wil jij ook MIJN papa zijn?

Ik was een week of 5 zwanger, dus wanneer je tegen de tijd van vertellen al wat verder bent, zou je een boon ofzo kunnen doen ipv een rijstkorrel.

En dan natuurlijk de tekst aanpassen : Willen jullie ook MIJN opa en oma zijn? :mrgreen:

Succes, ik vond het altijd een heel bijzonder moment, al was het hier de keren ervoor gewoon het vertellen, zonder “extra’s”.

Net zo speciaal!

Groetjes, Chantal

Mijn zus had bij haar zoontje op het shirt laten drukken:

Mijn mama heeft een baby in de buik.

Scoorde hoge ogen!! :wink:

Viel in eerste instantie niet eens op, duurde een tijdje voor het kwartje viel bij onze ouders.

Oh ja, mijn ouders hebben we het ook wel ‘leuk’ verteld.

(was een “kadootje”, ons 3e kindje, dus ze verwachtten het ook niet!)

Toen mijn ouders hier op visite waren heb ik ze bij de koffie een beschuitje geserveerd met alleen boter.

Mijn vader vroeg;

Moet daar niet wat op?

Waarop ik zei; We weten nog niet welke kleur muisjes er op komen…

Hilárisch die gezichten, want het kwartje viel meteen! :mrgreen:

Wij hadden voor onze oudste dochter een roze shirt met voorop “HOERA!”

En achterop “IK WORD EEN GROTE ZUS!!”

Er zijn ook shirts met daarop “straks ben ik niet meer in mijn… en dan een afbeelding van een eendje”

He?!?! Ben ik nou gek? :eh: :think:

Zou toch echt durven zeggen dat ik dit topic laatst ook gezien heb, en had er ook op gereageerd…dacht ik toch… :shifty:

Of staat ie er dubbel ofzo???

Ha! Ja, zie je wel, hij stond er al een keertje! Mét mijn reactie erbij :wink:

Was al bijna bang dat de zwangerschap me nu helemaal van het padje zou brengen… :stuck_out_tongue:

Ben zo chaotisch en verstrooid op het moment… eigenlijk al sinds de zwangerschap van ons ventje hoor :shifty: :wink:

Nana, heb je al leuke ideetjes opgedaan?

@ChantalB wrote:

Toen ik zwanger bleek van ons 3e wonder, heb ik mijn vriend ingelicht door op een kaartje een rijstkorreltje te plakken.

Ik was een week of 5 zwanger, dus wanneer je tegen de tijd van vertellen al wat verder bent, zou je een boon ofzo kunnen doen ipv een rijstkorrel.

En dan natuurlijk de tekst aanpassen : Willen jullie ook MIJN opa en oma zijn? :mrgreen:

Succes, ik vond het altijd een heel bijzonder moment, al was het hier de keren ervoor gewoon het vertellen, zonder “extra’s”.

Net zo speciaal!

Groetjes, Chantal

ow die vind ik zo super!!!

Nou ik heb nog geen keuze kunnen maken.

Ik vind het idee van een luier met tekst erop ook wel leuk, en dan mijn moeder mijn zoontje laten verschonen, zag net in een winkel van die roze en blauwe hartjes, misschien een paar hartjes ergens in doen…?

Ach we hebben de tijd nog, ik heb wel een shirt met: ‘Ik krijg een broertje of zusje’ besteld, dat vind ik leuk om even zo goed hem te laten dragen op de dag van vertellen.

Maar misschien doe ik dat shirt ook wel alleen, en verder geen poespas.

Ik had een slab gemaakt voor Mayra met daarop: GROTE ZUS. Die aangedaan en wat foto’s gemaakt. Die samen met wat recente foto’s in een mapje gedaan en quasi onverschillig in iemands handen geduwd; “Wil je de laatste foto’s van Mayra zien?”

SM: die heb ik toch al gezien? ( :wall: ) Nee ma, dèze niet, kijk nou maar!

Dat gezicht van haar bij de laatste foto’s: KOSTELIJK! :mrgreen:

@ChantalB wrote:

Net zo speciaal!

Groetjes, Chantal

Wij hadden ook zoiets op een kaartje gedaan met 2 bijtjes en een hartje en daar stond op.

Wij hebben GROOT nieuws,

Ook al is het nu nog zo klein,

We willen laten weten dat wij in JULI 2010 met zijn DRIETJES zullen zijn

gewoon vertellen?

Weet niet of er meer kleinkinderen zijn van opa en oma, maar Benthe hier was de vierde. Heb toen een lijstje waar 4 foto’s in konden gekocht en daar foto’s van de drie kleinkinderen ingedaan en in het vierde vakje met grote letters KWARTET!!!

Mijn moeder had hem meteen door, mijn schoonmoeder (weer) niet…

Net zoals de eerste keer… Toen hadden wij een mok gekocht met OMA erop en haar daar koffie ingeschonken…

Haar vriendin die op visite was moest het haar vertellen, die had het meteen door…

Ja ook een leuk idee, maar het probleem is dat dit het 15e kleinkind wordt voor mijn schoonouders, maar voor mijn ouders wel de 4e…

Is nog wel iets om over na te denken.

hier een kerst stuk gemaakt met doorzichte glas ballen er in, gevuld met roze en blauwe muisjes!Ze keken beide wel drie keer en toen pas viel het kwartje!

Hier lag er met sint een kadootje bij “voor baby” (dat is bij ons wel gebruikelijk als er een baby op komst is in de familie). Mijn ouders keken wat onbegrijpend naar de jongste die toch bijna geen baby meer is… waarop mijn dochter riep ‘ik denk dat die voor de baby in mama’s buik is!’ . Was erg leuk en zou met kerst natuurlijk ook kunnen!

Wat een leuke ideeën allemaal, bedankt hoor, kan er vast wel wat mee.