Ik ben zwanger van ons 2e kindje, het duurt allemaal nog even maar ik ben op zoek naar een orginele manier om het mijn (schoon)ouders te vertellen.
Ik wil eigenlijk het liefst niet een shirt bij mijn zoon aan doen met Ik wordt grote broer.
Het mag wel een shirt zijn, als de tekst maar origineel is.
Dus alle tips zijn welkom!!
Mijn zoontje had een shirt aan met aan de voorkant de tekst:
Binnenkort ben ik niet meer in mijn
En aan de achterkant stond een illustratie van een eendje.
mijn moeder heeft eerst voor alle neefjes en nichtjes merklappen geborduurd en toen onze oudste kwam kregen wij ‘natuurlijk’ ook eentje.
Toen ik zwanger was van de 2e hadden we een klein borduurdingetje gekocht van Winnie the Pooh en de oudste die laten geven aan mijn moeder met een kaartje eraan of oma die wou borduren… voor zijn kleine broertje of zusje.
Alleen dat laatste zinnetje kwam eerst niet helemaal over :mrgreen:
Pad toen we zeiden het kaartje nog eens goed te lezen drong het door en waren de ‘echt waars’ niet van de lucht :thumbup:
Mijn vader had het nog weer wat later door, die zag wel wat mijn moeder had gekregen, maar had natuurlijk niet het kaartje in handen.
Was weliswaar bij mijn eigen ouders (schoonouders waren op vakantie…), maar wij gingen met ons ventje op bezoek bij hun.
Gezellig, kopje thee, blablabla…
Tot ik op een gegeven moment zei; volgens mij moet hij een schone broek, mam wil jij hem even een schone luier geven?
Ja hoor, dat wilde oma wel (natuurlijk ;)).
Dus ik zei tegen opa; hier, geef ons mam deze luier maar!!
Opa pakte nietsvermoedend de luier aan, stonden ze met z’n 2en bij de tafel… ik zei: kijk eens goed wat er op die luier staat!!!
“Geef mij maar snel een kusje…”
en op de achterkant:
“want ik krijg een broertje of zusje”
(gewoon met watervaste stif erop geschreven)
Luier ligt nog steeds te pronken op het dressoir :inlove:
Voor mijn ouders heb ik toen taart gemaakt met een marsepeinen baby en de uitgerekende datum. Mijn moeder snapte hem niet, die was onwijs aan het nadenken wat er op die datum zou gaan gebeuren.
Voor mijn schoonouders (die geven niet om taart) had ik de echo ingescand en op een fles mousserende wijn van de Hema laten afdrukken. Met de tekst: Josephine wacht een zware klus, rond 13-12 wordt zij grote zus.
Mijn ouders hebben we het ook eerder verteld dat mijn schoonouders. So waren op vakantie en kwamen na onze termijnecho terug.
Ik had een shirtje met de tekst:
1tje erbij maakt ons blij
Wij hebben het mijn ouders al na 2 dagen verteld, dus toen had ik nog geen shirtje besteld. Ik had nog 2 kaarten liggen, 1 met ‘beste opa’ en 1 met ‘liefste oma’. Die hebben we namens onze zoon geschreven, of opa ook raar wil doen met zijn broertje of zusje, en of oma ook zo’n fantastische oma wil zijn voor zijn broertje of zusje.
Daarna heb ik een shirt besteld met ‘big brother’ erop. express een beetje groot, zodat hij het ook aankan als brusje geboren is. En dan bestel ik voor brusje hetzelfde shirt in dezelfde kleur met ‘little sister’ of ‘little brother’ erop. Maar ik kon niet meer wachten tot we hem met shirt en al aan mijn zus, broertje en zusje konden showen, dus heb ik gewoon gebeld.
Mijn schoonouders waren we even langsgelopen op een zondag, en toen vroeg mijn schoonvader: wil je een wijntje?
En ik zei: nee, dat mag nu niet meer.’ En toen vroeg ie heel verbaasd: huh, ben je zwanger ofzo?’ (meer uit de gein )
Leuk!! :inlove:
nog niet zwanger maar nu al een idee hoe ik het mijn moeder wil vertellen
maar laat dat nog even voor mezelf :mrgreen:
weet niet of je een beetje crea met bakken bent?
Ik heb voor onze tweede een marsenpein taart gemaakt van roze en blauwe marsenpein met daar op “juni 2011” rondom versiert met roze en blauwe rompertjes.
(schoon)ouders uitgenodig voor de koffie en de taart op tafel geserveerd.
en gevraagd of (schoon)mama de taart wilde aansnijden :mrgreen:
Het duurde even voor ze het echt door hadden :inlove:
gaaf die taart ! :inlove:
Wauw, wat mooi die taart, ik ben wel handig met bakken, maar zo’n prachtige taart??
Waar haal je al die ingrediënten?
Ik heb begin vorig jaar zelf shirtjes gekocht bij de Hans Textiel en toen met transferpapier een eigen shirtje gemaakt :thumbup: Plaatje van de beschuitjes gebruikt van internet en toen de tekst gemaakt
Zie hier het resultaat :inlove:
wat ook leuk is zijn die verkleurende mokken, ze zijn zwart als ze koud zijn en t plaatje of de tekst verschijnt als er hete vloeistof in komt…
dat je ze allebei zo n mok kado doet met de tekst en ze dan hete thee of koffie er in geeft…en dan dus de tekst verschijnt :mrgreen:
@nana wrote:
Wauw, wat mooi die taart, ik ben wel handig met bakken, maar zo’n prachtige taart??
Waar haal je al die ingrediënten?
Is niet zo moeilijk als het lijkt hoor :), al is een kleur bekleden wel wat makkelijker
Ingrediënten bestel ik via het internet
Tips, trucs en hoe to do haal je hier vandaan
Of kijk even in " contacten" bij de taartmama’s die willen en kunnen je ook vast wel helpen.
En uiteraad kun je me altijd een pb sturen.
Edit beheer: Commerciële links verwijderd
Ok, even een update… Wij hebben het afgelopen zondag aan mijn (schoon) ouders verteld, we hadden een shirt bij onze zoon aangetrokken met ’ Ik krijg een broertje of zusje ’ we kregen zulke leuke en lieve reacties van beide kanten.
Zowel mijn schoomoeder als mijn moeder zagen het allebei maar steeds niet op z’n shirt, dat was nog het leukst.
Mijn vader hielp mijn moeder een handje door te zeggen: ’ Heeft dat nog een bedoeling, dat ik krijg een broertje of zusje op z’n shirt? ’
Jullie hadden het gezicht van mijn moeder moeten zien, de schat.
Mijn broer en zus, en zwagers en schoonzussen sturen we volgende week woensdag een foto met onze zoon met shirt via de mail, na de echo.
Ben heel benieuwd naar de reacties.
We sturen ze wel even een smsje als we de mail rond hebben gestuurd, dat iedereen nieuwschierig wordt naar het mailtje en hem zsm opent, anders horen ze het misschien alsnog van iemand anders, dat zou ik jammer vinden.