De vorige keer op het CB drukte de arts me op het hart dat ik het vertellen moet dat ik zwanger ben als Jayden zijn eerste BMR prik krijgt in september… Nu weet ik dat Rode hond gevaarlijk is, maar in principe als je er zelf tegen ingeent bent en uit de bloeduitslagen bij de VK geen bijzonderheden zijn gekomen, is er dan toch niets aan de hand??
Vraag het me steeds maar af, neem aan dat het Rode hond virus verzwakt ingespoten wordt…en is dat dan gevaarlijk voor mij op dit moment, en zo ja wat moet ik er dan mee? Kan toch moeilijk niet bij Jayden in de buurt zijn… :think:
Sorry maar ik zou het niet weten. Maar ik zou wel voorzichtig zijn!
Ik zou het aan de arts of verloskundige vragen!
Sterkte ermee :hug:
Nou, het lijkt mij niets met elkaar te maken hebben! als jij al bent ingeënt heb je al antistoffen. Daarbij krijgt Jayden nu de inenting, dus zijn lijf gaat antistoffen maken. Denk dat de arts wat door elkaar gooit.
Of ik moet mijn boeken virologie weer eens induiken.
Denk zomaar dat je je niet druk hoeft te maken. Ik heb het hier iig nog nooit gehoord op het CB.
Als jij de rode hond antistoffen al in je lichaam hebt zitten, hoef je je nergens geen zorgen over te maken volgens mij…Daarvoor is juist de bloedtest in een vd eerste maanden van je zwangerschap…Mis je die wel, dan had je vk of gyn je dat allang van te voren verteld…
Maar goed als je het niet vetrouwd had ik toch even je eigen vk om advies gevraagd
Ja ik had ook zoiets van :eh: Ik ben vroeger toch geent, en de bloeduitslagen waren weer prima, net als bij Jayden, ben alleen rhesusnegatief, maar dat heeft er niks mee te maken dacht ik zo. Nou ja, moet dinsdag naar de vk, zal haar wel eens vragen.
Bedankt voor jullie antwoorden!
:think: nooit bij stilgestaan en volgens mij heb ik toch 2x eenzelfde situatie meegemaakt. Ook nooit iets over gehoord op het CB terwijl ik die toen ook wel verteld had (gewone socio-praatje) weer zwanger te zijn…