Zwanger testen met ovulatietest

Ikzelf heb de laatste weken regelmatig hier gesurfd en gekeken of je nou ook kunt testen of je zwanger bent met een ovulatietest. En hier is mijn verhaal voor degene die ook nieuwsgierig zijn hoe dat nou zit.

4 dagen voor NOD ovutest geprobeerd. Was met heel veel moeite een tweede lijntje te vinden (S@nsitest dipstick). Ik dacht dat dat ook kon zijn omdat je misschien de hele maand lang wel een heel klein beetje LH in je lichaam hebt.

3 dagen voor NOD toch maar weer getest om te kijken of er verschil was. Nu ook met goed turen en kijken eigenlijk helemaal geen tweede lijntje te vinden (weer S@nsitest dipstick).

Op NOD positief getest met een gewone zwangerschapstest!!!

Dag na NOD dus maar weer een ovutest genomen om te kijken of dat nou ook werkt. Ditmaal van een ander merk (Rapid@n Ovul@, ik woon in buitenland, dus denk niet dat dit in NL te koop is). En ik krijg een zeer hardstikke donkere tweede streep! Veel donkerder dan de controlestreep. Nou hoop ik de dipsticks niet meer nodig te hebben. Dus in het kader van de wetenschap :wink: daar ook maar even op geplast. En ik krijg een zeer duidelijke tweede streep, ongeveer hetzelfde als de controlestreep (dit is dus weer een S@nsitest dipstick).

En voor diegene die naar informatie snakken, zoals ik de laatste weken ook gedaan heb:

Mijn eisprong heb ik zeer duidelijk gevoeld op vrijdagavond. Behoorlijke kramp in mijn buik, wat voor mij meestel zo’n 4 uur aanhoudt en de eisprong moet zijn geweest. Die vrijdagmiddag een paar uur ervoor was de ovutest wel een tweede streep, maar absoluut niet donkerder dan de controlestreep. En op donderdagmiddag was het eigenlijk ook een vaag tweede lijntje. Dus echt heel donker is hij niet geweest.

Maar het heeft wel gewerkt! Nu maar :pray: dat het goed blijft gaan, want helaas is het al 2x eerder binnen 2 weken na de positieve zwangerschapstest toch fout gegaan.

gefeliciteerd!!

het kan dus wel.

ik moet nog een paar dagen wachten en dan weet ik of het bij mij ook klopt

gefeliciteerd! hoop dat het 8 maanden lang goed mag gaan! :pray:

Gefeli! En idd het werkt, maar niet zo goed als gevoelige zwangerschapstesten. :wink:

Extra uitleg daarbij; een OV test is officieel pas positief bij 2 even donkere strepen (of test donkerder dan controle). Alles wat minder donker is is dus eigenlijk euhm ‘niets’ want iedere vrouw heeft op ieder tijdstip van de cyclus een beetje LH in de urine.

Je hebt er dus eigenlijk enkel wat aan wanneer je of een soort progressie wilt zien (de lijntjes van een ovu test steeds iets donkerder zien worden en dat kan dan iets goedkoper met ovu testkits) of je niets anders in huis hebt dan een ovu test en NA je NOD test. :thumbup:

Ik heb half nov een miskraam gehad (ben gecuretteerd) en werd half jan. eindelijk, na 8 weken, een beetje (een paar dagen maar) ongesteld (heb geen eisprong gehad). Hopelijk is mijn cyclus weer een beetje op gang gekomen. Nu ben ik ovulatietesten gaan gebruiken en gister gaf ie een licht streepje (even afwachten wat ie vanavond laat zien). Dus misschien dat een eisprong nadert. Maar mijn afscheiding geeft dit dus helemaal niet aan. Vandaag zelfs nagenoeg geen afscheiding (ook niet bij het afvegen - sorry voor de details ).

Klopt dit wel? En kun je dan wel zwanger raken (kunnen de zaadcellen dan wel ‘klimmen’ )? Kan het ook zo zijn dat je geen afscheiding hebt, die slijmerig, draderig is maar er toch een eisprong volgt?

Hoi allemaal

Ook in mijn vorige zwangerschap heb ik iets geschreven over het wel/niet zwanger zijn bij een positieve ovulatietest. Toen twijfelde ik eraan omdat mijn ovulatietest wel heel donker werd. Ben er info over gaan zoeken en kwam in een ander topic terecht op KoK wat o.a. ging over personatesten. Ik bleek inderdaad zwanger, dus bij mij klopte het wel…

Nu heb ik echter afgelopen donderdag opnieuw een positieve zwangerschapstest gehad :inlove: . Controlfreak als ik ben, had ik al een paar dagen getest met ovulatietesten. Ze werden iedere dag een beetje donkerder… Vandaag (precies een week na de eerste) was de tweede streep nog donkerder dan bij mijn ovulatie (heb ze bewaard :oops: ). Heb 'm dus echt zien toenemen in kleur. Voor mij toch wel een bevestiging dat je ook je zwangerschap kunt ‘testen’ met ovulatietesten.

Begrijp me niet verkeerd: er gaat natuurlijk niets boven een echte zwangerschapstest, maar ik vond het wel de moeite waard om het met jullie te delen.

Groetjes,

Ellentje