Hallo allemaal,
ik zal t proberen kort uit te leggen. Vorige week dinsdag ben ik voor de zoveelste keer opgenomen in het ziekenhuis vanwege galkolieken en na wikken en wegen is er toch besloten mijn galblaas te verwijderen. Dit is totaal misgelopen, en heeft die debiel van een chirurg mijn baarmoeder en vruchtzak doorboort.
Gevolg: week in het ziekenhuis met weeënremmers, kans op vroeggeboorte, longrijpingsinjecties, pijnstilling, blaaskatheter voor 5 dagen en al die ellende. We hadden grote kans dat we ons kindje zouden verliezen
Opzich ben ik goed herstellende van de operatie en gaat het wonder boven wonder goed met de baby, alleen heb ik sinds de operatie een andere klacht: verschrikkelijke pijn in mn schaambot en daar in die omgeving! mn urine is gecontroleerd, was op 1e gezicht niks te zien en nu staat het op de kweek…maar de kans achtten ze klein dat het blaasontsteking is. Als ik rustig lig of zit heb ik eigelijk geen pijn, maar als ik van de wc af kom of gelopen heb doet het soms zo’n pijn!!
Mijn vraag dus: zijn er meer dames die zo iets na een operatie over hebben gehouden? (ik denk niet dat er hier veel zwangeren geopereerd zijn maargoed) ik heb natuurlijk wel een flink aantal dagen plat gelegen en zown katheter is natuurlijk ook niet echt goed…eerst dachten we misschien aan bekkeninstabiliteit, alleen is dit echt pas sinds de operatie dus dat kan dan haast niet…
de doktoren kunnen er niet veel over zeggen waar het vandaag komt…pff hoop dat het vanzelf weg gaat…
iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? de pijn is vergelijkbaar met blaasontsteking, heeeele scherpe steken onderin…
hoi!
Ik heb zelf ook eens 5 dagen met catheter gelopen en daarna blijvende pijn aan de urinebuis, waar de plas er uit komt zeg maar. Is het zoiets bij jou?
hmm ja wel beetje…maar ook echt achter mn schaambot…heel vervelend hoelang bleef de pijn bij jou aanhouden?
bij mij is het soms zó erg geweest dat ik niet eens kon ademen. toen moest ik janken van de pijn maar zelfs dát kon niet juist omdat ik zoveel pijn had en bij een enkele beweging werden de steken heftiger :shock:
ach jeetje! Nee zo erg had ik het niet. Het was na een week of 2 veel minder, maar af en toe voel ik het nog (als ik ongi ben of op de fiets ga zitten). Een kennis van mij had ook een catheter na een ks, die had ook hevige pijn, kon echt geen aanraking verdragen. Het kwam wsl door littekenweefsel, zij kreeg uiteindelijk een zalf van de gyn.
@Robin03 wrote:
ach jeetje! Nee zo erg had ik het niet. Het was na een week of 2 veel minder, maar af en toe voel ik het nog (als ik ongi ben of op de fiets ga zitten). Een kennis van mij had ook een catheter na een ks, die had ook hevige pijn, kon echt geen aanraking verdragen. Het kwam wsl door littekenweefsel, zij kreeg uiteindelijk een zalf van de gyn.
oefff dat je dat nog altijd voelt dan :silenced: …vreselijk…
van die kennis, had ze zalf voor littekensweefsel van de ks?
of voor littekensweefsel in de blaas door de katheter? (maar hoe krijg je zalf in de blaas? :oops: ) haha…
nou ik hoor vanmiddag of ik blaasontsteking heb…ben benieuwd…
Wat een rotstreek zeg van die chirurg :evil: :evil:
sorry verder geen ervaring, alleen dat bekkeninstabiliteit wel ineens kan beginnen, dus misschien in combinatie met de operatie en tijdje stilgelegen, nu ineens begonnen?
Hopelijk komt er niets uit de kweek…
Sterkte! :hug:
@Marlous79 wrote:
Wat een rotstreek zeg van die chirurg :evil: :evil:
sorry verder geen ervaring, alleen dat bekkeninstabiliteit wel ineens kan beginnen, dus misschien in combinatie met de operatie en tijdje stilgelegen, nu ineens begonnen?
Hopelijk komt er niets uit de kweek…
Sterkte! :hug:
Thanks voor je reactie.
Ja echt een flinke laml*l is het, en dat gaat ie ook nog wel horen, maar eerst zelf opknappen en aan de kleine denken
Over die b.i. vroegen we ook aan de gyn maar die zei dat de klacht er wel wat op leek alleen dat ze t vreemd vond dat het er nu ineens is, meestal begint het geleidelijk…
Maarja ik had voor de operatie soms wel na het opstaan pijn in mn linkerbil/bekken en hoorde soms echt een KNAK :shock: dus misschien inderdaad zoals je zegt is het door het vele stilliggen begonnen…maar dan in het schaambeen.
Maar heb je bij b.i. ook pijn na plassen/ontlasting?? Of is het echt alleen met bewegen?
Ik heb geen operaties of dergelijke gehad maar ik had wel kort voor de uitgerekende datum en de eerste paar weken/maanden na de bevalling ook een pijnlijk schaambeen.
Het was meestal continue zeurdering aanwezig en soms kon het ineens erg pijnlijk op komen zetten als een soort pijnscheuten, vooral vaak bij opstaan of inderdaad net voor of na toiletbezoek.
Na de bevalling bleef dit, toen wel meer naar voorin het schaambeen verplaatst, aanhouden.
Volgens mijn verloskundige had dit vooral te maken met de verweking van de bekken, ik had ook last van bekkeninstabiliteit.
Nu enige tijd na de bevalling heb ik er eigenlijk amper nog last van.
@Clair wrote:
Ik heb geen operaties of dergelijke gehad maar ik had wel kort voor de uitgerekende datum en de eerste paar weken/maanden na de bevalling ook een pijnlijk schaambeen.
Het was meestal continue zeurdering aanwezig en soms kon het ineens erg pijnlijk op komen zetten als een soort pijnscheuten, vooral vaak bij opstaan of inderdaad net voor of na toiletbezoek.
Na de bevalling bleef dit, toen wel meer naar voorin het schaambeen verplaatst, aanhouden.
Volgens mijn verloskundige had dit vooral te maken met de verweking van de bekken, ik had ook last van bekkeninstabiliteit.
Nu enige tijd na de bevalling heb ik er eigenlijk amper nog last van.
Wat jij beschrijft lijkt best wel op wat ik bedoel. Mijn urine is trouwens gecontroleerd in het ziekenhuis en die was dus schoon… niks in te zien!
Volgens de gyn heeft het dan toch iets met de bekken te maken misschien… als de pijn blijft aanhouden gaan ze misschien later nog wel eens urine controleren. En ach dat kan sowieso geen kwaad om dat regelmatig te laten controleren in de zwangerschap.
Heb je mss ook anti biotica gehad in het ziekenhuis? Soms kan zoiets een blaasontsteking maskeren. Dan is het toch aan te raden om bv over anderhalve week nog een keer je urine na te laten kijken als je zeker weet dat evt werking van AB uit je lijf is.
En voor de mogelijke BI, je mag zelf altijd een fysiotherapeut bellen. Afspraak maken, je na laten kijken want zij hebben echt veel verstand van BI en kunnen je vast ook helpen. Al is het maar om je houdingen aan te leren zodat je wel kunt bukken, opstaan van het toilet en stoelen ed. :-* Maar wat je zelf al aangeeft nu eerst rust en herstellen sterkte!
Ik ben niet geopereerd maar heb ook wel eens verschrikkelijke pijn onderin. Volgens mijn vk komt het doorverweking. Als ik zit dan voel ik er niks van maar als ik loop doet het verschrikkelijk pijn. Ik loop dan helemaal gebukt als een oud dametje en erg langzaam. Bij elke stap die ik zet dreunt het er dan doorheen en zodra ik ga zitten trekt het weg. Heb het nu een aantal dagen gehad en ben bij de fysio gehad. Zij zei ook dat het door verweking kwam en daarbij ook nog last van mijn si gewrichten ofzo. Dat zijn de heupen zeg maar. Ze heeft mewat oefeningen gedaan maar erg trouw ben ik niet, want zodra ik oefeningen wil doen krijg ik weer pijn en dan stop ik gelijk weer. Bij mij is het ook zo ineens op komen zetten. Nergens last van en toen slecht nieuws te horen gekregen over het kindje van een collega en toen ik vrij was begon die pijn ineens. Dus het kan inderdaad zo ineens op komen zetten. Hoop dat je inmiddels weet wat het is en niet al teveel last hebt.
@babymuisje wrote:
Ik ben niet geopereerd maar heb ook wel eens verschrikkelijke pijn onderin. Volgens mijn vk komt het doorverweking. Als ik zit dan voel ik er niks van maar als ik loop doet het verschrikkelijk pijn. Ik loop dan helemaal gebukt als een oud dametje en erg langzaam. Bij elke stap die ik zet dreunt het er dan doorheen en zodra ik ga zitten trekt het weg. Heb het nu een aantal dagen gehad en ben bij de fysio gehad. Zij zei ook dat het door verweking kwam en daarbij ook nog last van mijn si gewrichten ofzo. Dat zijn de heupen zeg maar. Ze heeft mewat oefeningen gedaan maar erg trouw ben ik niet, want zodra ik oefeningen wil doen krijg ik weer pijn en dan stop ik gelijk weer. Bij mij is het ook zo ineens op komen zetten. Nergens last van en toen slecht nieuws te horen gekregen over het kindje van een collega en toen ik vrij was begon die pijn ineens. Dus het kan inderdaad zo ineens op komen zetten. Hoop dat je inmiddels weet wat het is en niet al teveel last hebt.
Weet helaas nog niet wat het is, mn urine was brandschoon…
Ik ben bang dat het toch bekkenklachten zijn. Het zijn steken in het schaambeen en ook van onder, vlakbij de vagina zegmaar. Kan echt heel pijnlijk zijn.
Wat jij zegt herken ik inderdaad…zal bij mij ook wel door verweking komen ben ik bang. Het komt soms ineens opzetten terwijl ik eerst dacht dat het weg was…net zoals jij zegt.
@Rhiannon wrote:
Heb je mss ook anti biotica gehad in het ziekenhuis? Soms kan zoiets een blaasontsteking maskeren. Dan is het toch aan te raden om bv over anderhalve week nog een keer je urine na te laten kijken als je zeker weet dat evt werking van AB uit je lijf is.
En voor de mogelijke BI, je mag zelf altijd een fysiotherapeut bellen. Afspraak maken, je na laten kijken want zij hebben echt veel verstand van BI en kunnen je vast ook helpen. Al is het maar om je houdingen aan te leren zodat je wel kunt bukken, opstaan van het toilet en stoelen ed. :-* Maar wat je zelf al aangeeft nu eerst rust en herstellen sterkte!
Ik heb geen AB gehad in het ziekenhuis, dus daar kan het niet aan liggen… en door mn operatie kan ik niet echt oefeningen doen helaas Mn bovenbuik voelt erg gespannen als ik sta, er zit een flinke hechting en moet het de komende weken echt rustig aan doen…
Denk helaas toch aan bekkenklachten al is een blaasontsteking ook geen pretje dus mag blij zijn dat ik dat niet heb.
Maar bedankt voor het meedenken!
liefvlindertje de fysio zal je geen oefeningen geven hoor in de zin van het versterken van spieren om je bekken te ontlasten. Vaak zijn het vooral tips over HOE je bv kunt opstaan uit een stoel of van het toilet zonder dat je je bekken teveel belast. Bekkenbodemspieren trainen zou anders een optie erbij zijn, maar het belangrijkste is vooral hoe je gebruik maakt van de spieren (en spierkracht) die je nu al hebt zodat je zo min mogelijk extra klachten veroorzaakt voor jezelf. :-*
Iig weet je nu heel zeker dat het idd geen blaasontsteking is. :thumbup:
Er is bij contact geloof ik ook een topic van dames die BI hebben gekregen tijdens of na de zwangerschap, wellicht kunnen zij je ook al helpen met hints en tips om de komende weken door te komen.
@Rhiannon wrote:
liefvlindertje de fysio zal je geen oefeningen geven hoor in de zin van het versterken van spieren om je bekken te ontlasten. Vaak zijn het vooral tips over HOE je bv kunt opstaan uit een stoel of van het toilet zonder dat je je bekken teveel belast. Bekkenbodemspieren trainen zou anders een optie erbij zijn, maar het belangrijkste is vooral hoe je gebruik maakt van de spieren (en spierkracht) die je nu al hebt zodat je zo min mogelijk extra klachten veroorzaakt voor jezelf. :-
Iig weet je nu heel zeker dat het idd geen blaasontsteking is. :thumbup:
Er is bij contact geloof ik ook een topic van dames die BI hebben gekregen tijdens of na de zwangerschap, wellicht kunnen zij je ook al helpen met hints en tips om de komende weken door te komen.
Owja dat kan natuurlijk ook! Zal wel handig zijn die tips.
Thanks! :-
Nou heb de fysio gebelt, heb vrijdag een afspraak
Ben benieuwd wat ze voor me kan doen!