Zwanger op vakantie??

Hoi,

Als alles goed gaat ben ik in onze zomervakantie erg zwanger :inlove: en we zitten een beetje over wat te doen.

We hebben al een zoon van 6 en dochter van bijna 4 dan, en om die nou 6 weken thuis te hebben :think: Normaal gaan we lekker kamperen en dan vermaken de kids zich uitstekend. Maar is het nog wel te doen dan! Dus we zaten misschien aan een huisje te denken voor 3 weken. Wel in nederland, of toch met de tent?

Met larissa was ik in november uitgerekend en dat ging nog prima maar ja scheelt wel 2 maanden. En we hebben van 23 juli tot 2 september vakantie.

Hebben jullie advies? Misschien adresjes?

Ik geloof niet dat ik met een dikke buik 3 weken in een tent ging zitten :shifty:

Onze tent isheel groot, groter dan de caravan. Het enige waar ik echt van denk wat niet lukt is het slapen. Op onze slaapmatjes lukt dan echt niet

Maar ideeen over een huisje zijn welkom

Daarom zou ik het dus niet doen. Onze tent is ook heel groot (6 bij 8m), maar de slaaptenten zijn niet bijzonder groot. En daarin klimmen met een dikke buik :eh:

Voor een huisje of stacaravan zou je eens kunnen zoeken naar een natuurcamping of de stichting vrije recreatie (daar moet je alleen wel lid van zijn wil je een camping kunnen zoeken). Staatsbosbeheer verhuurt ook woningen.

Tja ons grote nadeel van een huisje is dat het zo prijzig is in de vakantie :?

Zeker als je c

Kampeerprijzen gewend bent

Dan zou ik me zeker eens verdiepen in de stichting vrije recreatie. Kamperen bij de boer noemen wij het :wink: Lidmaatschap kost geloof ik 11 euro, dus dat valt mee. En de prijzen van de huisjes vallen ook prima mee.

Wij hebben nog nooit een huisje gehuurd omdat we dus ook met de tent gaan, maar wij hebben 1,5 jaar geleden via svr ongeveer 250 euro betaald voor een campingplek met stromend water, elektriciteit voor 2 weken. Niet duur toch?

Voor de kids is het super leuk. Wij zoeken altijd een camping waar ook vee aanwezig is. Vaak mogen de kindjes dan ook helpen met voeren enzo. Je hebt dan geen kind aan ze :mrgreen:

gefeliciteerd :inlove:

Hoe hoog zwangerig ben je dan?

Hier met 23 weken nog gekampeerd op luchtbed geslapen… en dat was echt op het randje moet ik zeggen.

Mijn uitgerekende datum is nu 9-9 maar ik denk zelf dat ik iets later ben uitgerekend. Maar dus echt wel van begin zomervakantie 7,5 maand tot 37weken eind zomervakantie

dan zeg ik: huisje… of in elk geval iets met bedden :thumbup:

Denk ook alvast aan je nachtelijke toiletbezoekjes.

Ik zou persoonlijk liever in een huisjes zitten dan in een tent.

Ik denk dat wij de vakantie dit jaar overslaan.

Ja dat zou hier ook denk ik wel gebeuren maar om 6 weken met de kids thuis te zijn zie ik ook niet echt zitten. Nou wil mijn moeder wel mee op vakantie om te helpen met de kids, waar ze woont kan ze ze wel in huis nemen maar daar is niets te doen in de buurt en ze heeft geen rijbewijs

Misschien kan je met iemand van huis ruilen?

Dan ben je er tussenuit, heb je het comfort van een huis en het kost geen geld. Moet je het wel aandurven om een ander in jouw huis te laten.

gewoon leuke dingen doen in plaats van op vakantie en leuke dingen hoeven niet veel te kosten…

Of anders echt lastminute boeken bij bv landal, cp of roompot?

En vakantieveilingen in de gaten houden?

Ik zou niet meer gaan kamperen. Als ik me bedenk hoe beroerd ik de laatste weken slaap en hoe moeilijk bukken etc word.

Ik zou een huisje oid doen.

Je hebt ook hele leuke particulieren huisjes. Je zit niet op een park oid maar is wel goedkoper dan op een park.

Heb met 20 weken ook 2 week gekampeerd , merkte wel dat je goede matrasjes moet hebben maar verder geen problemen gehad

Denk dat het inderdaad gewoon even afwachten word hoe ik me voe tegen die tijd. Dus een last minute of een huisje.

Maar tips zijn welkom

Wij hebben een ingerichte tent gehuurd, ik was toen geloof ik een week of 30 zwanger. Ik wilde idd niet meer op een matje, maar in die tenten staan gewoon bedden en dat beviel uitstekend.

Enige waar ik me op verkeken heb is toch een ‘wandelingetje’ maken. Die 7 km gingen niet helemaal vlekkeloos en bleken er eerder 9 a 10 te zijn en met bekkenpijn was dat niet zo’n strak plan, ik heb de dagen erna niks meer kunnen doen.

wij gaan met 33 weken naar cp (huwelijksreis) heerlijk in een huisje met lekkere bedden. tent zou ik denk ik niet doen met dit termijn…

ik ben met een week of 16 op feitsvakantie gegaan, slapen op een inimini matje. Hoewel het fietsen zwaar was (met fietskar), had ik met het kamperen geen problemen (of ik heb het verdrongen :mrgreen: ). Maar wmb is er nogal een verschil tussen 16 weken en >30 en zelfs richting 36. Ik zou dan zeker niet op een matje gaan liggen, dus op z’n minst in een ingerichte tent met echte bedden. Maar zelfs daarvan betwijfel ik of ik dat die laatste weken zou doen. Zoals al genoemd met nachtelijke toiletbezoekjes en zo, lijkt me dat toch niet zo geslaagd. En het is nu gewoon lastig in te schatten hoe je je tegen die tijd voelt.

Ik zou ook uitkijken of je niet aan woningruil oid kan doen. Toch vakantiegevoel, in ander huis, andere plek. Geen extra kosten, maar wel gewoon de luxe van een huis.