Hoi lieve meiden!
ik ben eindelijk zwanger :inlove: en ik heb gelijk een vraagje.
wij gaan over 2 weken op vakantie naar turkije in een luxe 5 sterren resort. op het moment dat we weggaan, ben ik 6 weken zwanger.
ik heb nu speciaal voor mn gezicht een zonnebrandcreme factor 30 gekocht. is dat genoeg om geen masker te krijgen (en natuurlijk uit de volle zon blijven)?
kan ik de salades enzo ook gewoon eten, of moet ik daar ook voorzichtig mee zijn?
Allereerst gefeliciteerd!!
Ik heb toen ik zwanger was van Jayden factor 20 gebruikt (gebruik normaal maar 8 of 10) en geen zwangerschapsmasker gekregen. En toen heb ik zelfs liggen zonnebaden met regelmaat. Ik zou idd wel uit de volle zon blijven (deze keer ook voor de zekerhuid maar gedaan ), en ook de rest van je lijf met die factor insmeren, want het gaat niet alleen om je gezicht, die vreemde pigmentvlekken kan je over je hele lichaam krijgen. Het is trouwens alsnog geen garantie dat je die vlekken niet krijgt hoor, als je er heel gevoelig voor bent (wat ik niet ben volgens de vk…) en je komt wat in de zon kan je ze alsnog best krijgen.
Verder zou ik zeker wel oppassen met het eten van salades, je weet nl nooit hoe het bereidt is. Als je het zelf doet weet je dat je hygienisch werkt en dat je producten ook echt vers zijn, maar dat is daar natuurlijk niet te controleren.
Veel plezier op vakantie!
ik zou niet teveel in de zon gaan idd en in ieder geval met een hoge facor ik was ook 6 weken zwanger toen we op vakantie gingen maar was wle in nederland maar goed toen was het ook warm!
ik heb gelukkig geen vlekken gekregen
ik had wel opgepast met salades enzo vooral met sauzen je weet niet heo eht bereid is! maar goed je ziet het al snel genoeg of het lekker vers is of niet etc etc er is ook wel een heel topic he watje wel en niet kan eten misschien zitten daar goede tips voor je tussen?
wens je wel een hele fijne vakantie toe!
roosje, dat je nu geen vlekken hebt gekregen zegt helaas niks hoor… Dat kan zich verder in of na de zwangerschap ook nog uiten… :?
@peter&caren wrote:
roosje, dat je nu geen vlekken hebt gekregen zegt helaas niks hoor… Dat kan zich verder in of na de zwangerschap ook nog uiten… :?
ja k weet het! alleen had me zus toen ze zwanger was meteen een masker zodra ze in de zon kwam dus daar was ik al erg bang voor om dat ook te krijgen
voorzichtig met salades inderdaad, niet alleen om de sauzen maar als sla niet goed gewassen wordt loop je kans op toxoplasmose, en das niet goed voor je kindje!!
ook oppassen voor de bekende dingen als rauwmelkse kazen en vlees dat niet goed gaar is, en fleswater drinken om niet zelf ziek te worden, zit je tenslotte ook niet op te wachten
heeeel veel plezier …lekker genieten van t mooie land, en t lekkere weer daar:)
bedankt voor de tips! sauzen had ik nog niet aan gedacht. ben blij dat ik de vraag heb gesteld!
het zal een hele bijzondere vakantie worden :inlove:
Zo zou ik ook een (zelfgemaakt schep-)ijs of rooomijs eten daar…dat wordt immers met met melk en vaak eieren gemaakt. Zou dan gewoon voor voorverpakt waterijs kiezen.
Fijne vakantie!
Wat herkenbaar ik ben in juli naar Spanje geweest en had hetzelfde probleem.
Zo weinig mogelijk met je gezicht in de zon. En inderdaad geen salades, sauzen, kaas en softijs eten. En als ie melk drink, moet je zeker weten dat het geen rauwe is…
Veel plezier en geniet van je vakantie! :dance: