Zwanger of niet zwanger?

hallo,

Ik en mijn vriend proberen zwanger te worden(me vriend niet natuurlijk, het is een man:P)

Ik heb zelf het gevoel dat ik zwanger ben, maar ik weet het niet zeker , en een test gaf half negatief en half positief aan( positiefstreepje was heel licht)

Toch voel ik me zo! de tekens die ik heb zijn last vanmijn buik (sinds dinsdag is dit allemaal) , rommelende darmen , opgeblazen gevoel in mijn buik , niet misselijk maar toch ook haast geen honger, af en toe wel veel eten , moe zijn , last van mijn ogen en af en toe last van mijn rug , sneller licht in mijn hoofd worden/duizeliger.

Wie kan mij vertellen of dit tekens zijn van zwangerschap of niet?

Mijn moeder vroeg ook aan mij (zonder dat ik haar hier aanleiding tot heb gegeven, heb er nergens over gepraat) of ik zwanger ben. kan zij dit aan mij zien?

Ik hoop dat ik hier antwoord op krijg!

Groetjes, channah

ik zou als je nog niet ongesteld bent geworden nog een x een test doen

De verschijnselen kunnen wel op een zwangerschap duiden maar ongesteld heeft ook veel van deze verschijnselen

Ik zou gewoon over een paar dagen nog een test doen, misschien dat de test nu wel iets duidelijks aan geeft !!

Dat is dus het probleem, want dit voelt anders als ongesteld zijn.

Ik weet dus ook niet wanneer ik weer ongesteldmoet worden, aangezien ik nogal onregelmatig ben

Maar als ik zwanger ben, kan ik toch niet ongesteld worden?

Gr, channah

@Channah^ wrote:

Dat is dus het probleem, want dit voelt anders als ongesteld zijn.

Ik weet dus ook niet wanneer ik weer ongesteldmoet worden, aangezien ik nogal onregelmatig ben

Maar als ik zwanger ben, kan ik toch niet ongesteld worden?

Gr, channah

Ik moet eerlijk zeggen toen ik met de pil stopte werd ik zwanger in de 3de maand

En bij de eerste 2 maanden dacht ik elke x dat ik zwanger was.

Pijnlijke tepels etc.

Ongesteld worden als je zwanger ben kan best hoor, komt alleen niet zo heel vaak voor.

Zal gewoon morgen even een nieuwe test doen.

Ik heb zelf een test gedaan waarop je krijgt te zien wel of niet zwanger staat er dan op ( op het schermpje ) Duidelijker dan dat kan gewoon niet.

Doe volgende week nog een test.

@joseetje wrote:

Kun je na een week na de bevruchting al een test doen dan?het is nog wel erg vroeg maar ik voel het toch echt duidelijk al!

@Channah^ wrote:

@joseetje wrote:

Kun je na een week na de bevruchting al een test doen dan?het is nog wel erg vroeg maar ik voel het toch echt duidelijk al!

huh waar haal je die eerste half positieve test dan vandaan!

Ik dacht dat je nu ongeveer wel overtijd zou zijn en vandaar die test.

Je kunt pas testen als je overtijd bent, dus ongesteld had moeten worden.

Sommige testen zijn wat gevoeliger en dan kun je een paar dagen voor je NOD testen.

Als de bevruchting een week geleden is, dan kun je nu nog niet zeggen dat je zwanger bent.

NOD?

Maar ik maakte trouwens een foutje - de bevruchting was 2 weken geleden

niet ongestelddag.

De dag dus dat je ongesteld zou moeten worden.

bevruchting 2 weken geleden, dan zou je nu ongeveer moeten kunnen testen.

Bij een cyclus van 28 dagen ben je meestal rond de 14 dag vruchtbaar en 2 weken later zou je ongesteld moeten worden.

Ja dan zou ik zeggen test volgende week nog eens, dan is het 3 weken nadat je bevrucht zou zijn.

maar dames als het positief streepje wel heel licht positief was dan heeft ze hcg hormoon anders kan hij niet uitslaan…

van mij dus een voorzichtige felicitatie hoor :thumbup: :dance:

@merel33 wrote:

maar dames als het positief streepje wel heel licht positief was dan heeft ze hcg hormoon anders kan hij niet uitslaan…

van mij dus een voorzichtige felicitatie hoor :thumbup: :dance:

Nou mijn nichtje die is al 2 jaar bezig voor kindjes en hoeveel testen ze wel niet gedaan heeft niet normaal.

En op zoveel testen zag ze 1 duidelijk streepje en 1 onduidelijk streepje, maar wel 2 streepjes.

Ik zou pas tevreden zijn met 2 duidelijke streepjes !!

wel vreemd dat meiden die hier al lang komen andere reacties krijgen…daarbij word altijd gezegt een streep is een streep…zonder hcg kan er niet eens een streep komen…

Merel: voorheen zei ik wel altijd een streep is een streep.

Maar ik heb vaker voor iemand gejuichd die daarna toch ongesteld werd…ik ben er dus iets voorzichtiger mee geworden.

Ik blijf bij mijn advies, wacht een weekje ( of een paar dagen) als je zwanger bent zal je HCG alleen maar stijgen en zal de test positiever worden.

Ik had bij Luca ook een heel licht streepje, ik heb een paar dagen later nogmaals getest en die was al een heel stuk donkerder :mrgreen:

Ik zou over een paar dagen gewoon nog een keer testen, maar dan met een digitale :thumbup:

ik zeg wel een streep is een streep dus ik zou nog even testen en kijken of er weer 2 streepjes komen.

ik heb 3 dagen voor me NOD getest en Heeeel licht streepje moest de test zelfs openbreken om het goed te zien.

en later nog x getest en toen kwam wel goede streep

dus zwanger MOET je zijn anders komt er geen streep maar omdat het zo licht is kan het ook mis gaan.

dat kan trouwens altijd

oke.

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie reacties , en ik zal he laten weten hoe het is afgelopen!

:slight_smile:

Lieve mensjes ,

Na alweer een paar weken verder te zijn ben ik na een week overtijd alsnog ongesteld geworden

wel heb ik veel dat ik 's avonds erg misselijk ben , ik snel stemmingswisselingen heb , mijn borsten groter zijn en ik mijn aderen erin kan zien , en mijn buik een stuk harder is.

Heb al een aantal verhalen gehoord dat je na je ongesteldheid nog een test moet doen.

Kan iemand dit bevestigen?

Xx

Je kan idd ongesteld zijn en toch zwanger. De enige zekerheid die je kan krijgen is via een zstest, dus gewoon doen als je twijfelt :wink:

Ik zou als ik jou was toch voor de zekerheid even een testje doen,

Ik was dus zo’n moeder wat de eerste 3 maanden gewoon ongesteld was,

en ik had 1e maand ook alle verschijnselen van zwanger zijn maar werd ongesteld, dus dacht ook dat het niet meer kon zijn, maar omdat mijn mannetje mij vroeg of ik voor de zekerheid toch wou testen want hij had zo’n gevoel, was de test alsnog positief…

dus was rond 8 weken zwanger toen ik 100% zeker wist dat ik zwanger was,