Zwanger of niet? 18 dagen overtijd en negatieve testen

Hallo allemaal,

Ik ben Samantha ben 23 jaar en mijn vriend en ik willen graag zwanger raken. Ik weet dat hier al meerdere topics aan gericht waren maar dat was al een tijd geleden. We zijn sinds 2 maanden bezig om zwanger te worden. Mijn eerste cyclus was 31 dagen, ik ben dus van mijn tweede cyclus ook van 31 dagen uitgegaan. De laatste keer dat ik ongesteld was, was 3 december 2007. Dus 18 dagen overtijd. Heb na 10 dagen overtijd een test gedaan en na 17 dagen overtijd, ze zijn allemaal negatief.

Ik heb contact met mijn huisarts gehad en die wilde dat ik nog een week zou wachten en dat ik dan weer contact moest opnemen. Heeft iemand dit ook meegemaakt? wat heb je toen gedaan en was je zwanger uiteindelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat het eigenlijk niet eerlijk is om me nu al zo druk te maken, omdat er ook veel stellen veel langer bezig zijn zwanger te raken. Maar ik vind het wachten zo erg, ik word liever ongesteld zodat ik weet waar ik aan toe ben.

groetjes Samantha

Helaas ben ik ook regelmatig overtijd en klopt mijn cyclus vaak niet, en zoveel negatieve testen gehad en nee uiteindelijk niet zwanger…

Ik zou gewoon inderdaad nog even een weekje afwachten en zo niet idd even de huisarts bellen :wink:

Heb je geen andere kwaaltjes intussen wat kan wijzen op een eventuele zwangerschap ;)?

Ik heb even gekeken bij een ander topic over mogelijke zwangerschapsverschijnselen. En het volgende heb ik de afgelopen 2 weken ervaren.

afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

gevoelige borsten/tepels

grotere borsten

opgeblazen buik

dorst

meer zweten

het warm hebben

niet kunnen slapen

vaak plassen

winderigheid

emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen

moe

Ik ga gewoon wachten, maar zo´n week duurt dan super lang :roll:

Ik heb helaas ook een keer een cyclus gehad van 45 dagen, met de nodige negatieve tests. Ik was echt niet zwanger. Wanneer ben je gestopt met de pil? Het duurt namelijk evne voor je weer een normale cyclus hebt.

Het probleem met alle zwangerschapskwaaltjes is dat ze aan menstruatie te wijten kunnen zijn maar ook aan 100 andere dingen. Je kunt ook kwaaltjes zien die er eigenlijk helemaal niet zijn, omdat je gewoon meer op je lichaam let dan voorheen.

k ben twee maanden geleden gestopt met de pil, maar heb de pil maar 4 weken genomen. Het was ook een hele lichte pil omdat hij was voorgeschreven ivm vocht vasthouden en niet echt als anticonceptie.

En het kan inderdaad zo zijn dat ik dingen zie die er niet echt zijn. Maar zo druk ben ik eigenlijk niet mee bezig. Omdat ik er eigenlijk ook niet op had gerekend dat ik snel zwanger zou zijn. We houden zeker in gedachten dat het wel een jaar of langer kan duren. Als het eerder lukt zijn we daar erg blij mee, en als het niet lukt gaan we rustig door.

Bedankt voor je reactie! :slight_smile:

het gekke is sam ik had al die klachtne ook vorige maand alleen ik was nietover tijd, maar ben alleen za zo ongi geweest… ook beziar and vanmiddag hing ik boven de pot. en ga zo maar nog een test doen op advies van de dokter

Suscces en ga iid even bij de dokter langs als het zo lang duurd en weer negative test uit komt :slight_smile: ik duim voor je

:slight_smile:

hou ons op de hoogte:)

Hallo allemaal,

vandaag opnieuw contact gehad met mijn huisarts. Ze denkt dat er een eitje niet open gesprongen is. Dat schijnt wel zwangerschapsverschijnselen te geven maar dan ben je niet daadwerkelijk zwanger. Ze wilde niet overgaan tot bloedonderzoek of echo. Morgenochtend moet ik ochtendurine inleveren en dan doen zij een test. Die schijnt gevoeliger te zijn als de drogisttesten vlgs de huisarts. Ook al zou er maar heel weinig hormoon worden afgescheiden dan kon die test dat zien. Inmiddels 25 dagen overtijd en zit dus dan op een cyclus van 56 dagen??!!!Morgen weet ik meer.

:pray: Groetjes Samantha

sam dat lijkt me verschikkelijk, maar toch nog een klein beetje hoop :pray:

Succes ! en sterkte

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik bij de huisarts geweest voor een zw test. Die was net zoals alle testen thuis negatief. Ben daarna voor inwendig onderzoek bij huisarts geweest. Die constateerde dat ik niet zwanger was. Ik zit inmiddels op een cyclus van 62 dagen en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. De huisarts adviseerde een maand te wachten, en als ik in de tussentijd niet ongesteld ben geweest dan verwijst ze me door naar de gynaecoloog. Dus maar weer wachten :roll:

Gr Samantha