Zwanger of miskraam?

Hoi meiden,

Mijn menstruatie was 3 weken geleden. Dus vorige week maakten wij ons op voor een drukke week :oops: :wink: .

Krijg ik vorige week ineens een soort van bloeding. Zo’n bruine zoals aan het begin van de menstruatie. Had ook al last van buikpijn zoals tijdens de menstruatie. Echt raar. Ik heb een zeer regelmatige cyclus. Nou dachten we 3 weken geleden in eerste instantie dat ik weer zwanger was. Zere borsten, veel plassen, meer honger… Maar niet dus. Test was negatief(maar ook te vroeg eigenlijk :oops: ) en ik werd ongesteld.

En dan die bloeding vorige week.

Nou dat heb ik vorige week donderdag een testje gedaan. En wat bleek? POSITIEF!!!

Ik heb een half uur dom naar die uitslag zitten kijken…

MAAR…ik heb zo’n Clear Blue digitale test gedaan met conceptie-indicator en het gaf aan : 2-3 weken.

Nou heb ik sinds eergister een soort menstruatieachtige kramp in m’n buik en vertrouw ik het niet. En ik heb vanaf het begin eigenlijk al een roze afscheiding. Dus heb ik vanavond weer zo’n zelfde test gedaan. Nu stond er: 1-2 weken :shock: .

Dus ik ben totaal onzeker nu. Ik ben nog niet bij de gyn geweest, omdat we nu eens wilden wachten totdat ik 10 weken zwanger was. (ik heb al twee miskramen gehad namelijk.)

Hebben jullie al reacties gehoord over deze test?

Is deze test zo betrouwbaar dat ik hier conclusies uit kan trekken?

Ik ga volgende week zowiezo naar de huisarts of gynaecoloog,want ik ben die onzekerheid zat. Pff, zwanger worden en zijn had ik me altijd toch zo anders voorgesteld…

Groetjes, Xandra

Pfff, wat een onzekerheid zeg :hug:

Ik hoor wel vaker dat dames bloedverlies hebben maar wel zwanger blijken. Dat zou dus kunnen. Maar die 1 testen vind ik raar. Volgens de testen zou er de eerste keer dus meer HCG in je urine gevonden zijn dan de tweede keer. Als de testen kloppen dan zou dat een mk kunnen betekenen helaas :frowning: Ik raad je aan over een paar dagen nog eens een test te doen of anders eens naar de huisarts te gaan.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid want dit is ook niks :hug:

Eerst even dit: :hug:

Echt een rotsituatie. Je wil gewoon lekker kunnen genieten en blij zijn met je positieve test!

Helaas kan ik je niet opbeuren. Bij mijn eerste miskraam ging het als volgt:

bloeding (ik dacht innesteling, bloeding was 5 dagen voor NOD), toen zette die bloeding door, maar stopte ook weer sneller dan een menstruatie. Eerst negatief getest, later positief. En ik bleef positief testen. Maar ook af en aan bruin-roze bloedverlies.

Uiteindelijk bleek het een miskraam wat niet goed doorzette. Waarschijnlijk iets misgegaan met de innesteling.

Jee, da’s lastig… Het kan echt van alles zijn namelijk… vorige ongesteldheid, was die normaal? en lang? ik zou in eerste instantie zeggen dat de laatste bloeding een innestelingsbloeding zou geweest kunnen zijn maar dan kan de Clearblue nooit 2-3 aangeven aangezien dat 4-5 weken zou betekenen… aan de andere kant, de test van vandaag geeft 1-2 aan en dat betekend volgens mij 3-4 weken… dat zou dan wel weer kunnen als de bloeding een innestelingsbloeding was…

maar wel vreemd dat de vorige test dan dus meer HCG meette dan deze. Dat zou dan weer kunnen wijzen op een miskraam. Denk inderdaad dat over een paar dagen testen misschien de oplossing bied… of even langs je huisarts en een bloedtest laten doen anders, die meten ook HCG en misschien kunnen ze daar wat uit herleiden…

sterkte in ieder geval want onzekerheid is drama :hug:

wat de betrouwbaarheid van de test… ik hoor in mijn omgeving goeie verhalen erover… persoonlijk gebruikte ik nooit clearbleu omdat die bij me oudste aangaf dat ik niet zwanger was… bleek na derhand 3 mnd te zijn:-)

waarom haal je niet een testje bij de kruitvat of eigenmerk van de apotheek… heb ik hele goeie ervaringen mee…

en anders zou ik een vk bellen en het uitleggen dat het ziekenhuis je niet voor de eventuele 10 wkn wilt zien en dat jij gek word van de stress miss willen ze je toch ff zien en gerust stellen

Wat een onzekerheid meid :hug:

Ik zou idd nog even een test van het kruidvat doen.

Heb zelf die van clear blue gebruikt en ben er positief over.

Hoop op een positief resultaat.

laat je nog even weten hoe het afloopt???

He Xandra, wat een onzekerheid zeg… Dat is zeker niet wat je van zwanger worden/zijn verwacht.

Toch, een bloeding kan veel zeggen, maar het hoeft niet. Ik heb bij 5 weken bij kleine P een hele heftige bloeding gehad, en je ziet aan mijn banner dat het toch een mooi resultaat heeft.

Vervolgens heb ik nog een vraagje. Heb je die dag dat je de 2de keer testte toevallig meer gedronken dan de 1e keer? Hcg zit in je urine he, en hoe geconcentreerder de urine, hoe hoger het hcg gehalte. Je zou een objectiever resultaat hebben als je ochtendurine gebruikt (omdat die altijd geconcentreerder is)

Ik ga duimen voor je, dat je deze keer beloond word na al die onzekerheid en verdriet! :hug:

Bedankt voor jullie reacties!

Wwb: Nee, had niet meer gedronken dan bij de eerste.

Zonnetrje01: Ik evrgat te vermelden dat ik bij de eerste keer testen al 2 kruidvat testen had gedaan, allebei positief! Maar omdat ik het nog niet geloofde ben ik in totale shok naar de Etos gereden en heb daar die Clear Blue gekocht.

Hoe lang zit het Hcg eigenlijk nog in je bloed nadat het mis zou zijn gegaan?

Miranda433: De gyn wil ons wel zien, maar dat wilden we zelf niet. Bij de vorige keren kreeg ik na 5 en 6 weken al een echo en daar knap je ook niet van op, want eigenlijk wordt je er niks zekerder van (tenminste bij ons niet). We wilden nu zekerheid en niet elke week terugkomen, omdat het zo onzeker is. Snap je het nog :wink: ?

Ik zal morgen de gyn maar weer eens bellen. Voel me bijna kind aan huis :shifty: . En dan hopen op meer zekerheid. Ik zou nu 7 weken zwanger moeten zijn, dus lijkt het me dat de echo volgende week redelijk duidelijk zou kunnen zijn. Inwendig dan.

Bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes, Xandra

@Xandra76 wrote:

Hoe lang zit het Hcg eigenlijk nog in je bloed nadat het mis zou zijn gegaan?

Ik testte zelfs na mijn beide curettages nog positief (heb twee miskramen gehad), dus het kan nog wel even aanwezig blijven in je bloed....
Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

:-*

@x

ja dat kan ik zeker snappen…

op mijn echo van 6 wkn en 5 dagen zagen we wel al een hartje kloppen was toen redelijk gerust gesteld en die was btw uitwendig:-) …

maar in jou geval idd met 8 wkn zullen ze toch wel een echo maken … hoop voor je dat de gyno je gerust kan stellen

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas zijn de :evil: :evil: gister op bezoek gekomen. Waarschijnlijk was die bloeding van 2 weken terug de miskraam.

Dus de test van Clear Blue met indicator is toch vrij betrouwbaar. Het klopte dus dat mijn Hcg-gehalte minder was geworden.

Ik had net gisterochtend een afspraak gemaakt bij de gyn.

Over 2 weken moeten we voor controle. Of er nog wat achtergebleven is.

Dus mijn 3e miskraam in 1 jaar tijd.

Het wordt nu maar eens tijd voor onderzoeken.

Meiden, nogmaals bedankt!

Groetjes, Xandra

Jeetje wat ontzettend balen zeg.

Idd maar even na laten kijken.

Hopelijk zijn jullie snel weer zwanger en blijft het ook zitten.

:hug: :hug: :hug:

:-*

:hug:

Veel sterkte!

Xandra, lees net je verhaal :hug: . Toen ik het leesde dacht ik, het zal toch niet…want het klinkt herkenbaar. Sterkte :-*

Sterkte meid. Wat een ellende. :hug:

Groetjes van Aadje.