zwanger of hormonen?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij antwoord wil/kan geven.

Ik ben sinds begin november met de diane pil gestopt.

Toen mijn laatste menstruatie net één dag over was, heb ik onveilig gevreën. Ze zeggen dat de hormonen al na 2 dagen uit je lichaam zijn dus de kans op een zwangerschap is er (heel klein lijkt mij).

De dag dat we het onveilig gedaan hadden was donderdag 16 november.

Nu heb ik al een poos last van steeds duizelig zijn en steken in mijn onderbuik. (nu zijn ze sinds 2 dagen bijna weg deze steken)

Ik heb verder geen last van misselijkheid of zere borsten.

Wel heb ik ook:

• Vaker hoofdpijn
  • Snel vet haar
  • Hongergevoel na het eten 's avonds
  • Hele gevoelige tepels (voel alles zelfs door voorgevormde bh heen)
  • Veel witverlies (sorry voor de onfrisse praat, maar slijmerig of soms wat klontjes)

Ik heb afgelopen dinsdag een test gedaan van matcare, negatief.

Ik weet natuurlijk ook niet of mijn menstruatie gelijk al regelmatig is, dus ik weet ook niet of het eventueel zou kunnen dat ik zwanger ben.

Eergisteren had ik wat menstruatiekrampen, heeft niet doorgezet.

Sinds vandaag heb ik last van mn onderrug (kan misschien ook bij de menstruatie horen???)

Wat raden jullie me aan?

Ben heel benieuwd.

Alvast bedankt!

Groetjes

Fioon (22 jaar)

Hallo Fioon,

Ik ben zelf een jaar geleden gestopt met de pil en ik herken je verhaal. Direct de eerste maand na het stoppen met de pil had ik de zelfde symptomen als jij. Ik dacht, ik moet wel zwanger zijn, dit is zo heftig! Maar niets was minder waar. En nu, een jaar later heb ik aardig inzicht in mijn cyclus en de symptomen die ik ieder maand weer heb…

Bij mij duurde het ontpillen wel 3 maanden, daarna werden de symptomen die jij beschrijft pas minder…

Natuurlijk hoop ik voor jou dat het bij jou wel om een zwangerschap gaat, maar wees niet te snel. Er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden en ook ik heb vele testjes gedaan, omdat ik dacht dat het raak was. Het beste kun je een paar maanden afwachten en bijhouden waarneer je ongesteld zou moeten worden. Dan krijg je wat inzicht in je eigen cyclus en weet je wanneer je overtijd bent!

Heel veel succes met zwanger worden en ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Liefs Ingrid :smiley:

Jaa ook herkenbaar. Soort van afkicken van de hormonen ofzo. Helaas betekent het meestal dat je gewoon niet zwanger bent, maar het kan natuurlijk wel. Afwachten dus… sterkte ermee :thumbup:

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden!! :smiley:

Hoe lang duurde het bij jullie toen jullie de eerste keer na de pil ‘echt’ ongesteld werden?

Als je alleen die 1e dag na je ongi onveilig hebt gevreeën en je test is nu nog negatief, denk ik niet dat je zwanger bent.

Mijn eisprong was namelijk 20 november en mijn test was vorige week harstikke positief :dance:

Wel veel succes met zwanger worden.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik ben ‘gezegend’ met een zeer regelmatige cyclus, dus nu stoppen was ik gewoon na 4 weken weer ongesteld. Alleen na mn curettage duurde het een weekje langer.

Ik denk dat het echt heel erg verschillend is per vrouw, helaas is het gewoon afwachten. Gezien je menstruatiekrampjes zou je het wel kunnen verwachten de komende dagen.

Ok, ik wacht gewoon af!!

De kans lijkt mij ook heel klein, maar ik hoop dan maar dat de menstruatie snel komt, zodat we snel kunnen gaan voor de volgende ronde!

Sorry dat ik het vraag (misschien kijk ik met mn neus) maar waar kan ik zo’n banner maken???

Groetjes!! :hand:

hey fioon, ik kan me niet meer herinderen hoe het was toen ik met de pil gestopt ben, is al meer dan 5 jaar geleden, maar hier kan je zo een banner aanmaken.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/ticker_cyclus.ht

Bedankt voor de banner dol gelukkig!!

Wij zijn nog niet zo lang bezig om zwanger te worden. We willen volgende maand echt beginnen omdat ik net pas met de pil was gestopt. Maar als het nu al zo zou zijn is dat natuurlijk helemaal geweldig (ga er niet van uit maargoed)…

Maar wat betreft het tempen… hoe werkt dat precies? Is je temperatuur hoger of lager als je zwanger bent?

Hoe meet je het beste de temperatuur?

Ik heb trouwens ook sinds een poosje wat vlekkerige armen en benen. Misschien heeft dat wel helemaal niets met hormonen o.i.d te maken hahaha maarja, je weet maar nooit!

Groetjes

Fioon

zal het even uitleggen hoe wij tempen, het gaat als volgt: op de eerste dag van je mentruatie begin je met tempen, liefst annaal en s’morgens voor je opstaat, steeds op de zelfde tijd, de eerste dag van je mentuatie is ook dag 1 van je cyclus, de laatste dag van je cyclus is de dag voor dat je je mentuatie opnieuw krijgt, het is eigenlijk heel simpel.

je hebt 2 verschillende periodes in je cyclus, nl een lage temp, dat is voor je eisprong en een hoge temp, dat is na je eisprong. je temp moet ongeveer tussen de 0.2 en de 0.5 gr stijgen en dan heb je je eisprong gehad, je kan het mooi in een graffiek zetten dan kun je alles mooi volgen.

hhaha, wat klinkt alles toch eenvoudig als je het zo leest hé

:roll: was dat maar zo …

Bedankt voor de uitleg.

Ik heb dat nog nooit gedaan dat tempen.

Maar als je eenmaal zwanger bent is je temperatuur dus niet anders?

Ik heb wel weer wat steekjes vandaag, maar de menstruatiekrampen zijn helemaal weg! :? vaag allemaal!!!

meet morgen vroeg je temp maar eens, als hij boven de 37 zit ben je misschien wel zwanger, je kan dan bijvoorbeeld een testje doen??? :wink:

ja he ikke, heb het maar zo gemakkellijk mogenlijk uitgelegt, als zwanger worden is zo gemakkellijk ging he

Fioon,

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Tenminste soort van. Ik ben in oktober gestopt met pil en heel mooi 4 weken later was ik ongi. Maar dit duurde maar 1 dag. Dat vond ik wel vreemd want voor mijn pil gebruik was het gewoon 7 dagen ongi. De gyn dacht toch aan een ongi en nu ben ik inmiddels na de volgende ronde 2 dgn overtijd. Test was negatief.

Ik lees hier op het forum heel veel dat het 3 mnd kan duren voor je cyclus goed op gang is. Ik ga dus over 1 week nog 1 keer testen, als ie dan nog negatief is, ga ik ervan uit mijn hormoonhuishouding nog niet regelmatig is.

Trouwens die temp boven 37 heeft helemaal niets te betekenen (sorry dol gelukkig), dat is namelijk net zoals de cyclus per persoon verschillend. Als ik jou was zou ik daar niet al te veel waarde aan hechten. Als je dat wel zou willen doen, zou je hem een hele cyclus heel consequent bij moeten houden zodat je het verloop bij jezelf ziet. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ze adviseren daar pas na 6 mnd mee te starten omdat het vrij intensief is en je dan te erg overal mee bezig gaat zijn.

Succes met alles en ik hoop voor je dat het positief afloopt

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb mezelf voorgenomen om donderdagochtend een test te doen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.

Jij hebt inderdaad net zoiets Femmie, vaag hoor! Dat de pil zoiets met je lichaam kan doen he…

Ik hoop dat je wel zwanger bent!

Vandaag had ik wel een beetje zeurende menstruatie achtige krampen. Niet zo erg als normaal, heel licht. Maar die zijn nu ook weg.

Nu heb ik weer echt van die steekjes al de hele tijd, niet die krampen maar echt irritante steekjes in mijn onderbuik :? …

Wat ik ook raar vind, als ik in de spiegel kijk van de zijkant is mijn hele bovenarm gevlekt. Beide armen…

Weet iemand of dit met de menstruatie te maken heeft?

Hoi Fioon. Succes met zwanger worden. Hopen dat het nu al zo is maar uitgaande van een gemiddelde cyclus en een menstruatie van 7 dagen was 1 dag erna niet echt in de vruchtbare week. Maar je weet maar nooit.

Er is net een nieuw groepje gestart met meiden die zwanger willen worden. Decemberstoppersssss heet dat groepje (maar sommige gaan in jauari ervoor). Als jet het leuk vind om mee te kletsen ben je welkom.

Ik had ook de diane pil,bij mij duurde het 6 weken eer in ongi werdt,de cyclus erna duurde maar liefst 9 weken :wall:

Ben nu sinds mei gestopt.

Heb ook erg vet haar nu,en pukkels.

Maar geen ervaring met vlekken op armen of benen.

Inmiddels nog steeds geen :twisted:

Ik heb nu meer last van steekjes in mijn buik en een soort van spierpijn onderin mijn buik (lijkt niet op menstruatiekramp).

Vaag!!!

Wel heb ik nu elke dag ontlasting… Normaal heb ik dit 2 a 3 keer in de week…

Ik ga er maar gewoon van uit dat de menstruatie pas volgende week komt ofzo… :?

Morgenochtend wilde ik een test gaan doen, maar nu twijfel ik… t zal toch wel geen zwangerschap zijn maar gewoon de hormonen…

Liefs

Fioon

Fioon, ik heb geen idee of het met je menstruatie te maken heeft. Ik zie dat je inmiddels 6 dgn overtijd bent. Nog geen ongi? Heb je nog wel getest?

Ik ben wel tot de volgende (logische) conclusie gekomen.

Ik had ook allemaal kwaaltjes en heb deze nog steeds. Normaal kan dat op een zwangerschap duiden. Je krijgt dan die klachten omdat je hormonen anders gaan doen dan normaal.

Bij mij doen ze nu ook anders dan normaal omdat mijn cyclus weer in het ritme moet komen. Daarom dat ik die klachten heb (had ik zo bedacht)

Ik heb nog 1 keer getest gehad maar wederom negatief. Ik ga ervan uit dat mijn hormonen nog de weg aan het zoeken zijn (en heb daar vandaag ook extreem last van).

Ik ga er dan ook echt vanuit dat ik niet zwanger ben. Net zoals de testen voor 99%. Hihi

Het is namelijk zo dat mijn schoonzusje 3 keer negatief testte en uit de echo bleek ze toch zwanger. Dat zit dus wel in mijn achterhoofd, maar wil mezelf niet gek maken en hou me dus gewoon voor dat het echt de hormoonhuishouding is die dit allemaal zo doet.

Weet je al iets meer Fioon?

Femmie; sjaa die hormonen hè?

Ik heb gemerkt dat ze je echt voor de gek kunnen houden. Ik ben zelf niet meer aan de pil gegaan omdat ik er niet zo goed tegen kan (weer die hormonen, ik ben dan echt labiel).

Toch heb ik me deze maand last gehad van hormonen. Moodswings, een zeer pijnlijke eisprong (auw), pijnlijke borsten ed.

Ik zou bijna denken dat… maar dat kon echt niet, we vrijen met bescherming omdat we nu nog niet zwanger willen worden. En idd ik werd gewoon ongesteld.

Dus zelfs als je niet zwanger wilt zijn, je weet dat het praktisch onmogelijk is, dán nog kun je veel last hebben van hormonen. :?