Zwanger naar de Efteling

Omdat ik morgen jarig ben willen we gezellig een dagje weg.

We zaten te denken aan de Efteling. Nu weet ik dat als je zwanger bent

dat je in een heel aantal dingen niet kan.

Maar kan je wel in bijv de Droomvlucht, carnavalsfestival enz.



Wie kan mij helpen? Anders moeten we iets anders verzinnen…



Groetjes Marieke

Leuk! Lekker naar toe gaan! Kan prima als je zw bent; ik heb het oook gedaan toen ik zw was van I. Er blijven genoeg dingen over waar je wel in kunt. VEEL PLEZIER!

Voor zover ik weet kun je gewoon overal in hoor als je zwanger bent.

Gewoon op je gevoel afgaan en kijken waar jij je lekker bij voelt :wink:

Je kan gewoon in alle attracties waar je met je kleintje ook ingaat…



Veel plezier!!!

het enige waar je niet in “mag” zijn vilavolta en de achtbanen

@Fietje wrote:

het enige waar je niet in “mag” zijn vilavolta en de achtbanen




In villa volta viet?? Daar gebeurt toch niet veel?? Waarom zou je daar niet in mogen?

Je mag alleen niet in de achtbanen. Villa Volta mag wel hoor, Daar gebeurt niets bijzonders…

Je moet even opletten bij de ingang van de attracties. Als je er niet in mag als je zwanger bent staat het aangegeven (plaatje van zwangere buik met streep erdoor oid).

Het staat bijvoorbeeld ook bij het schommelschip als ik het me goed herinner.

Nu weet ik niet of dat alleen voor hoogzwanger geldt, of voor alle zwanger.



Ik zelf zou niet zo snel zwanger (pril óf hoog) in ronddraaiende heen en weer zwiepende dingen gaan, of het nou mag of niet, gewoon het idee.



Ik ben vorige week nog geweest. Ik zou (uit eigen ervaring) wel zwanger gaan in:

Sprookjesbos :wink:

Pagode

Carnaval festival

Stoomcaroussel

Polka Marina

Piraña (twijfelgeval: botst wel een klein beetje)

Fata Morgana

Spookslot

Pandadroom

Droomvlucht

Efteling winkel :wink:



Niet in:

Cannibale

Vogelrock

Vliegende Hollander

Vila Volta



De volgende attracties ben ik nog nooit in geweest, maar zou ik ook niet ingaan:

Phyton

Pegasus

Bobbaan

Schommelschip





Er is genoeg leuks te doen, ook volgens mijn lijstje, om een heerlijke dag te hebben!

Villa Volta schommelt alleen langzaam op en neer, het is het huis eromheen wat draait. :wink:



En Pirana mag ook hoor, het kindje zit goed verpakt in in je buik, dat valt er echt niet uit. :wink:



Veel plezier!

Bedankt allemaal!



Dan gaan we gewoon lekker naar de Efteling! Ik was toch al niet van plan

om in de achtbanen te gaan :wink:

Zit in Villa Volta niet een magnetisch veld en mag je er daarom niet in. Maar goed het wordt vantevoren ook allemaal duidelijk aangegeven bij de atracties

@Bagheera wrote:

Villa Volta schommelt alleen langzaam op en neer, het is het huis eromheen wat draait. :wink:



En Pirana mag ook hoor, het kindje zit goed verpakt in in je buik, dat valt er echt niet uit. :wink:



Veel plezier!




Dat is waar vd Vila Volta. Gaaf vind ik dat, dat het meeste effect puur visueel is! Toch voel ik het altijd behoorlijk in mijn maag!

Ik persoonlijk zou het voor mijn gevoel niet doen, al kan en mag het wel.



Ik vergat nog het treintje, de gondels, de roeibootjes, kun je natuurlijk ook prima in!

@dolfijntje12 wrote:

Bedankt allemaal!



Dan gaan we gewoon lekker naar de Efteling! Ik was toch al niet van plan

om in de achtbanen te gaan :wink:




Ik zie dat je dochter 2 is, vindt ze ook vast het plein met draaimolens leuk.

En vergeet ik nog het land van Laaf, met de slak waarin je een tochtje erboven maakt, ook goed te doen voor kleintje en zwangere mama!



Heel veel plezier!

Voor zover ik weet kan je dan niet in de Bob, Phyton en het Schip…



Maar als het heerlijk weer is, zou ik gewoon gaan hoor!!!

Ik ben alle 3 de zwangerschappen in de efteling geweest :mrgreen:

In de bob,achtbanen en het schip kun je niet in,de rest wel!!!

Om al die andere dingen te doen waar je wel in mag,en sprookjesbos enzo, daar ben je echt wel een dag mee bezig :inlove:

@Mint wrote:

@Bagheera wrote:
Villa Volta schommelt alleen langzaam op en neer, het is het huis eromheen wat draait. :wink:



En Pirana mag ook hoor, het kindje zit goed verpakt in in je buik, dat valt er echt niet uit. :wink:



Veel plezier!




Dat is waar vd Vila Volta. Gaaf vind ik dat, dat het meeste effect puur visueel is! Toch voel ik het altijd behoorlijk in mijn maag!

Ik persoonlijk zou het voor mijn gevoel niet doen, al kan en mag het wel.



Ik vergat nog het treintje, de gondels, de roeibootjes, kun je natuurlijk ook prima in!




Bij Villa Volta staat duidelijk op het waarschuwingsbord een zwangere vrouw met een streep er door :wink:

Wat dacht je van de bar die naar beneden komt bij Villa Volta! Die zit als je een flink buikje hebt dan toch behoorlijk strak in je blaas gedrukt :mrgreen:

En ze willen natuurlijk ook alle zwanger vrouwen en hun misselijkheidshormonen :sick: niet binnen hebben, iedere keer dweilen :lol: :lol:



Inderdaad, gewoon goed op de bordjes letten dan komt het allemaal goed. En voorzichtig met in-en uitstappen :wink:

ENNNNN??? Hoe was het? :smiley: