zwanger na miskraam

hallo

ik ben nu 11 weken zwanger van mn 3e kindje ,na een miskraam in september :frowning:

Ik dacht altijd ach als je kinderen hebt dan valt een miskraam minder zwaar,maar dat is echt totaal niet zo,ik heb er enorm veel verdriet van gehad en eig soms nog .



Mn kinderen waren erbij toen het misging,en dat vond ik enorm erg :cry: ze keken zo uit naar een broertje of zusje ,en na het uitleggen aan iedereen om me heen klapte ik ff in elkaar.



Ik zou die week erop een echo krijgen ,en heel gek hoor maar iemand feliciteerde me 2 weken ervoor ,de 11e week en ik was niet blij,geen tekenen meer van zwangerschap ,dus zal het onbewust gevoeld hebben .



Nu ben ik dus 11 weken zwanger ,en ben enorm bang en onzeker ,voel ik mn borsten wel genoeg ,verbeeld ik het me maar dat ik zwanger ben ,en zo bang voor de echo ,red ik het tot die tijd,of gebeurd mij het zelfde als ervoor ?

Steken gehad en gekeken online dat zijn dus je banden ,tjonge net of ik nooit geen kinderen heb gehad ,alles kwijt ,vertrouwen al helemaal :?

Last van mn stuit,en als ik trap af loop last van mn borsten en met liggen enzo ,of bh uitdoen,maar toch ,zucht dan denk ik is het minder als gisteren ofzo .

Ben niet zo misselijk,meer eig nergens trek in ,de normale dingen die ik graag at vind ik niks nu ,smaakt me niet .



Graag zou ik horen ,joh alles is goed en komt goed ,en gisteren intake gehad bij verloskundige,maar moet naar ziekenhuis voor echo dus nog langer wachten ,ben als zo nerveus en bloeddruk stijgt enkel door stress .

Herkend iemand dit ?



Ik moet dit ff kwijt ,want durf het niet aan het aan mn familie nog te vertellen ,destijds was mn zus niet blij toen ik zwanger was,en tja toen het misging baalde ze enorm en schrok ,dus ben enorm voorzichtig nu .

en moeders voor moeders neeeee niet meer ,deed ik toen en net of ik het nu anders moet doen ,want anders … zucht



liefs ursula

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!!



Ten tweede, ik begrijp zo ontzettend goed waar je nu doorheen gaat. Ik heb zelf 2 miskramen gehad en ben nu ook weer zwanger. Alles wat je schrijft klinkt zooooooo herkenbaar :hug:



Er is bij zwanger worden een topic: zwanger worden na mk/ma. Daar schrijven verschillende meiden waaronder ik. Een aantal zijn op dit moment zwanger. We steunen elkaar daar. Het is een ontzettend leuke groep. En echt niet alleen maar gepraat over onze miskramen maar eigenlijk over vanalles.

Misschien wat voor jou om er eens te kijken?



Marieke






:-* :-*

Ten eerste…Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!



Ten tweede, ik geloof ook wel dat ik weet wat je nu doormaakt. Een paar weken geleden zat ik in hetzelfde schuitje.

Meis, het is hoe dan ook afzien tot de echo. Een kwestie van je hoofd boven water houden vrees ik.



Moet je nog lang geduld hebben? Nee toch lijkt me, als je nu 11 weken zwanger bent?



Wat Marieke ook al zegt…er is een topic waar je mee kunt kletsen/lezen. Kijk er maar eens. Ondanks het onderwerp is het daar toch gezellig.



:hug: :hug: :hug:

Ook ik weet hoe vervelend die eerste twaalf weken zijn nadat je een keer een miskraam hebt gehad. Bij mij is het 1 x mis gegaan na een goede echo met 8 wk (bij 8,5 week is toen het hartje gestopt met kloppen) en ook een keer dat ik met 8 wk voor een echo kwam en dat het niet goed bleek te zijn.



Nu ben ik inmiddels weer zwanger en ben bijna de 12 weken door. Met 8 weken eerste echo gehad. Die was goed!! En een goede hartslag gezien. Omdat het ziekenhuis geen liefdadigheidsinstelling is krijg ik pas met 12 weken weer een echo (dat is morgen :wink: Maar omdat ik ook gewoon meer zekerheid wilde hebben heb ik een echo laten maken bij een echo bureau met 10 weken. Dat kost 40 euro en dan heb je weer een stukje onzekerheid minder. Het heeft mij enorm geholpen want ik ben er toch een stuk rustiger door geworden.



De eerste echo blijft eng. Ik lag met 8 weken ook helemaal trillend op die stoel. Maar ja, er is niets wat je eraan kan doen. Als het goed zit dan zit het goed. Als het fout zit dan zit het fout. Succes!!

Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap :hug:

Ik weet wel ongeveer wat je doormaakt momenteel, voordat ik zwanger werd van ons meisje heb ik ook een miskraam gehad.

Weliswaar een stuk vroeger dan jij maar je gaat aan alles twijfelen.

Ik denk dat ik pas gerust ben als de kleine meid geboren is.

Het enige advies dat ik je geven kan is: laat je niet al te gek maken door alle verhalen die op internet staan, ik weet dat ik daar in het begin helemaal paranoide van werd. :hug:

Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat vervelend zeg dat het in september misging. Een miskraam als je al kinderen hebt, lijkt me erg zwaar omdat je dan weet wat je mist. Ik snap een beetje hoe je je voelt. Heb zelf voor de geboorte van mijn dochter 2 miskramen gehad (1e mk wist ik niet dat ik zwanger was totdat ik met 8 weken een miskraam kreeg en bij de 2e zwangerschap hadden we met 10 weken de echo van hel (geen kloppend hartje). Tijdens de eerste 3 maanden van mijn 3e zwangerschap was ik doodsbang dat het weer misging en had de dag van en de dag na mijn eerste echo vrij genomen voor het geval weer mis was en ik een curettage nodig zou hebben. Ik heb toen heel veel gehad aan het zwanger zijn na een miskraam topic bij de 9 maandenmamma’s omdat ik daar mijn ei kwijt kon en al mijn angsten weg kon schrijven. Ook heb ik toen niet meegedaan aan mvm omdat ik dat tijdens mijn 2e zwangerschap wel had gedaan en ik het die zwangerschap anders wilde doen. Mijn familie heb ik het pas verteld toen ik ruim 12 weken zwanger was en 3 goede echo’s had gehad. Gelukkig ging het goed, maar de zwangerschap erna (van mijn zoon) was ik net zo bang en die ging ook goed. Dus dat je bang bent wil niets zeggen. Dat je misselijkheid minder is geworden en je minder last hebt van je borsten hoeft niets te zeggen want ik had ergens gelezen dat het vrij normaal is dat je klachten minder worden na 10 weken.

Sterkte de komende tijd.

bedankt meiden voor jullie lieve woorden :-* helaas heb ik gisteren en vanacht dus een miskraam gehad :cry:



Ben eig apatisch nog en snap niet dat alles verder maar door gaat,moet ff een plekje krijgen .

probeer positief te zijn maar denk dat dit nog wel even zal duren ,volgens vk zit er niks in de weg om zwanger te worden ,en was het wederom gewoon niet goed.



Moet maar denken 3e keer scheepsrecht ofzo ,maar mn hoofd wil nog ff niet



liefs ursula :-*

Sterkte voor jullie allemaal

dank je wel ,heel erg lief :-*

ursula

Ik weet ook wat je meemaakt.



Afgelopen augustus gecuretteerd na ruim 9wk vanwege een missed abortion.

Toen ik weer zwanger bleek te zijn heb ik de eerste weken ontzettend veel angsten gehad.

Gelukkig heb ik diverse echo’s gehad waarbij de eerste met 7.1wk was en teon zag ik een mooi kloppend hartje.

Pas toen ik met 11.1 wk het hartje hoorde kloppen met een doptone kon ik gaan genieten.

Afgelopen 31 maart was de uitgerekende dag van dat kindje. Symbolisch gezien heb ik toen pas afscheid genomen.