Dan wordt het de mini-pil, in principe neem je die ook gewoon elke dag, alleen kan je je ongi niet regelen.
Heb begin juli een afspraak met de gyn, dus zal daar nog even goed navragen wat verstandig is, want als ik geen spiraaltje hoef… liever niet
Wij gebruiken condooms. Ik heb geen goede ervaring met de pil. Aangezien wij straks weer voor een tweede willen heeft een spiraaltje o.i.d. geen zin.
Liefs Moirah
@santos_05 wrote:
Interessant topic, want ik heb ook van mijn VK te horen gekregen dat ik het eerste jaar niet zwanger mocht worden ivm het evt. scheuren van het litteken (dus met gevaar voor het leven van moeder en kind)…Wat kunnen ze je toch bang maken he? :roll:
?
Wat heb ik heb begrepen van de VK is dat je na een jaar weer zou mogen bevallen. Ik denk dat daardoor de verwarring ontstaat :think: .
Want dat betekend dus dat je na drie maanden weer zwanger zou kunnen raken.
@mama_jeanet, idd, hubbie was direct voor een spiraaltje :think: Alleen jammer dat hij niet mee kan naar de gyn, ik hoop dat zij wat anders aanraadt…
@Moirah, condooms vind ik ook niet heel erg betrouwbaar… heb de ervaring dat je zelf erg goed op moet letten dat ze blijven zitten… dus dan liever de pil, want wij willen idd ook over een paar maanden gaan voor de tweede
@Riz wrote:
Wat heb ik heb begrepen van de VK is dat je na een jaar weer zou mogen bevallen. Ik denk dat daardoor de verwarring ontstaat :think: .na 2 a 3 maanden is ja buikwond en baarmoederwond zo goed genezen dat het een volgende zwangerschap weer aan kan. Ze adviseren meestal wat langer er tussen te laten omdat je ook nog “moet” ontzwangeren.
Zoals ik al eerder schreef was ik 3 maanden na mij ks zwanger van Pepijn en dat is erg goed verlopen.
Een vriendin van me heeft 4 jaar tussen haar kids zitten en zij heeft erg veel last van haar ks litteken gehad omdat het niet meer zo elastisch was dus ja.
@Mama_jeanet wrote:
@Riz wrote:Wat heb ik heb begrepen van de VK is dat je na een jaar weer zou mogen bevallen. Ik denk dat daardoor de verwarring ontstaat :think: .na 2 a 3 maanden is ja buikwond en baarmoederwond zo goed genezen dat het een volgende zwangerschap weer aan kan. Ze adviseren meestal wat langer er tussen te laten omdat je ook nog “moet” ontzwangeren.
Zoals ik al eerder schreef was ik 3 maanden na mij ks zwanger van Pepijn en dat is erg goed verlopen.
Een vriendin van me heeft 4 jaar tussen haar kids zitten en zij heeft erg veel last van haar ks litteken gehad omdat het niet meer zo elastisch was dus ja.
Bij mij zat er 6 en een half jaar tussen. En geen last van mijn litteken hoor!
Bij Anna Sofie had ik er meer last van dan met Lev zelfs.
@Santos; condooms zijn zeker niet betrouwbaar en ook niet erg prettig, maar ik durf niet meer aan de pil.
@Jeanet; fijn te lezen dat het bij jou allemaal goed is gegaan. Dat geeft mij wel wat meer vertrouwen.
Ik voel het zo erg kriebelen!!! Ik denk de hele tijd aan zwanger zijn, iedereen om me heen en zelfs op tv lijkt zwanger te zijn of bezig met zwanger worden. Het enige wat me nu tegen houdt is dat het misschien niet goed is voor mijn litteken en dat Seth nog wel klein is. Maar zegt het andere stemmetje in mijn hoofd dan, je bent nog niet ongesteld geworden en je werd de vorige keer ook niet snel zwanger. Waarom niet die vervelende condooms de deur uit en kijken waar het schip strandt! Daarnaast werk ik maar 1 dag dus ik heb alle tijd voor twee kids. Mijn man en ik willen graag een groot gezin en daarom niet al te lang wachten. Maar 10 maanden wachten werden er 9, toen 8, toen 7 en nu 6 of nog korter :oops:
Liefs Moirah
Ik zou zeggen vaar mee op die boot, jij weet als geen ander dat je niets te kiezen heb. :mrgreen:
Kuss Miranda
:mrgreen:
:-*
Heb nu 2 ks achter de rug en mag nog een keer een ks hebben. Daarna gaan ze weer kijken naar de staat van je baarmoeder om te kijken of die er dan nog eentje aan kan. Zo word er dus bepaald hoeveel kinderen je kan krijgen. Zolang je geen negatief advies krijgt mag je gewoon weer door en kijken ze per keer. Ik heb hier specifiek naar gevraagd bij de nacontrole.
De plek van het litteken is volgens mij altijd erg laag. Bij mijn spoed ks was die erg laag maar ook erg lelijk, want er was gewoon weg geen tijd om te kijken of het netjes kon. Het moest gewoon zo snel mogelijk open. Nu bij mijn 2de ks die ook wel een beetje speod was maar wel in alle rust uitgevoerd kon worden volgens de gyn zit die gewoon op dezelfde plek en is het oude litteken (gedrogt met bogels enzo.) er helemaal uitgesnede en een nieuw litteken die er perfect uitziet.
Bij de eerste ks heb ik een jaar lang last gehad van het litteken en nu bij deze 2de heb ik er nu last van omdat ik weer ongi ben voor het eerst maar voor de rest helemaal geen last meer.
Het opnieuw zwanger worden is tegen mij gezegt dat je pas weer mag gaan klussen voor het echie nadat je 1 jaar bent bevallen dus ik zou tot 1 mei 2009 moeten wachten! Maar ik heb wel de mentaliteit van als het komt komt het!!! Niks ervan dat als ik zwanger zou worden dat het eruit word gehaald omdat het niet in het plaatje van het protocol hoort!
@Vientje wrote:
Niks ervan dat als ik zwanger zou worden dat het eruit word gehaald omdat het niet in het plaatje van het protocol hoort!
Dat doen ze niet hoor! Daar hebben ze niets over te zeggen!
Je schrijft ook over bogels, wat zijn dat?
Liefs Moirah
Je kan een mooi plat litteken maar je litteken kan ook een hard draadje worden met verschillende hoogtes.
Ook leek het of de gyn nog dronken was toen hij mij had gehecht.
Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.
Tegen mij is verteld dat het het beste is om 1 jaar te wachten met zwanger worden na een KS … maar ik ken iemand die na 6 maanden weer zwanger was na een KS en die heeft behoorlijk last gehad van trekken van het litteken …
dus ik weet het ook niet :think:
Vientje de gyn dronken? :shock: Dat zou wel erg zijn als dat zo was.
Mukkemuk, dat heb ik ook weleens gehoord. Maar Jeannette had daar dus helemaal geen last van en die was met drie maanden zwanger. Het is per persoon verschillend.
Ik heb nu trouwens erg veel jeuk aan het litteken, maar wil niet krabben. Tips?
Liefs Moirah
smeren, moirah!
Vientje, de gyn was bij ons heel duidelijk; drie keizersnedes en dan is het klaar.
Elke nieuwe keizersnee brengt risico’s mee, de risic’s worden steeds groter.
Moirah…littekencreme smeren (Biodermal ofzo)! Dat helpt het beste…en het litteken schijnt er sneller mooier van te worden.
Ik ben weer begonnen met smeren en het helpt een beetje. Ik smeer met vitamine E olie.
Liefs Moirah
@Vientje wrote:
wachten! Maar ik heb wel de mentaliteit van als het komt komt het!!! Niks ervan dat als ik zwanger zou worden dat het eruit word gehaald omdat het niet in het plaatje van het protocol hoort!
Nou dan zou ik nu al meteen naar een ander ziekenhuis gaan, waar slaat dat nu toch weer op?
Staat dat zwart op wit in een ziekenhuis Protocol??? Volgens mij mag zoiets niet eens in een protocol staan :think: :think: :think:
@Vientje wrote:
Je kan een mooi plat litteken maar je litteken kan ook een hard draadje worden met verschillende hoogtes.
Ook leek het of de gyn nog dronken was toen hij mij had gehecht.
Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.
Mijn litteken is ook niet helemaal vlak maar ik vind dat niet zo erg…