zo nou ga ik het dan toch maar eens aan jullie voorleggen.
Ik weet zondag 7 wkn dat ik zwanger ben, heb inmiddels al 2 prachtige echo’s gehad met kloppend hartje en moet mijn zwangerschapskleding al aan en hebben het iedereen inmiddels vertelt. Ik ben er uiteraard superblij mee maar toch…
kan ik met vlagen nog altijd niet bevatten dat ik zwanger ben.
Nu zijn we ook op een andere manier zwanger geworden, bij dana via de mmm en deze keer voor mij totaal onverwacht (we wilden al wel, maar omdat ik nog geen med enzo gebruikte was ik overtuigd dat het niet zou gebeuren)
Wie herkent dit en hoe lang heeft het geduurt voor je het wel kon bevatten? Ik vind 7 wkn nml toch al wel een tijd dat ik denk van, nou het mag voort wel. Zit gelukkig soms ook wel helemaal op de roze wolk hoor, het komt en gaat met vlagen en soms denk ik ook van, het komt omdat ik nog niet zo’n buik heb als bij dana op het eind, toen is het misschien ook wel gegroeid dat gevoel en voelde ik me misschien wel hetzelfde rond dit termijn, maar dat weet ik dus niet meer :roll:
ik heb dat ook wel eens of ik sta er een paar dagen helemaal niet bij stil en dan opeens denk ik oo al weer zo ver
ook kom ik weinig in de baby kamer misschien heeft dat er ook wel mee te maken en misschien ook omdat ik nog niet echt regelmatig wat voel bewegen
en bij duco had ik alles bij mij zelf op de kamer kwa baby spulletjes en was er dus zo ook meer mee bezig en was ik elke week bij een jonge moeder groep waar je het er ook veel over hebt
en nu werk ik gewoon en ben er niet zo veel meer
Helemaal herkenbaar hoor Fem!
Ik denk dat het hier ook enigszins komt omdat deze zwnagerschap ook een soort van cadeautje was. Had het ook nog lang niet verwacht en dat is toch anders denk ik. Bij Emma was ik er al bijna 2 jaar mee bezig, beetje dromen om de tegenslagen te verwerken en dus al heel veel beeld over hoe en wat. Nu heb ik dat veel minder en ben ik er nog niet uit wat ik nou met de babykamer of namen wil! (en geloof me, das niks voor mij) Toen ik met 11,5 week een bloeding had begon t besef wat te komen en was ik bang dat t me alsnog “afgepakt” zou worden. Ik denk dat bij mij t besef met een week of 15/16 echt kwam, toen ik mezelf ook beter begon te voelen, want dat speelt hier ook nog mee en wat meer buik begon te krijgen. Echt meer doorslag gaf vooral het feit dat ik op 1 dag ineens van meerdere mensen de leuke opmerkingen kreeg of ik weer zwanger was…we krijgen echt weer een kindje!
Denk dat je er niks aan kunt veranderen, het is natuurlijk ook de 2e dat scheelt ook, drukker en met meer andere dingen bezig. Gewoon af e toe lekker even je buik voelen en bedenken hoe en wat je allemaal wilt enzo, dat kind komt er echt dus het besef komt ook echt wel hoor meid!
haha wien, toen ik mijn bericht typte dacht ik, wien gaat vast reageren.
Zal dan denk ik idd misschien wel komen door de manier waarop.
en idd drukker bezig met andere dingen en al een kindje rondlopen. Jammer is dat wel eens vind ik hoor, inge ook soms na een paar dagen pas weer denken :hug:
het gaat vast ook allemaal komen ben ik van overtuigt, wil ook weer gaan zwemmen en denk idd dat ik er minder mee bezig ben door vanalles en nog wat en het daarom ook anders ervaar.
Had gehoopt dat het zou komen als ik weer met mvm mee zou doen (niet dat ik daarom meedoe ) maar dat doet er niets aan af, heb zelfs moeite om het goed vol te houden, baal daarvan :?
En wat ook scheelt denk ik, ik heb deze keer bijv maar 4 kaartjes gekregen van joepie zwanger. Vorige keer hing de muur vol. Lijkt alsof mensen het nu allemaal maar gewoon normaal vinden allemaal, wel jammer want dit is toch net zo speciaal als de 1e?
hoihoi
ik heb dat ook lang gehad hoor. Vooral omdat het bij mij nog niet te zien is. Gelukkig werdt het echter toen ik de kleine begon te voelen vanaf een week of 12
groetjes
marlies
Hoi!
Ja hier ook hetzelfde hoor!
Besef het af en toe ook nog niet helemaal.
Heb ook al twee goede echo’s gehad en afgelopen maandag toen ik het hartje hoorde dacht ik weer van, ja het is echt zo!
Het gaat toch echt gebeuren.
Ben wel superblij natuurlijk.
Dus meid zoals je wel leest ben je niet de enige!
Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!
kaartjes wat is dat ??? hier wereld vreemd hoor
ik heb het met duco niet gehad en heb nu ook nog geen kaartjes gehad hoor
dus wees blij met je 4 in ieder geval wat
al wel heb ik van mijn mannetje een slabbertje uit londen gehad (toen hij daar was voor werk heel lief)
ik heb ook nog geen kaart gehad…jammer hoor…
zelf merk ik ook dat ik er nu minder mee bezig ben dan met de eerste, terwijl ik er echt net zo blij mee ben…
maar onwerkelijk vind ik het ook, misschien als ik wat verder ben en het kindje egelmatig voel…
Ik heb het nu nog af en toe :?
Zie ik een zwangere vrouw lopen denk ik, pfff zij wel, ik wil ook. Euuuhhh ik ben ook…
Ben er echt superblij mee, maar ook bij ons ging het niet van een leien dakje en vindt het nog regelmatig heel moeilijk om er onbevangen van te genieten…
Hier is het ook nog onwerkelijk soms hoor. Het begint nu wel door te dringen dat ik zwanger ben, maar dat er straks een baby zal zijn, dat voelt heel onwerkelijk. :?
Ik hoor veel om me heen dat de eerste zwangerschap veel bewuster wordt beleefd dan een volgende, misschien dat dat ook wel mee speelt.
Maar ik denk steeds maar: we krijgen niet voor niets 9 maanden de tijd om aan het idee te wennen…
nou ik lees het al dat ik zeker niet de enige ben en het gaat vast allemaal vanzelf wel komen met de tijd.
heb me er nu ook een voorstelling van gemaakt hoe het is en is zo raar dat het toch ook zo anders kan zijn
en haha vorige keer ben ik dus gewoon schandalig verwend met kaartjes :oops:
Alhoewel ik ook echt wel symptonen had dat ik zwanger was (alleen niet misselijk, gelukkig), moest ik mezelf ook steeds vertellen dat ik zwanger was. Is idd heel krom.
:shifty: Ik dacht eigenlijk ook altijd als je zwanger was dat je dan met zo’n mooie dikke buik rond loopt die je de laatste maanden hebt en al had ik al een buik van mezelf, zo hard gaat het nu ook weer niet :lol:
Het besef dat ik toch echt zwanger was, kwam dan ook eigenlijk pas een beetje toen ik de schopjes voelde. :inlove:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik vind het ook nogsteeds heel onwerkelijk, maar zo langzamerhand liegen de symptomen er niet meer om. Moe, draaierig, misselijk en ik lust amper meer iets. In het begin juist enorme honger. Het lijf met hormonen = een raar ding. :shifty:
Ik denk dat het pas echt als heeel echt gaat voelen als we het hartje hebben gezien, en als ik het voel bewegen. Nog even geduld en doorbijten dus.
Kaartjes? Cadeautjes? :eh: Vorige keer heel veel maar deze keer ook niet zoveel hoor. Welgeteld 2 paar sokjes en een boek. Niet dat dat moet, want daar gaat t natuurlijk niet om. Denk dat het gewoon een verschil is tussen 1e en 2e zwangerschap. Wat minder bijzonder ofzo?
Gisteren trok ik een nieuwe rok aan en het eerste wat ik dacht was: ‘jeetje, wat krijg ik een buik in deze rok’
Was ik gewoon even straalvergeten dat ik zwanger ben… :lol:
inmiddels heb ik het helemaal bevat :mrgreen:
Echo van beeb staat op de kast met de kadootjes erom heen (en heb voort ook meer kaartjes, moest gewoon wat meer geduld hebben :shifty: )
Ik merk ook dat een 2e wat meer gewoon is, al vind ik het zelf even speciaal natuurlijk.
Begin ook een buik te krijgen die ik nu met dit heerlijke weer uiteraard helemaal kan showen :mrgreen:
ohoohhhhhhh en hupsakee, dat was dan wel een hele grote verassing gisterochtend wederom! :lol: