zwanger.. maar pas over 4 wkn naar de gyno...

hey,

3 wkn ovbertijd en d8 nou word wel tijd voor een testje… en ZWANGER!!

als ik zo rekjen moet ik rond de 6 wkn zitten… nu belde ik me gyno kan ik pas over 4 wkn terecht… dan zit ik dus al op 10…

kan me herinneren dat ik bij me laatste zwangerschap eerder kon komen voor een echo … of was dit mzzl

zonder voorgeschiedenis van miskramen of andere complicaties is het volgens mij normaal om pas rond de 10 weken voor het eerst te gaan.

Al is het volgens mij toch wel vaak rond de 8 weken het 1e bezoek. Heb je duidelijk gezegd dat je al 3 weken overtijd bent?

ja dat heb ik idd vermeld en omdat ik tijden me andere 2 zwangerschappen onder medishe indicatie heb gelopen van de gyno … had ik gehoopt dat die me iets eerder gerust kon stellen

@miranda433 wrote:

ja dat heb ik idd vermeld en omdat ik tijden me andere 2 zwangerschappen onder medishe indicatie heb gelopen van de gyno … had ik gehoopt dat die me iets eerder gerust kon stellen

Ik heb ook een MI en bij mij was de eerste afspraak ook rond die tijd gepland.

Wij wisten niet wanneer ik zwanger was geraakt dus het kon heel vroeg zijn of heel laat.

Het laatste bleek waar ik was al ruim 12 weken bij de eerste afspraak.

hier is de eerste afspraak afspraak tussen de 10 a 12 weken.

eerste echo iets daarna.

(omdat ik nu last had van bloedverlies mocht ik wel al met 8 weken een echo)

hmm klinkt dus toch als redelijk zolang wachten…

dat word nog ff geduld hebben …en dat is nu net wat ik niet heb hahhaa…

ik had dezelfde rede trouwens ook bloedverlies bij me vorige zwangerschap… en daar kwam me epilepsie boven op

denk dat ik tog nog eens ga bellen al weet ik maar ff dat het goed zit… klinkt miss over bezorgd :think:

Ik krijg ook pas met5 10 weken een echo. De standaard procedure is tussen de 10 en 13 weken een echo te plannen, omdat je dan meeste kans hebt iets te kunnen zien EN op te kunnen meten om de termijn te kunnen bepalen.

Hier wilden ze ook met 12 wkn een echoafspraak maken, gelukkig kon het een weekje eerder, dus krijg met 11 wkn de eerste echo… helaas net nadat we een weekend met vrienden weg gaan, had graag tijdens dat weekend al zekerheid gehad, want nu valt het erg op als ik niet drink :think:

1e afspraak bij de VK trouwens a met 7 weken 8)

Bij de eerste had ik pas een afspraak met 13 weken (bleek ik 11 te zijn)

Bij de tweede afspraak met 9 weken, bleek 8.5 te zijn

en de derde hetzelfde… Dus het is normaal bij een vk

Hoewel: mijn vriendin moest er al met 6 weken heen (5 weken en 5 dagen geloof ik zelfs! En had toen ook meteen een echo!!

Bij mijn eerste had ik pas mijn eerste afspraak met 13 weken bij de andere twee liep ik bij de gyno om zwanger te worden dus dat was anders.

en nu was ik ook pas 8 weken en dat was dan om dat ik met miskramen bekend ben.

dus ik denk dat je toen mazzel had.

Hier bij de verloskundige, is het normaal om al met 8 weken een echo te krijgen. Schijnt inderdaad wel uitzondering te zijn.

heb vanmiddag mijn huisarts gebeld omdat ik een verwijsbrief moest hebben voor de gyno… hij vind dat ik ook eerder terechyt moet kunnen vanwege me voor geschiedenis dus maandag de gyno maar ff belllen

gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannede tijd zoals bij ieder , soms bij iemand net even extra door een ervaring in een vorige zwangerschap,

succes de komende maanden, m.n de 1e periode om door te komen , na de 1e bezoek(en) aan de gyn hoop ik dat je iets meer het gevoel hebt zekerder te zijn, te geloven in wat er komen gaat.

Hopelijk gaat het je goed, jullie natuurlijk,

succes terkte en bovenal veel leuks en gezondheid :thumbup:

bianca

thxx

zodra we ons kindje rond hebben zien zwemmen zullen we idd heerlijk kunnen genieten:-)

Hier al bij 7w een knipperlichtje, maar ik liep al bij de gyn vanwege MMM

Hey gefeliciteerd! :smiley:

hey meis,

gefeliciteerd :dance: :dance:

ben benieuwd wanneer je terecht kan.

:-*

ermm hier in belgie is bij mij (mede ook omdat ik dus moelijke zwangerschappen heb gehad) krijg ik een echo met 6w /8w/ 10w/ 12w/ 16w/ 20w/ 24w/ 30w/ 36w/ 37w/ 38w/39w/ 40w

Hier is het normaal dat je vanaf 12w elke maand een echo krijgt, de laatste weeken om de 2 weken.

ooh en natuurlijk!

GEFELICITEERD!!!

Miran gefeliciteerd :dance: :dance: :dance:

Ik kreeg mijn 1e echo met 8 weken al, misschien hebben ze dat idd wel veranderd.