zwanger in amsterdam, cursussen etc in het engels/chinees?

hallo allemaal,

voor een kennisje zoek ik informatie over zwangerschapscursus, verloskundige etc in asmterdam. ze komt uit china, verstaat wel nederlands, maar spreekt het niet zo goed en het lijkt me handig als er voor een zo belangrijk thema als zwangerschap en borstvoeding cursussen en begeleiding in het engels zouden zijn, chinees zou natuurlijk ook leuk zijn, maar ik denk dat dit teveel verlangd is;-)) bovendien wil de aanstaande vader ook nog iets ervan snappen en zijn chinees is(nog) niet al te best… wie heeft er goede en handige tips? en wordt een zwangerschapscursus/zwangerschapsgym in nederland door het ziekenfonds betaald? woon zelf in duitsland en hier is natuurlijk alles anders…

alvast bedankt voor jullie hulp!!

Afhankelijk van je zorgverzekering wordt soms een (heel) klein deel van een cursus vergoed door de zorgverzekering (ziekenfonds bestaat niet meer), maar dat is echt maar een klein bedrag.

Ik heb even gegoogled en bij het Geboortecentrum Amsterdam en Yogayoga (even op googlen, want links mogen hier geloof ik niet geplaatst worden) geven ze in het Engels zwangerschapsyoga.

Mbt verloskundigen zou ik gewoon informeren bij een praktijk in de buurt…wel zo handig. (Maar mocht je echt specifiek iets zoeken: Op de site van verloskundigen Amsterdam-zuid staat dat ze ook Engels spreken en op het Vivaforum vond ik dat ze bij verloskundigen Johannes Verhulst goed Engels spraken. Amsterdam-zuid wordt op het Vivaforum ook genoemd mbt de Engelssprekende verloskundigen. Maar als dat aan de andere kant van Amsterdam is, is dat misschien toch niet altijd even handig…)

Ik denk dat elke verloskundige wel engels kan tegenwoordig…

een cursus is ook niet perse nodig…Ik heb bij mijn eerste Yoga voor de lol gedaan, had er verder tijdens het bevallen niets aan, en bij mijn tweede express niets.

In adam kan je niet zomaar een verloskundige kiezen, je moet er een nemen die binnen in een bepaalde straal zit van waar jij (zij) woont…