Zwanger en verven

We zijn inmiddels druk bezig met de slaapkamers aan te pakken. Onze huidige slaapkamer wordt de slaapkamer van Nicky en daar zijn we druk bezig met verven. Liever gezegd, manlief en schoonmoeder zijn aan het verven, ik zorg voor de koffie ;).

Tijdens het verven staan ramen en deur open. Gisterenmiddag waren ze klaar en hebben we ramen en deur open gelaten. Maar toen we gisteren gingen slapen (met de ramen dicht) stonk de kamer nog naar verf. Kan dat dan nog kwaad voor mij en “bean”? Kon er eigenlijk niet zo goed van slapen en na nog wat nacht-internet-speurwerk werd ik er ook niet veel wijzer van. Iemand enig idee of waar ik het zou kunnen navragen/kijken?



Groetjes,

Liane

Wat voor verf hebben jullie gebruikt?

Toevallig ben ik ook aan de klus geweest gister, maar bij ons ruiken we bijna niets. Wij hadden muurverf op waterbasis. Dat schijnt sowieso ‘iets gezonder’ te zijn als je het inademt…



Als je verf op terpentine basis hebt, kan ik me voorstellen dat de lucht gigantisch blijft hangen in het hele huis…

Hai Maris,



we hebben gisteren alle muren gewit en gerood ;), volgens mij gedeeltelijk op waterbasis. Maar we (hoor mij nou…“we” , ik heb niks gedaan :oops: :mrgreen: ) hebben ook de kozijnen en vensterbanken geverfd. Die verf is niet op waterbasis, helaas.

Ik hoorde altijd dat je als zwangere wel op waterbasis mag verven, maar niet op terpentinebasis.

Maar mijn vriendins vader is schilder, en zij vertelde dat dat tegenwoordig helemaal niet meer geld. Want verf op terpetine basis is niet meer zo slecht voor je. Anders zouden al die schilders er ook aan onderdoor gaan.

Ik heb gewoon alles van de babykamer zelf geschilderd, en daar zaten ook delen met verf op terpetine basis bij. Schijnt tegenwoordig dus gewoon te kunnen en weinig uit te maken.

Je moet wel ruim voor het kindje geboren wordt alles goed luchten, want die lucht schijnt voor een baby niet prettig te zijn. Dus flink de ramen open. Net als dat als je een verwarming spuit of verft, je die ook regelmatig even aan moet zetten om de lucht te laten verdwijnen,

Succes met al het verfwerk!

Even een schoteltje met azijn er neer zetten, en je bent zo van die vieze verflucht af.

@marielle wrote:

Even een schoteltje met azijn er neer zetten, en je bent zo van die vieze verflucht af.




Hahahahaha grootmoeders tips, daarvoor moet je bij marielle zijn



(wat doe jij bij het zwanger zijn gedeelte :wink:

@Linda_ wrote:

@marielle wrote:
Even een schoteltje met azijn er neer zetten, en je bent zo van die vieze verflucht af.




Hahahahaha grootmoeders tips, daarvoor moet je bij marielle zijn



(wat doe jij bij het zwanger zijn gedeelte :wink:




Kijken of het besmettelijk is :lol: :wink:

@littlewonder wrote:

Want verf op terpetine basis is niet meer zo slecht voor je. Anders zouden al die schilders er ook aan onderdoor gaan.




Helaas hoor ik wel anders. :wink: Er schijnt OPS in opmars te zijn en dat schijnt een “schildersziekte” te wezen, veroorzaakt door de troep in verf (en dus met name vakschilders die hiermee te maken hebben/krijgen). Uiteraard kan het een nasleep zijn van wat er vroeger in verf zat en wat nu. Toch vreemd dat het verder niet echt leeft :think: .



Marielle, thx voor de tip. Maakt het nog uit of het schoonmaakazijn of natuurazijn is? Sorry, ik ben helemaal niet thuis in die grootmoeders tipjes :wink: (maar ze zijn wel handig haha).



Enneh, veel succes, ik hoop dat het echt aanstekelijk is ;). Ik blaas je wel alvast wat hormoontjes toe :wink:

Gewoon natuurazijn ofzo



En die hormoontjes niet te hard blazen nog hoor :lol:

Haha, goed dat je dat erbij zegt haha…ik zal er rekening mee houden. Geef maar een gil (liefst voor half april ivm einde hormoontijdperk ;)) als het nodig is ;).

@nannietje wrote:

Haha, goed dat je dat erbij zegt haha…ik zal er rekening mee houden. Geef maar een gil (liefst voor half april ivm einde hormoontijdperk ;)) als het nodig is ;).




Nou misschien denk dat dat nog wat te vroeg is, maar goed wie weet be ik er dan echt helemaal klaar voor.

Ook voor verf voor kozijnen en alles bestaat tegenwoordig verf op waterbasis hoor, terpetine wordt volgens mij zoveel mogelijk geweerd.

toen ik zo 'n 35 weken zwanger was, heb ik thomas zijn nieuwe kamertje nog helemaal geverfd ( muren en plavond in 1 dag :oops: ) was hard werken, maar heb nergens last van gehad en volgens mij beeb toen ook niet