zwanger en sporten

hoihoi

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort zwanger en sport 3 keer in de week. Nu ben ik wat op internet aan het rond kijken maar daar wordt ik niet echt wijs uit.

Ik was benieuwd hoe het met je hartslag zit. Volgens de ene site mag het niet boven de 140 uitkomen, volgens de ander niet boven de 125 en volgens mijn sportschool niet boven de 170.

Veel verschil dus. Wie weet hier wat meer van? En tot wanneer hebben jullie door gesport.

groetjes

marlies

als je altijd al gewend bent om te sporten kan je dat gewoon voortzetten. Je hartslag, tsja, dat weet ik niet precies.

Wel moet je even kijken naar wat voor sport je precies doet. Buikspieren na de 12 weken niet meer trainen, en ook dingen met val gevaar als turnen en balsporten worden afgeraden.

Je mag doorgaan met sporten zolang het voor jou lekker voelt.

Maar op een gegeven moment voelt het een beetje als rennen met een zware rugzak op, niet fijn!

Ik heb mijn 1e zwangerschap tot 27 weken doorgesport, en toen ben ik overgegaan op zwemmen en wandelen, en dat kan tot het einde

(en ik voelde als echte zeekoe helemaal op mn plaats in het water :wink: )

Wat betreft hartslag heb ik geen idee…'k zou het aan de gyn of vk of desnoods de huisarts vragen.

Zodra ik wist dat ik zwanger was (7 weken) ben ik gestopt met wedstrijden (waterpolo), dit omdat ik het risico te groot vond. Ik heb tot een week of 18/19 nog meegetraind, maar toen voelde dat ook niet meer prettig en ben ik dus ook gestopt. Nu zwem ik zo nu en dan gewoon baantjes of doe ik aquarobic of aquajoggen ofzo.

Het gaat niet zo zeer om je hartslag, maar om hoe je lichaamstemperatuur oploopt. Dat mag dus niet.

Je kunt dus best sporten zoals je gewend bent, maar je moet zorgen dat je niet met een vuurrood hoofd staat te zweten.

Ik merk dat ik de laatste tijd minder actief ben. Dat het allemaal wat lastiger gaat zal ik maar zeggen (ik doe aan BodyJam.)

Het komt er dus ook op neer om goed naar je lichaam te luisteren.

Veel plezier.

Bij de 1e tot 20 weken gerend. Tot 28 weken naar spinning. En tot 34 weken gefitnessd en tot de bevallingsdatum gezwommen.

Je voelt zelf wel of het gaat of niet. Hoe langer je blijft bewegen hoe sneller je weer fit bent na de bevalling.

dank jullie wel.

Ik ga gewoon door zoals ik nu bezig ben en mijn lijf en gezond verstand geven dan wel aan als ik moet minderen of stoppen.

groetjes

marlies