Zwanger en rijbewijs halen

Zijn er hier dames die zwanger zijn en nog geen rijbewijs hebben?

Ik heb al heel wat lessen gehad maar was telkens gestopt, nu weet ik dat ik zwanger ben en wil ik heel graag mijn rijbewijs halen voor september. Ik weet alleen niet of dit haalbaar is in een krappe 6 maanden tijd!

Wat denken jullie en hebben jullie er ook ervaring mee?

Ik heb er geen zin in om straks met de kleine afhankelijk te zijn van openbaar vervoer en fietsen met de kleine doe ik sowieso niet (ben nogal een angsthaas)

je hebt ook spoed Cursussen…

maar ja iedereen is natuurlijk anders,

ligt natuurlijk ook een beetje aanjezelf…

gefeliciteerd nog met je zwangerschap ! :thumbup:

Als je al heel wat lessen gehad hebt, is het misschien idd een idee om zo’n 5 of 10 daagse cursus te doen of zo.

Ik heb zelf ene pakket met 30 lesuren genomen en 2 x 2 uur per week les gehad.

Theoretisch gezien had ik dus in 7.5 week klaar kunnen zijn, het is iets langer geworden omdat het in het begin toch echt vermoeiender was dan ik dacht.

Ik heb ook hier en daar wat lessen overgeslagen maar ik heb uiteindelijk binnen 5 maanden mijn rijbewijs gehaald.

Aangezien jij al lessen gehad hebt denk ik dat het echt nog een stuk sneller kan.

Ik heb overigens wel gewacht tot na mijn bevalling omdat ik tegen het examen echt hoog zwanger zou zijn in mijn originele berekening van 2x 2 uur per week met hier en daar wat uitval.

Dat was ook maar goed ook want Abby kwam 7 weken te vroeg :wink:

mijn man zegt ook nu van ja als je weer begint wel echt doorzetten want je weet waar je het nu voor doet.

Ik vind het straks met het heen en weer brengen naar oppas en pendelen naar mijn werk een stuk makkelijker als ik mijn rijbewijs heb.

Ik werk namelijk een behoorlijk eind aan kilometers bij mijn huis vandaan dus zou dan met openbaar vervoer een 1,5 uur onderweg zijn en met een rijbewijs maar een half uurtje! Dus dat scheelt nogal! Plus dat ik denk dat ik met een auto en een kind sneller ergens naartoe zou gaan dan zonder auto.

Het is wel erg duur maar heb het er zeker voor over!!!

Ik zou dan zo tussen de 15 en 25 weken een korte cursus gaan doen.

Ik heb mijn rijbewijs niet kunnen halen toen ik zwanger was, doordat ik me niet goed voelde heel wat lessen af moeten bellen, later in de zwangerschap (vnaf week 30 denk ik) was ik er echt niet meer zo met mn hoofd bij, warrig ook, waardoor ik stomme foutjes maakte! In overleg met de rijinstructeur toen besloten om na de bevalling verder te gaan. Toen ging het supersnel!

ik zou het zeker gaan doen!

je zegt zelf al dat je het wilt, en als je iets wilt kun je het ook!!!

jaren geleden met mn vriendin een gesprek gehad na dat ze klaar was met haar opleiding en samen woonde was ze zwanger maar geen behoefte aan rijbewijs wel lessen gehad maar nooit door gezet na de komst van de 2e is kort daar na haar moeder overleden en begon ze steeds vaker over het behalen van haar rijbewijs na een tijdje ben ik met haar een gesprek aan gegaan dat als ze toch echt heel graag haar rijbewijs wilde haal ze niet gelijk begon en dan als symbool voor haar moeder het rijbewijs zou gaan halen voor dat haar moeder jarig zou zijn geweest dit was iets langer dan nog een half jaar en ze vondt dat zeker een mooi iets en is het gaan doen en ze wilde het zo graag dat ze het inderdaad voor de verjaardag van haar moeder heeft gehaald

hier mee wil ik alleen maar zeggen dat als je iets wilt je het ook kan dus geloof ik he zelf

Dat is inderdaad ook iets wat mijn moeder vandaag tegen me zei.

Als je iets wil dan kan je dat maar dan moet je er wel voor de volle 100% voor gaan. Ik geef mezelf nu dus ook een half jaar, wil precies een maand voordat ik ga bevallen me rijbewijs hebben.

meid ik krijg er kippenvel van en wens je heel veel succes!!!

ik geloof in je en als je het wilt kun jij het ook hou gewoon in gedachten dat je het voor jouw en ook voor je kleine spruit doet!

elke keer als je in de lesauto stapt en je in je achteruit spiegel kijkt denk er dan aan dat je het doet voor je kindje die hopelijk straks achter bij jouw in de auto zit en je kan zien als je in de spiegel kijkt :thumbup:

het gaat ook zeker lukken!!! over 3 weken sowieso de eerste rijles weer sinds februari vorig jaar en heb er 23 al in totaal gehad dus het moet goed komen… Me eigenwijsheid gaat opzij, ik ben niet meer degene die belangrijk is het gaat om me kleine spruitje… DAAR doe ik het voor!

ik heb mijn rijbewijs in 5 maanden gehaald.

ik heb 30 uur rijles gehad en ben meteen geslaagd.

het kan dus ,zeker omdat je al 25 lessen gehad hebt !!

veel succes !!

Ik heb ook mijn rijbewijs gehaald tijdens mijn zwangerschap. En ik had nog nooit achter het stuur gezeten toen ik begon, ik wist echt niks. Ik heb in het begin voornamelijk dubbele uren gelest (dus 2 uur achter elkaar) en dan een paar keer per week. Soms ook nog wel een enkel uur er extra bij. Helaas heb ik een tijd niet kunnen lessen omdat ik vanwege complicaties het risico op een ongeluk niet wilde nemen, maar daarna ben ik gewoon weer verder gegaan. Ik was 30 weken zwanger toen ik afreed en ik ben in 1x geslaagd :dance: Ik had nog een keer kunnen herkansen met een dikke buik (had ik ingecalculeerd), maar gelukkig was dat niet nodig.

Als ik jou was zou ik het gewoon doen. Het is behoorlijk handig.

Ik heb mijn rijbewijs dan niet gehaald tijdens mijn zwangerschap, maar wel in 10 dagen. Bij de ANWB. Ik vond dat zo heerlijk, niet elke week een les, maar gewoon 4 dagen een paar uurtjes achter elkaar, dan tussentijdse toets, daarna weer 4 dagen den de 5e dag examen. En in 1 keer geslaagd, en minder ongelukken dan mijn zus die 2 jaar lang les heeft gehad. Ik heb wel express in de winter gelest, zodat ik slechte weersomstandigheden ook meemaakte, maar eigenlijk vind ik dat je pas echt leert rijden als je je rijbewijs hebt en bijv een eigen autootje waar je vaak in rijdt. Dus dan maakt de snelheid waarmee je het papiertje uiteindelijk haalt weinig uit.

Heel veel succes!

ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 4 maand zwanger was… ik heb binnen 30 lessen het gehaald.

Kijk deze berichten geven mij echt goede moed!!!

Betekend voor mij dat het wel gewoon allemaal mogelijk is!

Ik wil 2 lesuren per week nemen achter elkaar, komt neer op 8 uur per maand. En als ik dan ga rekenen, stel dat ik nog 40 lessen nodig zou hebben (heel ruim genomen maar je weet het maar nooit) 5 maanden x 8 uur = 40 uur dan zou ik ruim voordat ik ga bevallen me rijbewijs hebben! En me doel bereikt hebben! Maar ja gezien ik er alweer een tijdje mee gestopt ben ga ik wel van veel lessen uit tenzij ik alles zo weer op pak!

Het had natuurlijk handiger geweest als ik in het verleden nooit had gestopt met lessen, dan had ik nu al dik mijn rijbewijs gehad. Maar ja nooit genoeg motivatie ofzo, maar nu… Nu heb ik zo een gigantische stok achter de deur!!!

Bedankt voor alle motiverende reacties ook, en blijf ook vooral reageren!

Dat moet echt wel lukken hoor :wink:

Ik heb 1 losse les gehad en daarna 8 weken lang 2x2 uur per week. In week 10 nog 1 losse les voor het afrijden en direct geslaagd. Dus 4 maanden en al een hoop lessen in the pocket moet echt wel te realiseren zijn hoor.

Vind het heel tof dat je het wilt doen en begrijp je ook goed dat je het wilt.

Ik heb mijn rijbewijs al 10 jaar geleden gehaald, maar ik ben geen graadmeter, ik deed er 40 lessen over en heb 2x moeten afrijden. Uiteindelijk bezig geweest van eind oktober tot eind juli. Maar ik leste gewoon 1 uurtje in de week (wat wil je als student).

Succes en ik hoop dat je het gewoon haalt!

Dankjewel!

Ik doe het allemaal voor mijn kindje.

Zo gek, sinds dat ik weet dat ik zwanger ben vind ik mezelf totaal niet belangrijk meer, al me geld gaat op aan babyspul, ik haal er meer voldoening uit om dingen voor het kindje te kopen dan voor mezelf! Ik hoef mezelf niet zo nodig meer te verwennen met dingen van de body shop of weet ik het allemaal.

Zo zag ik een schitterende aanbieding voor een schommelstoel (noem me gek of niet) 50 euro, en heb het meteen gekocht… Schijnt ideaal te zijn voor die kinders.

Ik heb het ook gehaald toen ik zwanger was en (tot mijn grote verbazing) in 1x.

Ik begon met 6 weken zwanger en slaagde met 24 weken geloof ik. Ik had 2x in de week 's avonds les en vond het doodvermoeiend maar zeker de moeite waard. Ik zou dus zeggen, doen.

Ik heb mijn rijbewijs gehaald in maart 2007, ben begonnen in juli 2006 denk ik. Dus bijna hoogzwanger afgereden en in één keer geslaagd. Misschien was die dikke buik wel een voordeel, want er is me aan het einde van het examen één foutje vergeven :slight_smile: . Examinator was een vrouw, weet niet of dat nog in mijn voor- of nadeel werkte, nou ja, kennelijk niet in mijn nadeel :wink: . Gefelicteerd met je zwangerschap en succes met de rijlessen.