Op dit moment ben ik aan het oppassen bij mijn oppaskindjes.
Nu klaagde de oudste voor het slapen gaan over erge jeuk bij zijn billen, en ging ook constant naar de wc.
Eenmaal in bed gelegd, kwam na een uur de jongste. Huilen, niet kunnen slapen, klagen over pijn bij de billen en erge jeuk bij haar vagina (zoals ze het zelf zei). Zei constant te moeten poepen, eenmaal op de wc kwam er niets, dus ik dacht verstopping.
Bijna, een uur verder, kan de jongste nog steeds niet slapen. Ze heeft zo’n jeuk/pijn aan haar billen en vagina dat ze er van moet huilen en niet kan slapen. I.c.m. broers jeuk heb ik dus even gekeken bij haar of ik iets zag zojuist, en zie ik wormpjes.
Nu vroeg ik me af wat dit voor mij zelf betekent, aangezien ik zwanger ben ? Ik heb direct mijn handen gewassen, let er goed op dat ik niet met mijn handen mijn mond in ga door iets te eten. Maar heb bijv. wel de wc-bril meerdere malen gebruikt (tja, veel plassen)… Kan het zijn dat ik hierdoor besmet word ?
Inmiddels slaapt ze nu zo’n 20 minuten en heb ik de ouders een smsje gestuurd zodat ze er wel van af weten, maar wat is nu handig voor mij om te doen ? Een preventieve kuur mag niet las ik al.
Tegenwoordig is het zo dat je alleen diegene behandeld met wormpjes.
Vroeger behandelde je iedereen in de directe omgeving.
Dus zolang je geen wormen hebt is er niks aan de hand…
Krijg je ze wel, bel de huisarts er is vast een alternatief!
En daarnaast neem de hygiene maatregelen in acht.
Volgens mij is de kans niet zo groot dat je besmet wordt hoor. Wij hebben het hier thuis al een aantal keer aan de hand gehad, maar ik heb ze nooit gekregen. Idd gewoon goed handen wassen en de wc deed ik dan eens extra schoonmaken, lakens enzo o 60gr wassen maar dat was het wel.