zwanger en mirenaspiraal (niet voor mezelf)

een kennis vertelde mij het heugelijke nieuws dat ze zwanger is :stuck_out_tongue:



maar…ze is zwanger geworden terwijl ze een spiraaltje heeft :shock:

en nee hij is er niet uitgevallen…



maar nou vroeg ik me dus af…kan dat??? :shock:

zij er hier ook vrouwens zwanger geworden terwijl ze een spiraaltje hadden??



en wat gebeurt er dan, wordt ie eruit gehaald hoe gaat dat dan in zijn werk en kan dat kwaad voor de baby??

:shock:



Ik geloof dat ik dit niet wil lezen…

Ik denk dat het wel kan ja, de mirena is net zo betrouwbaar als de pil, ik meen iets van 99% dus als je bij die 1% hoort heb je een ‘probleem’…



Of het kwaad kan voor het vruchtje, ik zou het niet weten?? Ik denk dat ze hem er wel uit kunnen halen zonder dat het schapdelijk is voor het vruchtje…

Ik meen dat ze de Mirena meestal juist laten zitten. Koperspiraaltje zitten geloof ik scherpe kanten aan, pinnetjes zeg maar maar wat ik me kan herinneren van plaatjes is de Mirena glad. Die zou dus beter kunnen blijven zitten. Beeb drukt hem vanzelf tzt aan de kant en met de bevalling komt ie dan wel mee…lijkt me tenminste…want ik heb zelf natuurlijk geen spiraaltje laat staan dat ik daar dwars doorheen zwanger zou worden…

Lijkt me overigens best even schrikken voor je vriendin zeg… :shifty:

Ik heb het ook wel eens gehoord/gelezen dat men zwanger was en de mirena nog op z’n plaats zat.

Ik las toen dat er in de begin periode een grotere kans op afstoting was.

Volgens mijn proberen ze alleen de spiraal te verwijderen als ze daar makkelijk bij kunnen, anders laten ze hem gewoon zitten.