zwanger en meelopen bij psz

Vanaf februari kan R. meelopen op het psz, maar normaal moet je eens in de zoveel tijd een keer meelopen. Maar weet iemand hoe het zit met het meelopen als je zwanger bent en erna borstvoeding wil geven?

Ik zou de psz bellen om het aan te geven en te vragen hoe zij daar mee om gaan. Als je echt hoogzwanger bent of net bevallen bent, lijkt het me ‘onmogelijk’ om mee te lopen. Als je bv geeft, zal het er helemaal aan liggen hoe dat gaat en of je de jongste mee mag/kunt nemen ed. En het ligt er natuurlijk ook aan hoe flexibel je zelf bent…kan me bv. best voorstellen dat je op een gegeven moment vooraf kolft en dan op de psz een flesje geeft aan je jongste, als die mee mag. Of dat je tussendoor op de psz zelf de baby in een afgesloten ruimte bv geeft ofzo.

waarom moet je eens in de zoveel tijd meelopen? :think:

Hier was dat ook (inmiddels is de opzet veranderd en is de ouderhulp komen te vervallen). Rondom zwangerschap en bevalling werd verlof aangehouden zoals dat ook op je werk zou gelden. Verder weet ik zeker dat de leidster ook heus wel bereid geweest zou zijn om mee te denken.

Vraag je dit omdat S dat gezegd heeft of vraag je het voor jezelf?

Zolang je in de zwangerschapverlof zit, zou ik geen hulpmoeder zijn! Maar ben je ook bereid om op 1 Febr… hulpmoeder te zijn? Anders wil ik wel voor je invallen.





En trouwens, ik had het je al gezegd maar er is ook een moeder die zwanger is en is nog geen enkele keren hulpmoeder geweest. Maar haar man dan weer wel!

Nee hier in mijn woonplaats werd erover heel moeilijk gedaan. Want ze konden geen rekening houden met een zwangerschap en/of borstvoeding en ook mocht de kleine niet mee.



Maar waar R. nu heen gaat, maakt het eigenlijk niet uit wie er als vrijwilliger komt, opa, oma, manlief, alles is goed. Dus dat stelde me ook veel meer op het gemak. Maar 1 febr komt helemaal goed. Haha denk dat Ro en ik dan samen 's middags op bed in coma liggen :wink: