Zwanger en leuke dingen doen met 3 kinderen van 7,5 en 1

Ik heb 3 kinderen in de leeftijd van 7,5 en 1 (bijna 2) en ben op zoek naar allerlei leuke ideeën om met hen te doen in de zomervakantie.

Bijkomend nadeel is dat ik in die periode 29 tot 35 weken zwanger ben, daardoor niet meer zo flexibel/beweeglijk ben, warmte minder goed verdraag en vrij snel moe ben. De jongste wil nogal eens weg rennen, en ik kan er niet zo goed achteraan rennen op dit moment :wink: .

Wie heeft toch leuke ideeën?!



Pretparken en zwembaden vallen af! (pretparken zijn te intensief, sowieso wil ik niet langer dan een uurtje of 3 bezig zijn, en ik ga niet in mijn eentje zwemmen met 2 kids zonder diploma).



Ik had zelf ook al wat dingen bedacht, maar aanvullingen zijn erg welkom. Ik woon overigens in Noord-Limburg en wil geen uren in de auto zitten.



Dingen die ik zelf al had bedacht zijn:

  • binnen en buitenspeeltuin (met hek erom heen :wink: )
  • kasteel bezoeken, wandelen
  • naar een ijssalon
  • naar de kinderboerderij
  • picknicken



    Ik ben benieuwd naar andere ideeën!

kinderboerderij



oh dat had je al gezegd,



:oops:



miss. een middag naar een soort knutselclub

knutselclub… dat is ook een goed idee, geen idee alleen ofdat dat hier in de buurt te vinden is :think: Ik ga even op zoek.



(ik ben zelf eerlijk gezegd niet zo van het knutselen, dus als het in een club kan graag :oops: :mrgreen: )

Je woont in Noord-Limburg? Dan kun je vast wel een aantal dingen van mijn lijstje gebruiken!



Even zoeken waar ik 'm had opgeslagen… :think:

http://www.kiind.nl/articles/68/Zomer_zonder_zorgen.html



Ik heb hier wat dingen uitgehaald vorig jaar! Vooral het echte bakkerswinkeltje maken was zooo leuk. Eerst hadden we allerlei broodjes en zoetigheid gebakken en daarna ermee spelen in een geimproviseerd wnkeltje, en natuurlijk ook opeten.

En volgens mij oo van kiind gepikt idee, langs boerderijen in de buurt fietsen, jij. Zou nu evt kunnen rijden, daar zelf groente/fruit plukken en daar wat lekkers mee maken.



De natuur in en gewoon beestjes zoeken doet het hier ook altijd goed. Picknickkleed en schetsboek mee, iedereen op zn eigen manier lekker diertjes kleuren.

Zwemmen durf ik. Idd ook niet met drie, maar bijv strand/ondiep zwemmeertje wel, misschien heb je zoiets. In de buurt?

Duisburg heeft een leuke betaalbare dierentuin. Jongste in de wandelwagen, hoef je er niet achter aan.

Ja gevonden!



Misschien is niet alles even duidelijk maar dan moet je even googlen en kijken of het wat is (dat moet ik bij sommige dingen ook nog doen, die kreeg ik als tips dan door van mensen en heb ik snel genoteerd)



Aardbeienhof Gemert

Hemelrijk Volkel

Hooiberg Bladel (onze kids zijn hier op schoolreisje geweest en vonden het erg leuk, hebben binnen en buiten gespeeld en hebben ookmzitten knutselen)

Dierentuin Duisburg (?)

Safaripark Beekse Bergen Hilvarenbeek

Speelland Beekse Bergen Hilvarenbeek

Efteling Kaatsheuvel

Speeltuin Philipsdorp aan de A. v. Leeuwenhoeklaan 30 Ehv wijk Lijmbeek, Woensel- zuid.

Kinderspeelland Weert (binnen en buiten)

Toverland Sevenum

Plopsaland de Panne / Indoor Hasselt / Coo

Klein zwitserland (venlo)

Klimbim waalre

De splinter Eindhoven

Speeltuin oerle

Kabouterdorp veldhoven zeelst

Genneper watermolen, heemkunde tuin, kabouterspeurtocht

Oisterwijk bos paaltjes volgen (natuur monumenten)

Hullie gullie nistelrode? (aan a50)

Nono’s land leende

trollenland Deurne (binnenspeeltuin, oordopjes dus meenemen ? )

Lolland Tilburg (idem)

speeltuin de Kievit, Nuenen

1,2,3, Heesbeen, Eindhoven

museum de Groene Poort, Boxtel

Koningin Julianatoren, Apeldoorn, pretpark

Papegaaienpark, Oerle

Dippie doe, best

Loonse en Drunense duinen: picknick en zandschepjes, ballen o.i.d. meenemen

bioscoop (Cars 2?)

sprookjesbos/-park in Valkenburg

dinsdagmiddag kindervoorstelling Joe Manntheater (bij regen: in Heerbeeckcollege)





Veel succes en vooral ook veel plezier! :thumbup:

op cultuur barbaartjes zijn ook leuke dingen te vinden

Ergens met de trein of bus naar toe?

Ik weet natuurlijk niet of je doorgaans gebruikt maakt van het ov, maar het zou met mijn kids een feestje zijn.

Bedankt voor jullie suggesties en tips, daar kan ik wel wat mee!



Crien, bedankt voor de lijst, de meeste dingen kende ik al (heb voorheen altijd in zuid oost brabant gewoond) maar een heleboel ook nog niet, ik ga eens op onderzoek uit, bedankt!