Zwanger en je scheren....

Ik was me van de week aant scheren en bedacht me dat ik daar straks met een groter wordende buik niet meer bij kan. Nu al ging het bijna niet, omdat met buigen ik druk voelde in mijn buik.

Hoe lossen jullie dat op?

Je kunt toch niet met behaarde benen van een half jaar aankomen bij de bevalling, gyn of verloskundige??

Ff vragen aan je vriend/Man of een goede vriendin .

ik kon er tot bijna het laatst bij.

ging op het toilet zitten en dan de benen op het bad en dan kon ik er bij.

helemaal op t laatst deed mn man het.

en de bikinilijn deed ik voor de spiegel, wel lastig en ik deed er iets langer over :wink:

enne ik had een ongelofelijke dikke buik

Ik had behaarde benen tijdens de bevalling en ook een behaarde poes… ik was gewoon met andere dingen bezig in die tijd… en ik kon idd niet goed bij die plekken dus boeie… Maar goed… 2x had ik me voorgenomen het mijn man te laten doen… niet dus… ik stond doodsangsten uit toen hij met tondeuse en scheermes in de buurt kwam van mijn vagina… :hand: :hand: :hand: en de benen heb ik trouw geepileerd in het begin maar einde zwangerschap toch weer lange haren… :mrgreen: tip! beval in de winter… dan trek je lange sokken aan… meteen het lange haren probleem opgelost…

Heb geloof ik tijdens het eind van zwangerschap 2 voor elkaar gekregen met een spiegel me te scheren met tondeuse… (dus kort) maarja, maak je om VK’s en gyneacologen maar geen zorgen… ik poepte tijdens de bevalling alles onder… en dat vond ik VEEEEEEEEEL erger… :doh: Hun grootste probleem is jouw die beeb zsm te laten krijgen… ze maken zich geen zorgen over haar en drollen of zo…

ik weet dat de vk en de gyn. zich daar absoluut niet druk over maken.

Maar ik voel me dan zelf frisser, fijner en prettiger.

ik scheer me het hele jaar door en niet alleen in de zomer.

Maar ja dat is voor iedereen anders

@knollie1 wrote:

ik weet dat de vk en de gyn. zich daar absoluut niet druk over maken.

Maar ik voel me dan zelf frisser, fijner en prettiger.

ik scheer me het hele jaar door en niet alleen in de zomer.

Maar ja dat is voor iedereen anders

Ik niet, ik scheer me nooit… laat alles groeien en draai er krulspangen in…

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Serieus, als jij dat prettiger vind :thumbup: maar goed, ik geef alleen aan dat ik als ik HOOG zwanger ben, me DAAR niet meer druk om maak… en ik ben best een druktemaker… :wink:

ik scheer me trouwens wel dus he,… :mrgreen: jaaaa OOK s’winters…

ja dat snapte ik :lol: :lol:

@knollie1 wrote:

ja dat snapte ik :lol: :lol:

:stuck_out_tongue: :wink: :-*

Faizaa, ik lach me rot om jouw stukje, hahaha, zie het zo voor me :sick: :wink:

Misschien dat ik het me tegen die tijd ook niet meer kan schelen, maar ik heb van die zwarte haren op een witte huid, dat kan echt niet hoor, vind ik nu tenminste.

Misschien dat het me zittend op een stoel en benen op rand bad ook lukt, laat het wel weten tegen die tijd, hahaha :smiley:

Als het niet gaat dan gaat het niet, dat scheren, en dat is vooral voor jezelf niet zo prettig misschien.

‘vroeger’ (oh, kom ik weer met m’n vroeger) scheerde/schoor ik me nooit! Tijdens m’n eerste bevalling (ruim 11 jaar geleden) kwam de vk in het ziekenhuis opeens met een scheermes aan :shock: Bleek dat nodig te zijn voor de knip die gezet moest worden…

En pas sinds een aantal jaar hou ik ervan om de boel daar goed bij te houden, en omdat ik daar nu toch best bedreven in ben, doe ik het dus sinds kort op de tast :shifty: En dat gaat heel aardig :angel:

Benen kan ik nog wel bij hoor, ik heb een laag randje in de douche waar ik m’n voet op zet, gaat best.

Ik schaam me als ik m’n benen een poos niet heb geschoren, maar de laatste bij wie ik me schaam is de vk, zoals al eerder gezegd, ze zien veel genantere dingen dan behaarde benen enzo :shifty:

ik heb een hele handige manlief, dus hij doet het, zowel benen, die ik epileer en bikinilijn. ik vind het gewoon frisser als alles netjes kort is, tijdens de bevalling boeit het me verder ook niet hoe ik eruit zie, maar het is schoner vind ik zelf.

Ik kon het tot op het einde zelf :think: En ik had ook best een dikke buik :inlove: Mijn bikinilijn deed ik met een spiegeltje…

Ik kon mijn benen ook tot aan het eind scheren, net als dat ik mijn teennagels ook tot aan het eind kon knippen. De bikinilijn doe ik meestal toch met ontharingscreme dus toen ook: weet je tenminste zeker dat je niet gaat bloeden :wink: :mrgreen:

Ik zat er ook aan te denken hoor, kan er nu al moeilijker bij door de pijn in me onderbuik.

Maar denk inderdaad, dat het me… ‘geen moer’ meer interesseert zodra de bevalling daar is… dan gaat het toch om je kindje.

Maar na de bevalling, meteen weer begonnen met scheren? of…?

Ik sprong bij de eerste tekenenen van weeen onder de douche om de boel nog even netjes te maken… :roll: :lol:

Probeer het nu ook gewoon weer bij te houden,op de tast…Dus het kan zijn dat het er niet uitziet,maar ik heb mn best gedaan… :wink:

En het stomme is…als je ligt te bevallen interesseert het je geen ruk of je er “netjes gekapt” bijligt… :think: :mrgreen:

@Dijanne wrote:

En het stomme is…als je ligt te bevallen interesseert het je geen ruk of je er “netjes gekapt” bijligt… :think: :mrgreen:

geen ervaring mee, maar na de eerste keizersnee zorgde ik vlak voor de geboorte van Lev dat mijn bikinilijn wel oké was.

Zowel bij de ks van as en de operatie van de bbz werd ik geschoren, heel snel want in beide gevallen spoed, zonder water, enkel met een mesje.

Jeuken daarna en bobbeltjes :evil:

Bij Lev heb ik me 's morgens dus eerst mooi laten scheren door manlief, mét scheerschuim :thumbup:

Nou ik heb net weer een poging tot scheren ondernomen omdat ik mijn lief niet vertrouw met Gillette Venus in zijn handen :mrgreen: . Met spiegeltje, af en toe diep zuchten en puffen en dan gaat het wel. Maar straks moet lief het wel even inspecteren :oops: :mrgreen: :wink:

Ik heb voor t eerst erg last na het scheren, jeuk en bobbeltjes idd, ik heb andere zeep gebruikt als anders (ik had haast), dus volgende keer maar weer de goede :thumbup:

Bij mij lukte het ook nog. Benen op de rand van het bad zetten, dan kon het net met een hoop moeite. Bikinilijn en omstreken deed ik gewoon op de tast, wat me elke keer wel een flinke snee opleverde… Maar goed, ik wilde niet met grote bossen haar daar liggen. Ik was achteraf toch wel blij dat ik net alles gedaan had, toen mijn vliezen totaal onverwachts braken met 36 weken! Ik voel me toch iets meer op mijn gemak als alles schoon en fris is! :wink:

mijn mannetje schoor alles voor me :slight_smile: ( elke 2 dgn)

mn benen en bikinilijn.

vlak voor mn kz kwam de zuster om me te scheren, en moest lachen dat alles netjes geschoren was :wink: