zwanger en je eetgewoontes

ik vroeg me eigenlijk af wie van jullie ineens anders eten?

of meer eten, of juist minder…

of gewoon zoals altijd…

ik ben nu 28 weken zwanger en ongeveer 7 kilo bijgekomen… en toch lijkt het alsof het erg veel is… :?

heb vooral mijn billen, en rug wat dikker… :?

ik was voor mijn zwangerschap heel slank… dus soms denk ik weleens ojeee… :roll: maar ik eet niets geks, of teveel…

bij mijn eerste had ik dit ook wel en toen was het 2 weken na de bevalling weer weg…

ben benieuwd hoe dat nu weer zal gaan…

ik eet wel gewoon alles hoor… en extra fruit, groentes, en melkproducten… drink genoeg overdag… een sochtends 2 of 3 broodjes… smiddags een bak fruit… en savonds een groot bord warm eten… :lol: en tussendoor ook zo af en toe nog wel wat…

hoe zit dat bij jullie?

Ik ben pas kort weer zwanger van de tweede, maar eet gewoon hetzelfde als normaal. Ik ben vrij slank van mezelf maar merk altijd meteen dat het bij mij wel snel zichtbaar is. vorige zwangerschap wel 13 kg aangekomen maar was toen ook gestopt met roken.

eet denk ik te weinig als je naar de dagelijkse hoeveelheid kijkt maar wel heel gezond.Ik probeer nu dat i zwanger ben eerlijk gezegt niet meer te eten. Ben echt bang dat ik anders veel aan ga komen.

te weinig gaan eten in je zwangerschap zou ik echt nooit doen, dat kan erg schadelijk zijn voor je kindje hoor! je gaat dan bepaalde schadelijke stoffen produceren die direct naar je kindje zullen gaan en waardoor je kindje in gevaar kan komen…

even voor de duidelijkheid, ik ben niet bang dat ik veel zal aankomen en ga ook echt niet minder eten dan voorheen…!! ik eet wel gezonder en bewuster zodat mijn meisje van alles wat binnen krijgt en tot een gezond sterk kindje mag groeien in mijn buik…

ik vroeg me alleen af hoe anderen dat doen, maar niet dat ik bang ben om in gewicht aan te komen…

mijn kindje is het belangrijkst… dan komt de rest… als ik ben bevallen dan zien we wel weer verder…

bij mijn eerste ben ik 11 kg aangekomen en dat was er echt na 2 weken weer af! meeste was dus reserve vet en veel vocht…

Ik ben wel meer gaan eten tijdens mijn zwangerschap, maar wel gezond…ik at meer groente en fruit en meer brood. En vooral heel veel komkommer…en geen ei, daar gruwde ik van tijdens mijn zwangerschap, vond het ook heel vies smaken en ruiken.

Maar ook als je niet meer eet, is het, denk ik, logisch dat je aankomt tijdens je zwangerschap? Er groeit tenslotte toch een mensje in je buik (+ alles wat daarbij hoort, vruchtwater ed). Lijnen of weinig eten tijdens je zwangerschap is inderdaad niet aan te raden…alle afvalstoffen komen bij je kindje terecht.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 28 kilo aangekomen…kwam echt niet alleen maar door het eten, maar bv. ook door het vocht dat ik vast hield. Nu, ruim twee weken na de bevalling, ben ik er ongeveer 15 kwijt…de rest volgt hopelijk nog.

2 weken na de bevalling alweer op je oude gewicht :shock: …

Nee ikke niet…

Ik was 30 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap… Na de bevalling (9 ponder :wink: ) was ik een kilo of 10 kwijt… Na een aantal maanden eens een keer op de weegschaal gaan staan en er was weer 10 kilo af zonder dat ik daar mee bezig was…

De laatste 10 kilo heb ik eraf gewerkt met Sonja bakker toen ik gestopt was met bv geven (Veron was toen 11 maanden)…

Ik krijg eerlijk gezegd altijd de kriebels als vrouwen bang zijn dat ze dik worden van een zwangerschap… Wordt dan niet zwanger denk ik dan… :silenced: Dan wordt je daar iig niet dik van…

grts patricia

Ach, maak je toch niet zo druk om je gewicht en zorg gewoon goed voor je kindje denk ik dan. Probeer wel altijd zo gezond mogelijk te eten en blijf bewegen (zwemmen!), maar dat is vooral ook om me fitter te voelen - scheelt behoorlijk tijdens de laatse weken! Na de zwangerschap gewoon weer gaan sporten en de zoetigheden laten staan… (heb zelf nog even te gaan, zucht). Maar denk je daar echt nog aan als je je kindje in je armen houdt? Ik niet in elk geval.

idd je druk maken omdat je weleens dik kon worden in de zwangerschap gaat wel wat ver…

maar je kunt er wel zelf de hand inhouden… hoor veel zwangeren vaak zeggen oh ik eet zo graag een patatje met en een frikandelletje tussendoor… of bergen snoep… of een pak koeken, een zak chips…

ja dan vliegen de ongezonde kilo’s er wel bijaan!

daar doelde ik eigenlijk op… hoe je nu eet…

dat je dik gaat worden dat is vrij normaal he… :lol:

Moeite hebben met dik worden kan flink diep geworteld zitten. En staat totaal los van je kinderwens of liefde voor je kindje.

Mijn zus worstelt al haar hele leven enorm met haar lijf en gewicht, en had het eindelijk redelijk onder controle.

Zij vond het dik worden door de zwangerschap hardstikke moeilijk, en kon er bij tijd en wijlen echt verdrietig om worden. Dat nam niet weg dat ze superveel van het kindje in haar buik hield, en niet liever wilde dan het allesbeste ervoor. En het kindje super gewenst was, en ze het veranderende lijf er graag voor over had, maar het wel moeilijk vond.

Daar kan je kriebelig van worden, maar er zit ook weleens een verhaal achter.

Ik ben heb 6 maanden last gehad van hypermesis, met 4 ziekenhuisopnamen, ben 16 kilo afgevallen en zit nu nog 5 kilo onder mijn begin gewicht. Ik heb ook veel nare opmerkingen gehad over dat afvallen (alsof dat mijn eigen keuze was)

Maargoed, even ontopic :slight_smile:

Tijdens mijn zwangerschappen at ik niet meer dan anders, alleen wat meer fruit en een stuk meer water.

De vetreserves komen bij mij vooral rond mn ribbenkas, precies waar mn BH zit, moest echt een maatje groter hebben.

Deze zwangerschap dus niks aangekomen, ben benieuwd hoeveel ik straks weeg een paar weken na de bevalling, en of ik dan ook weer zonder misselijk gevoel kan eten.

Ik ben een echte bootwerker geworden.

Ik eet vooral veel brood en sinds een paar weken heb ik enorm veel behoefte aan fruit. en dat is nu de perfecte tijd met al dat lekkere zomerfruit :drool:

Ik ben nu over de 30 weken heen en ben ongeveer 10 kilo aangekomen.

Best netjes toch?

Ik ben wel te zwaar hoor, maar dat was ik al.

Toen ik zwanger werd van Sharon woog ik zo’n 75 kilo op het einde van die zs was ik schrik niet 30 kilo aangekomen en dat is er ondanks de bv niet meer vanaf gegaan.

Bij deze zs woog ik 94/95 een ben de eerste maanden ook wel wat afgevallen, ik draag positie kleding 1 maat kleiner dan mijn oude normale kleding. nu weeg ik rond de 104.

Als ik hetzelfde aankom als bij Yari zal ik rond de 110 kilo uitkomen, maar ik was bij Yari na een week al mijn zs kilo’s kwijt.

Blijft wel het punt dat ik te zwaar bent, maar na deze laatse zs heb ik me voorgenomen om daar ook iets aan te doen.

haha een bootwerker… :stuck_out_tongue: grappig hoe je dat omschrijft…

10 kilo is wel netjes idd!

en dat je jezelf hebt voorgenomen om er na de laatste zwangerschap wat aan te doen is heel goed!

104 kg is toch wel te zwaar… pfff heb nu soms al moeite om de trap op te komen met mn dochter in de armen en mn dikke buik… hihi…

eigenlijk is het wel gek want hoe verder ik ben in de zwangerschap hoe minder trek ik heb… heb nu nog niets gegeten want heb totaal geen trek… ga zo wel wat maken omdat het moet… maar als ik niet zwanger was had ik denk ik niets gepakt… ja mssn een appel… :lol:

ik denk dat het komt omdat mn maag dan weer in de verdrukking komt en alles gaat tintelen in dat gebied… en het gevolg daarvan is met een harde buik rondlopen… vindt ik zo’n rotgevoel…!

nu maar eens even een broodje maken… :lol:

Ik denk dat als ik naar jullie reacties kijk jullie mij een beetje verkeerd begrijpen…

allereerst vind ik het wel jammer dat iemand kan zeggen wordt dan niet zwanger…er zijn weet ik echt heel veel zwangere vrouwen die best een beetje moeite hebben met aankomen zin de zwangerschap. Ik heb geen eetprobleem maar heb sinds dat ik me kan herrinneren ben ik altijd bezig geweest met hoeveel ik weeg en wat ik eet. dat wil niet zeggen dat ik niet eet. Ik eet juist super gezond. totaal drie boterhammen op een dag gezonde tussendoortjes en gewoon avondeten. Ik bedoelde alleen als je gaat kijken wat je per dag nodig hebt als zwangere wat ik las op een ander forum met 6 boterhammen, sorry maar dat lijkt me voor mij niet nodig omdat ik dat normaal ook niet gewent ben.

maar als iemand zegt dat je dat niet zwanger moet worden wordt ik daar wel verdrietig van…het zal wel door de hormonen komen. Maar ik weet wat ik net al zei heel zeker dat er veel meer vrouwen zijn dan je denkt die daar best een beetje moeite mee hebben.

Ik heb al een fantastisch zoontje en ik zal van dit kindje zonder meer ook zielsveel gaan houden dus zal die ook nooit door niets in gevaar brengen…sorry maar dit moest ik even kwijt!!!

tja ik ben niet zo goed in me op papier uitdrukken…

Ik bedoel het echt niet zo negatief maar er worden soms (ik zeg dus niet dit topic) geopend door vrouwen die bang zijn om aan te komen… Tjaa wat wil je he als je zwanger bent :roll: …

Als je het niet aankan dan kan je idd maar beter niet zwanger worden toch, kan je iig wel op de lijn letten :think: …

grts patricia

Ik begrijp wel wat je bedoelt…

al denk ik wel dat het bij sommige wat dieper zit en dat die er toch moeite mee hebben met dat aankomen, terwijl die net zo zielsveel van hun baby houden als iemand die daar totaal geen moeite mee hebben…

Maar ik zei al dat ik nooit mijn baby in gevaar zou brengen en dat ik echt wel gezond en genoeg zal eten. Maar ik zeg wel eerlijk dat ik ook iemand ben die daar wel mee bezig is, en dat is ook wel iets waar je voor uit mag komen denk ik. maar mijn baby in gevaar brengen nooit!!!

@Mamavanesmee27 wrote:

en dat je jezelf hebt voorgenomen om er na de laatste zwangerschap wat aan te doen is heel goed!

104 kg is toch wel te zwaar… pfff heb nu soms al moeite om de trap op te komen met mn dochter in de armen en mn dikke buik… hihi…

eigenlijk is het wel gek want hoe verder ik ben in de zwangerschap hoe minder trek ik heb… heb nu nog niets gegeten want heb totaal geen trek… ga zo wel wat maken omdat het moet… maar als ik niet zwanger was had ik denk ik niets gepakt… ja mssn een appel… :lol:

ik denk dat het komt omdat mn maag dan weer in de verdrukking komt en alles gaat tintelen in dat gebied… en het gevolg daarvan is met een harde buik rondlopen… vindt ik zo’n rotgevoel…!

Weet je ik sleep me gewicht nu al 8 jaar met me mee, dus ik ben het gewend.

Ik loop dagelijks ontzettend veel trappen, we wonen 4 hoog zonder lift dus dan moet je wel.

Verder hebben we geen auto dus alles gaat op de fiets of lopend, zeker met dit mooie weer gaat ik geen ov pakken.

Vanmorgen vroeg weer lekker naar het zh gefietst, m’n bloeddruk is perfect dus we hebben geen klagen.

Enkel die stomme bekken en dat vocht in m’n knieeën zorgen ervoor dat ik me minder mobiel kan bewegen.

Ik heb trouwens wel s’avonds onwijs last van maagzuur, maar een maagtablet helpt nu wel weer daarvoor.

@shirley wrote:

Ik begrijp wel wat je bedoelt…

al denk ik wel dat het bij sommige wat dieper zit en dat die er toch moeite mee hebben met dat aankomen, terwijl die net zo zielsveel van hun baby houden als iemand die daar totaal geen moeite mee hebben…

Maar ik zei al dat ik nooit mijn baby in gevaar zou brengen en dat ik echt wel gezond en genoeg zal eten. Maar ik zeg wel eerlijk dat ik ook iemand ben die daar wel mee bezig is, en dat is ook wel iets waar je voor uit mag komen denk ik. maar mijn baby in gevaar brengen nooit!!!

aah meid trek het je niet aan… soms komen de woorden wat anders over dan ze bedoeld worden…

het is juist erg goed van je dat je zo gezond mogelijk eet nu je zwanger bent vindt ik! al die vette troep en snoepzooi zijn echt niet goed voor je kindje…

en als jij normaal ook 3 boterhammen eet dan hoef je er nu echt geen 6 te eten hoor… pff moet ik ook niet aan denken…

en heb ookal een kerngezonde dochter van 1 jaar waarbij ik in de zwangerschap net zo at als nu…

dus het zal wel goed zijn dan… :stuck_out_tongue:

ik zou het dan ook echt niet prettig vinden om bv 30 kg aan te komen doordat ik te vet of ongezond eet tijdens de zwangerschap… als je gezond eet dan ben je een tijdje na de bevalling weer terug op je oude gewicht… ben je dat niet dan heb je toch wat extra vetkilo’s erbij aan gesnoept… :stuck_out_tongue: kan er ook wel weer af maar dat duurd wat langer…

en dat ben ik niet van plan…

@mamma van sharondenise wrote:

@Mamavanesmee27 wrote:

Weet je ik sleep me gewicht nu al 8 jaar met me mee, dus ik ben het gewend.

Ik loop dagelijks ontzettend veel trappen, we wonen 4 hoog zonder lift dus dan moet je wel.

Verder hebben we geen auto dus alles gaat op de fiets of lopend, zeker met dit mooie weer gaat ik geen ov pakken.

Vanmorgen vroeg weer lekker naar het zh gefietst, m’n bloeddruk is perfect dus we hebben geen klagen.

Enkel die stomme bekken en dat vocht in m’n knieeën zorgen ervoor dat ik me minder mobiel kan bewegen.

Ik heb trouwens wel s’avonds onwijs last van maagzuur, maar een maagtablet helpt nu wel weer daarvoor.

zow 8 jaar al :shock:

en dat je elke dag zoveeel trappen loopt… pff petje af hoor… ik ben al bekaf als ik hier boven ben… haha

verder doe ik het meeste ook wel lopend of op de fiets… maar we pakken ook weleens de auto voor het gemak…

maagzuur… ja ik ken het… rennies helpen erg goed gelukkig… :lol: