zwanger en hooikoorts

zoals de titel al zegt ben ik zwanger en heb ik enorme last van hooikoorts.

ik gebruikte altijd aerius en die hielp erg goed. Echter nu ik zwanger ben, mag ik die neit meer gebruiken en heb ik een ander middel gekregen wat ik alleen, in uiterste nood, mag gebruiken.



Echter ik wordt gek van de hooikoorts. Loop de hele dag te snotteren, niezen, heb continu een bloedneus en alles kriebelt.



Iemand de tip tegen hooikoorts als je zwanger bent??

Ik gebruikte in de tijd dat ik zwanger was en borstvoeding gaf één of andere poederneusspray en oogdruppels van het bekende merk waar ik nu de naam van kwijt ben… Werkte minder dan Aerius, maar beter dan niets.

Ik heb een super middel, het heet allergo homeocare.



Het is homeopatisch en ik heb net op de bijsluiter gelezen dat het zonder bezwaar in de zwangerschap kan worden gebruikt.



Voor de tijd, niessen, hoesten, zeer rode ogen met vocht wollen enz. Echt super veel last.



Nu heerlijk, neem sóchtends een glas water met 20 druppeltjes, en smiddags ook nog een en het is weg.

Je proeft het niet eens.



ALs je een dag weggaat neem je een flesje water mee, met de druppels er in en de hele dag door drinken, helemaal super.



Ik ben echt sinds 1 week klachten vrij, oke mijn neus is niet helemaal open, maar kan het met 1 pompje neusspray per dag regelen.



DUs misschien heb je hier iets aan.

hallo

ik gebruik yxzal tabletjes. en volgens mij mogen die ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden…

kan je altijd eens navragn bij de huisarts.



ook heb ik oogdruppels : Livocap

en neusspray: Flixonase.



Gr ramona

Livocab, mag dus niet tijdens de zwangerscchap!!

Heel minimaal mag het maar liever niet.

Dus in mijn geval deed ik dat dus niet!

Hoi,



Ook ik heb erg last van hooikoorts. De enige tips die ik nu heb: zorgen dat je slaapkamer pollen vrij blijft, alleen luchten op regenachtige dagen. Je haren wassen voordat je gaat slapen. Regelmatig je kussensloop vervangen. Dit zorgt er ieder geval voor dat je een beetje nachtrust krijgt.



Om de een of andere reden ga ik me vaak beter voelen van cola. Ook daarvan mag je ivm met de caffeine niet veel, maar ik denk dat 1 glas op de echt zware dagen niet zoveel kwaad kan.



Een goede zonnebril vind ik ook helpen. Eventueel kun je zo’n mondneuskapje gebruiken en zo min mogelijk naar buitengaan, maar ja dat is wel extreem.



Volgens mijn apotheek kun je alleen veilig zoutspray en paracetamol gebruiken. Homeopathisch weet ik niet. Bij erge bloedneuzen helpt het om om de 10 minuten je neus goed leeg te snuiten en dan weer de bloedvaten klemmen.



Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, sterkte in ieder geval want het is knap waardeloos.





Groetjes Léonie

iedereen bedankt voor de reacties.



ik heb nu iets hooyfree.

zijn korreltjes die je elke 2 uur, 3 mag innemen om te laten smelten onder je tong.

hier lijken ze nu goed te helpen, al pak ik ze wel pas wanneer ik me al echt belabberd voel.



pollenvrij wil hier niet zo lukken, aangezien de gemeente heeft besloten om berkenbomen voor ons huis te plaatsen.

natriumcromoglicaat is het enige middel dat 100% veilig is tijdens zwangerschap!!



Je hebt druppels en oogdruppels ervan

Ik heb een soort neusinhalator gekregen van de huisarts. Rhinocort 100. Ik weet nog niet of het werkt ben zelf ook nét begonnen met inhaleren. Maar speciaal voor zwangere.

ik mocht alleen zoutspray (babyneusspray) gebruiken…



verder veel binnengezeten, buiten altijd zonnenbril op…

veel mijn gezicht tussendoor gewassen…

geen make-up opgedaan…

idd luchten op de natte dagen… 's ochtends



en doorbijten…





:hug: heel veel sterkte, dit is echt een prut periode om zwanger te zijn en hooikoorts te hebben :hug:

@pooh wrote:

natriumcromoglicaat is het enige middel dat 100% veilig is tijdens zwangerschap!!



Je hebt druppels en oogdruppels ervan




is dat op doktersrecept of is dat iets homeopatisch?

en waar te verkrijgen?

is reguliere geneeskunde, kun je bij de apotheek kopen :-*

goeiemorgen mensen



ook hier 1 en al gesnotter… of een neus die dichtzit… of bloedneus…

en noem maar op. zou het dan toch hooikoorts zijn?

normaal geen last… maar als ik buiten zit afgelopen dagen dan heel moeilijk ademen. en de tafel achter zat gister onder het gele stuifmeel spul.

iemand tips?

Hier raadde de dokter ook alleen de zoutoplossing aan!

Verder snotter ik maar door en door…

@pooh wrote:

natriumcromoglicaat is het enige middel dat 100% veilig is tijdens zwangerschap!!



Je hebt druppels en oogdruppels ervan


Ik heb hier neusspray van (ook wel lomusol), heb geen hooikoorts maar wel andere neus/oor problemen. Vlgs de kno idd het enige wat je zonder problemen 6 keer per dag kan gebruiken.

Ik ben hier ook wel van overtuigd want ze had het me telefonisch voorgeschreven (ter vervanging van wat ik had) en toen ik later op controle kwam vroeg ze me waarom ik dat had, ik was toch niet zwanger? Want normaal schrijven ze dit niet voor vertelde ze. En bij de apotheek werd ook gevraagd of ik soms zwanger was dat me dat was voorgeschreven.



Geen idee of jullie er iets aan hebben, ik heb zelf niet het gevoel er veel baat bij te hebben dus ben naar een homeopaat gestapt, maar ja nogmaals heb ik geen hooikoorts en in de bijsluiter staat dat het daarvoor is, dus wie weet werkt het voor jullie wel.